Fitness Seller

Ik heb hulp nodig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TomDaarom

Novice
Lid geworden
19 jul 2018
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m99
Massa
80kg
Hallo,

Ik zal in het kort even wat over mezelf vertellen.

Mijn naam is Tom, 20 jaar oud. Ik ben bijna 2 meter en spieren zijn er wel, maar ver van zichtbaar. Ik zou graag willen beginnen met sporten.

Aangezien er een aardig wat verschillende meningen zijn over sporten(kracht training) dacht ik dat het wel een goed plan was om hier naar hulp te vragen. ;)

Ik heb even op google gezocht naar een goed schema voor thuis trainen, aangezien er waar ik woon nergens een sportschool in de buurt is, maar kwam alleen uit op schemas die het eigelijk net niet waren. Ik ben bereid om alles te doen om snel te groeien, voeding en training. Ik heb al aankopen gedaan, onder andere; Een halter bank, dumbells, een lange halterstang en een squat-rek.

Ik ben een beginner in deze wereld. Ik denk dat de motivatie er is alleen nog een sterk schema en ik kan echt aan de slag! Van daar de vraag of er een goed schema is om mee te beginnen, of wat ik juist moet proberen te voorkomen. Alle tips zijn welkom en alle valkuilen natuurlijk ook.

Ik zie met belangstelling uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Tom
 
Laatst bewerkt:
Full body, push pull legs of 5x5 zijn goede keuzes.
 
Je hebt vrijwel alles al om een goed basisschema op te draaien met de volgende oefeningen:
Squat
Deadlift
Overhead press
Bench press
Pull up
Barbell row
 
Je hebt vrijwel alles al om een goed basisschema op te draaien met de volgende oefeningen:
Squat
Deadlift
Overhead press
Bench press
Pull up
Barbell row
Ik ben echt opzoek naar een goed, sterk en mag ook wel zwaar schema. Ik kan bij wijze van spreken de hele dag trainen. ;)
 
Ik ben echt opzoek naar een goed, sterk en mag ook wel zwaar schema. Ik kan bij wijze van spreken de hele dag trainen. ;)
Als je 'bij wijze van spreken' de hele dag kunt trainen en daarvan ook kunt herstellen, dan train je niet hard genoeg.;)
 
Hallo,

Ik zal in het kort even wat over mezelf vertellen.

Mijn naam is Tom, 20 jaar oud. Ik ben bijna 2 meter en spieren zijn er wel, maar ver van zichtbaar. Door een klein succes en door mijn passie programmeren woon ik sinds kort in Italie en ik zou hier graag willen beginnen met sporten.

Aangezien er een aardig wat verschillende meningen zijn over sporten(kracht training) dacht ik dat het wel een goed plan was om hier naar hulp te vragen. ;)

Ik heb even op google gezocht naar een goed schema voor thuis trainen, aangezien er waar ik woon nergens een sportschool in de buurt is, maar kwam alleen uit op schemas die het eigelijk net niet waren. Ik ben bereid om alles te doen om snel te groeien, voeding en training. Ik heb al aankopen gedaan, onder andere; Een halter bank, dumbells, een lange halterstang en een squat-rek.

Ik ben een beginner in deze wereld. Ik denk dat de motivatie er is alleen nog een sterk schema en ik kan echt aan de slag! Van daar de vraag of er een goed schema is om mee te beginnen, of wat ik juist moet proberen te voorkomen. Alle tips zijn welkom en alle valkuilen natuurlijk ook.

Ik zie met belangstelling uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Tom

Het is moeilijk te zeggen wat de optimale training is voor maximaal resultaat. Er zijn aanzienlijke verschillen in hoe mensen reageren op een bepaald volume, frequentie of trainingsintensiteit. Ik zou in jouw situatie beginnen met het schema van A User B https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/ . Dat is een uitgebalanceerd en logisch opgebouwd schema. Daarnaast is hij een intelligente en hulpvaardige gast die je op dit forum lastig kan vallen met vragen.

Wat vond je overigens "net niet" aan de schema's die je zag? Wat zoek je in een schema en wat juist niet?

Wat betreft voeding is het belangrijk dat je een kcal overschot creëert met voldoende eiwit. Een redelijke richtlijn is 500kcal boven onderhoud. 2gr/kg lichaamsgewicht aan eiwit, 1gr/kg vet en de rest koolhydraten. Bij voorkeur voedsel met hoge densiteit aan nutriënten. In het optimale geval maak je een schema en hou je je daaraan. In een minder optimaal geval gebruik je een app als myfitnesspal om je calorie inname te tracken.
 
Laatst bewerkt:
Beste Anoniem, imnewhere, elnostra, RFFNCK
Ik kwam deze post tegen na een hele lange tijd en ik wil ten eerste julie even bedanken voor de support die ik heb gekregen vorig jaar toen ik wou beginnen met
Ik heb julie (RFFNCK’s) advies opgevolgd, ingeschreven bij een gym en vervolgens ben ik begonnen met het schema van Starx.

We zijn nu iets meer dan een jaar verder en vandaar geef ik even een snelle update van mijn progressie ;).

Nogmaal heel erg bedankt, er word niet genoeg beseft hoe een klein beetje hulp voor een beginnende sporter gewaardeerd word.

mvg,
Tom
 

Bijlagen

  • 74749AD2-9EB7-4581-9C9F-B49C6F272432.jpeg
    74749AD2-9EB7-4581-9C9F-B49C6F272432.jpeg
    609,2 KB · Weergaven: 76
  • IMG_1495.MP4
    1,4 MB
 
Back
Naar boven