MuscleMeat

Ik heb een paar bolle vragen.

Bezoekers in dit topic

Moet ik er wel bij inrekenen dat ik 4 dagen per week train, dus zal de caloriebehoefte hoger liggen lijkt mij

Met welk doel? Het maakt geen drol uit of je macaroni of zilvervliesrijst eet :')
Mijn doel is in ieder geval om te zakken in vetpercentage die nu op 18% staat bij 100kg lichaamsgewicht en een lengte van 1.89.

Dit voordat ik begin met een test-e only cycle van 10 weken ( 2 x pw 250mg test enanthaat)

Jij zit trouwens wel op een mooie vp met je 115kg en 1.85m, zo'n vp zou mij ook wel passen

Laatst bewerkt:
Klopt, mee eens. Bedankt voor reactie

Wat de "delen" betreft. 1/4 deel melk is 200ml melk, 3/4 water is dan 3 keer zoveel water.
Ik ga mijn BMR berekenen en vandaar uit mijn schema aanpassen danwel optimaliseren.

Wat mijn BMR betreft kan ik deze uitrekenen??

Zojuist opgezocht maar weet niet of dit klopt, hulp is meer dan welkom;

BMR=88.362+(13.397×gewicht in kg)+(4.799×lengte in cm)−(5.677×leeftijd in jaren)

Volgens bovenstaande formule kom ik uit op:

88.362 + (13.397 x 100kg)
+
4.799 x 189
-
5.677 x 41
Uitkomst - 88.362+1339.7 + 907.011 - 232.757 = 2102.316

Dit heb ik nog nooit uitgerekend en dus ook nooit geweten, maar klopt deze uitslag wel, is dit mijn caloriebehoefte in rusttoestand? Barbaard

Wel erg interessant om te weten dan
Yes klopt, ik kom zelf op 2110 uit via een programma. Onderhoud ligt ergens tussen de 2530-2900 kcal per dag. Afhankelijk van activiteit.

Als je de hele dag op kantoor zit zou ik beginnen met 2700 kcal per dag en na 2 weken kijken wat er gebeurt is en dan aanpassen waar nodig.

Ben je super actief dan zou ik hoger gaan zitten en ook dan na 2 weken bekijken of er wat gebeurt. Met een redelijk lichamelijk intensieve baan ga je al snel naar de 3200 onderhoud. Dan starten op 2900 per dag.

Yes klopt, ik kom zelf op 2110 uit via een programma. Onderhoud ligt ergens tussen de 2530-2900 kcal per dag. Afhankelijk van activiteit.

Als je de hele dag op kantoor zit zou ik beginnen met 2700 kcal per dag en na 2 weken kijken wat er gebeurt is en dan aanpassen waar nodig.

Ben je super actief dan zou ik hoger gaan zitten en ook dan na 2 weken bekijken of er wat gebeurt. Met een redelijk lichamelijk intensieve baan ga je al snel naar de 3200 onderhoud. Dan starten op 2900 per dag.
En je bedoelt dan dat trainen erbij is ingerekend?

Ik heb geen actieve baan meer, ik was werkplaatstimmerman maar ben nu kantoorpikkie achter 2 beeldschermen en toetsenbord, elke middag 30 a 45 minuten lopen, gewoon lopen is mijn dagelijkse beweging en daarnaast 4 keer per week trainen.

afvallen doe je door 250kcals minder te eten dan voor je dieet. je past dit aan als je niet meer afvalt. weeg je dagelijks naakt bij opstaan na wc-bezoek.

edit: Je BMR is nu 1980Kcals, en als je 90kg weegt 100kcals minder

Laatst bewerkt:
Mijn doel is in ieder geval om te zaken in vetpercentage die nu op 18% staat bij 100kg lichaamsgewicht en een lengte van 1.89.

Dit voordat ik begin met een test-e only cycle van 10 weken ( 2 x pw 250mg test enanthaat)

Jij zit trouwens wel op een mooie vp met je 115kg en 1.85m, zo'n vp zou mij ook wel passen
Ik denk dat iedereen hier wel blij zou zijn met een massa en vetpercentage als vntl

En je bedoelt dan dat trainen erbij is ingerekend?

Ik heb geen actieve baan meer, ik was werkplaatstimmerman maar ben nu kantoorpikkie achter 2 beeldschermen en toetsenbord, elke middag 30 a 45 minuten lopen, gewoon lopen is mijn dagelijkse beweging en daarnaast 4 keer per week trainen.
Nee bij een actieve baan, bv aannemer, kan je hier gaan zitten. In jouw geval zou ik die 2700 aanhouden als start. Op trainings dagen heb je iets meer speling.

Alleen hij zelf niet :roflol: :hamer:

Ben trouwens 1.84 kwam ik laatst achter :')
Het krimpingsproces is gestart.
200.gif

Zo nog even :peachy: kijken in

Kleine update;

Momenteel weeg ik 92.5
Maandje geleden was bf 16%
Volgende week nogmaals bf opmeten

Ben flink wat gewicht kwijt en in de spiegel zie ik mijn buikspieren steeds beter, buikvet is aanzienlijk verminderd.

Power in de gym is niet afgenomen gelukkig.

Heb wel vaker zin in eten.

Momenteel 2700kcal per dag, al 3 weken (onderhoud is 3100kcal)

Wordt vervolgd.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven