XXL Nutrition

Ik heb een probleem.

Bezoekers in dit topic

Lagadema86

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
6 dec 2010
Berichten
295
Waardering
8
Lengte
1m97
Massa
104kg
Vetpercentage
12%
Het is een lang verhaal. Ik verwacht ook niet dat mensen dit gaan lezen, maar ik hoop toch dat er enkele zijn en dat er miss. iets nuttigs uit kan komen. Voor degene die het wel lezen, bedankt alvast.



Vroeger hadden mijn moeder, opa en oma en oom een goede band met elkaar. Mijn opa had een eigen bedrijf en veel geld. Hij schonk mijn moeder en haar broer eens in de zoveel tijd een groot geldbedrag waar mijn moeder zuinig mee omging. Mijn oom verbraste het altijd en kwam dan weer bij mijn opa aankloppen voor meer. Tot mijn opa de geldkraan dichtdraaide en mijn oom boos werd. Jarenlang heeft hij geen contact meer gehad met mijn opa en oma en moeder omdat ze ruzie hadden door dit voorval. Mijn opa heeft het testament toen veranderd zodat mijn oom alleen recht heeft op zijn legitieme portie.
Mijn opa overleed in 2006 aan alvleesklierkanker en vertelde dat wij op moesten passen voor mijn oom en dat hij zeker een week na het overlijden van hem op de stoep zou staan. Dat gebeurde dus ook min of meer. Een dochter van hem belde korte tijd na het overlijden van mijn opa aan en vertelde mijn oma hoeveel spijt haar vader had. Ondanks dat mijn oma ons gewaarschuwd had voor hem is ze zelf om de tuin geleid. Mijn moeder had al een aantal jaren borstkanker en had een super goede moeder dochter band. In 2007 echter waren er geen behandelingen meer voor haar en is ze in april overleden. De laatste weken van haar leven heeft ze nog alles gedaan met mijn oma terwijl het haar enorm veel moeite kostte(boodschappen etc.) Echter, de laatste 2 weken van haar leven toen ze op een ziekbed lag hoorde ze niets meer van mijn oma. Mijn zus en ik zijn toen naar mijn oma toegegaan om verhaal te halen. Mijn oma was helemaal veranderd en beschuldigde mijn moeder ervan geld van haar rekening te hebben gehaald, dingen gesloopt te hebben in huis etc. Begrijpelijk dat wij hiervan schrokken en erg kwaad waren. Huilend heeft mijn moeder mijn oma toen nog opgebeld nadat wij dit hadden verteld en toen had mijn oma verteld dat ze een goede toneelspeelster was. Daarna heeft ze geen contact meer gehad. Mijn oma is ook niet op de begrafenis van mijn moeder geweest.
Wij erfden een groot geldbedrag van mijn moeder. Mijn moeder had echter ook nog recht op opa’s deel. Het testament van mijn opa is echter zo geregeld dat de langstlevende het geld behoudt en dat is in dit geval mijn oma. Wij krijgen van oma dus nog een aanzienlijk geldbedrag(opa’s deel aan mijn moeder en nu dus voor mijn zus en ik). Wij kregen nu een aanslag van de belastingdienst om even 50000€ te betalen aan successierecht terwijl wij nog niet eens geld hebben ontvangen. Het gaat hier om een zogenaamde vordering. Wij konden dat gelukkig betalen van mijn moeders erfenis(anders moesten we dus een lening afsluiten), maar hebben daardoor niet veel meer over.
Mijn oma is duidelijk geïndoctrineerd door mijn oom die hier een heel vies spelletje is begonnen. 3 jaar lang hebben wij geen contact met mijn oma gehad omdat we wrok hadden over wat er was voorgevallen tot wij besloten haar toch weer is op te zoeken. Feit was dat ze niet zichzelf was en ze geïndoctrineerd en gemanipuleerd is en wordt door mijn oom. Het is altijd een hele lieve oma geweest. Ze was hartstikke blij om ons weer te zien en wij haar ook. Ze vertelde hoe ze nu leefde en dat ze mijn oom maandelijks een cheque gaf en dat hij haar geld beheerd en boodschappen ed. voor haar deed. Ze had zelfs een huis voor hem gekocht zodat hij in de buurt van haar kon wonen. Wekelijks zochten we onze oma op tot wij 1 maand later ineens een aangetekende brief kregen waarin stond dat ze ons niet meer wilde zien omdat ze geen herinneringen op wilde halen. Wij wisten dat mijn oom hier achter zat en gingen naar mijn oma toe. We zeiden dat we haar wens respecteerde maar dat we het uit haar eigen mond wilde horen. Mijn oom had inderdaad op haar ingepraat en had verteld dat wij alleen voor het geld kwamen. Ze werd emotioneel en zei dat ze haar fout had ingezien en dat we altijd welkom waren. Een aantal weken ging het goed tot we erachter kwamen dat hij zijn eigen huis te koop had gezet. Mijn oma vertelde ons dat ze zo blij was dat ze in haar eigen huis kon blijven wonen maar dat mijn oom haar had verteld dat ze het huis moest verkopen zodat ze samen konden gaan wonen. Dit was ze echter niet van plan. Een paar weken later heeft ze echter het huis toch te koop gezet.
Nu is mijn vraag wat we hier in hemelsnaam aan kunnen doen. Mijn oom is natuurlijk van plan een enorm huis te kopen met mijn oma en dat op zijn naam te gaan zetten. Het kan toch niet zo zijn dat hij hier mee weg komt. De belastingdienst heeft zogenaamd vruchtgebruik opgesteld aan de hand van mijn oma’s leeftijd etc. waarin bepaald wordt wat ze ongeveer nog gaat verbruiken de komende jaren maar op deze manier blijft er natuurlijk niets over en waarschijnlijk kunnen wij niets terugeisen van de belastingdienst. We kunnen onze oma ook niet onder curatele stellen aangezien ze dan vrijwillig mee moet doen aan een onderzoek waarin ze wilsonbekwaam wordt bepaald en dat weigert ze uiteraard.
 
Ooit gehoord van een enter of alinea? Dit leest voor geen meter
 
Heb het gelezen. Hieronder mijn samenvatting:

De oma van TS is welgesteld. De moeder van TS wil bij overlijden van oma haar legitieme deel van de erfenis. Echter de oom is een bloedzuiger en manipuleert de oma en dreigt nu een groot deel van het geld te verkrijgen omdat oma van plan is een huis te kopen waarin oom en oma samen kunnen wonen zodat hij voor haar kan zorgen de laatste dagen van haar leven. Het huis komt op naam van de oom waardoor het uit de erfenis verdwijnt.



Dit soort zaken zou ik altijd met een advocaat bespreken die rekening kan houden met jullie wensen en jullie beter advies kan geven. Dat hoeft je oma niet te weten natuurlijk.

Wat fiscaal zeer onhandig is, is dat je oma het huis op naam van je oom wil zetten. Dit is namelijk een gift waardoor de feitelijke kostprijs van de woning hoger zal liggen dan wanneer ze deze op eigen naar bij het kadaster registreert. Vanaf 1 januari geld de nieuwe schenkingswet. Mss goed om te weten en evt in te verdiepen.
Mocht ze desondanks toch besluiten om dat plan door te zetten dan verdwijnt het uit haar vermogen en dus uit de erfenis.

Zoals je zelf al aangaf is de enige mogelijkheid om beschikking over haar vermogen te krijgen en dat te voorkomen en/of een eventuele gift aan je oom ongedaan te maken, je oma handelingsonbekwaam te laten verklaren, maar dan moet voorkomen worden dat je oom curator wordt want dan ben je nog verder van huis. Overigens is het niet zo dat je oma zelf bereid moet zijn mee te werken aan een onderzoek, maar dan moet er het ernstige vermoeden van een geestelijke stoornis zijn of alcoholmisbruik of iets dergelijks. Een advocaat kan daar meer over vertellen, maar ik vermoed dat je oma's geestelijke conditie redelijk goed is. En zolang dat het geval is, is er juridisch geen middel om de invloed van je oom op haar te stoppen en moet ze inderdaad vrijwillig meewerken.
 
Laatst bewerkt:
Damn, die oom van jou is echt een klootzak.
 
Ik zou hiervoor professioneel advies vragen bij een advocaat.
De dbb advocaten zullen de komende uren ook van alles gaan roepen maar ik zou toch egt professioneel advies willen het gaat immers om een aardig vermogen.
Succes ermee.
 
Gewoon aan je vader vragen of alles die alles weer kon regelen zoals het was. Sowieso vind ik de verhouding tussen jou en je oma niet oke. Als je oom zich er dan ook nog mee komt bemoeien kan je beter die kinderen van hem een pets verkopen, want dit kan natuurlijk niet. En die leraar natuurkunde van je is ook niet alles zeg!
 
cliffs:

Opa = rijk
Oom kan niet met geld omgaan en verbrast al het geld dat hij van zn vader krijgt
moeder kan goed met geld omgaan en doet er zuinig mee

Oom manipuleert oma nadat opa is overleden zodat oom al het geld krijgt.

ongeveer
 
Gewoon aan je vader vragen of alles die alles weer kon regelen zoals het was. Sowieso vind ik de verhouding tussen jou en je oma niet oke. Als je oom zich er dan ook nog mee komt bemoeien kan je beter die kinderen van hem een pets verkopen, want dit kan natuurlijk niet. En die leraar natuurkunde van je is ook niet alles zeg!

Mijn vader heb ik niet meer. Verder is de band met mijn oma inderdaad niet meer wat hij was. Leraar Nederlands denk ik dat je bedoelt doelend op het alineagedoe maar goed:D

---------- Post toegevoegd Fri 18 Nov 2011 om 19:49 ----------

Ik zou hiervoor professioneel advies vragen bij een advocaat.
De dbb advocaten zullen de komende uren ook van alles gaan roepen maar ik zou toch egt professioneel advies willen het gaat immers om een aardig vermogen.
Succes ermee.

Dank je voor de serieuze reactie!
 
EDIT bagger verkeerde thread WTF!?
sorry maat !
 
Wij hebben ong hetzelfde voorgehad in onze familie, al ging het wel om een kleiner bedrag (150 000€ ofzo). Die broer heeft ook jarenlang onze oma uitgebuit (10 000's euros ontnomen) en gemanipuleerd (tegen ons opgezet). Oma is intussen 5 jaar overleden en haar geld (wat er nog van overschiet) staat nog altijd op een rekening geblokkeerd omdat die broer nog steeds tegenwerkt en niet wil tekenen en dus het geld niet kan verdeeld worden. Zou zo vlug mogelijk juridische stappen ondernemen zodat hij ze niet helemaal pluimt.
 
Heb het gelezen. Hieronder mijn samenvatting:

De oma van TS is welgesteld. De moeder van TS wil bij overlijden van oma haar legitieme deel van de erfenis. Echter de oom is een bloedzuiger en manipuleert de oma en dreigt nu een groot deel van het geld te verkrijgen omdat oma van plan is een huis te kopen waarin oom en oma samen kunnen wonen zodat hij voor haar kan zorgen de laatste dagen van haar leven. Het huis komt op naam van de oom waardoor het uit de erfenis verdwijnt.



Dit soort zaken zou ik altijd met een advocaat bespreken die rekening kan houden met jullie wensen en jullie beter advies kan geven. Dat hoeft je oma niet te weten natuurlijk.

Wat fiscaal zeer onhandig is, is dat je oma het huis op naam van je oom wil zetten. Dit is namelijk een gift waardoor de feitelijke kostprijs van de woning hoger zal liggen dan wanneer ze deze op eigen naar bij het kadaster registreert. Vanaf 1 januari geld de nieuwe schenkingswet. Mss goed om te weten en evt in te verdiepen.
Mocht ze desondanks toch besluiten om dat plan door te zetten dan verdwijnt het uit haar vermogen en dus uit de erfenis.

Zoals je zelf al aangaf is de enige mogelijkheid om beschikking over haar vermogen te krijgen en dat te voorkomen en/of een eventuele gift aan je oom ongedaan te maken, je oma handelingsonbekwaam te laten verklaren, maar dan moet voorkomen worden dat je oom curator wordt want dan ben je nog verder van huis. Overigens is het niet zo dat je oma zelf bereid moet zijn mee te werken aan een onderzoek, maar dan moet er het ernstige vermoeden van een geestelijke stoornis zijn of alcoholmisbruik of iets dergelijks. Een advocaat kan daar meer over vertellen, maar ik vermoed dat je oma's geestelijke conditie redelijk goed is. En zolang dat het geval is, is er juridisch geen middel om de invloed van je oom op haar te stoppen en moet ze inderdaad vrijwillig meewerken.

Bedankt voor je advies!
 
Versta mij niet verkeerd aub. Maar van wat ik lees in mijn eerste gedacht:
Die oom krijgt jouw oma niet overtuigd tenzij hij gelijk heeft en dit kan aantonen, maar dat kan zijn doordat ik het hele verhaal niet ken. Wil gewoon dat je daar zeker ook eens over nadenkt. Verder direct een advocaat halen, daar dienen die mensen voor. Zo rap mogelijk.
 
juist. Misschien voelt het anders voor je maar dat geld is niet van jou. Ik heb meer te doen met je oom, samen wonen met een bejaarde vrouw zou ik nog niet doen voor 10 miljard. Sterkte met de situatie!
 
Ik had ook professionele hulp ingeschakeld. Ken je niet iemand met verstand van deze zaken? Misschien kan hij/zij je vertellen welke stappen je kan nemen, wat dit kost etc ...

Plan b: oom mishandelen
 
juist. Misschien voelt het anders voor je maar dat geld is niet van jou. Ik heb meer te doen met je oom, samen wonen met een bejaarde vrouw zou ik nog niet doen voor 10 miljard. Sterkte met de situatie!

Daar denkt hij heel anders over;) Ik zou nog liever willen dat dat geld naar Stichting Aap gaat dan naar die hufter.
 
Tja , als het op geld aankomt staan ze altijd in de rij. Wat een lijer is je oom , alleen maar geldbriefjes in z'n ogen...
 
Ik had ook professionele hulp ingeschakeld. Ken je niet iemand met verstand van deze zaken? Misschien kan hij/zij je vertellen welke stappen je kan nemen, wat dit kost etc ...

Plan b: oom mishandelen

Nee die ken ik niet. Heb een rechtszaak tegen de belastingdienst verloren wat klauwen met geld gekost heeft. Maandag naar een notaris kijken wat die te vertellen heeft.

Plan B klinkt zeer aantrekkelijk maar daar heb ik alleen mezelf mee denk ik:D

---------- Post toegevoegd Fri 18 Nov 2011 om 21:07 ----------

Tja , als het op geld aankomt staan ze altijd in de rij. Wat een lijer is je oom , alleen maar geldbriefjes in z'n ogen...

Ja mensen gaan over lijken en hij heeft het al goed, hij wil alleen nog meer en dan nog meer etc. Ongelofelijk...
 
Back
Naar boven