AndroidHealthClinic

Ik heb vandaag mijn eerste kettlebell training gehad

Bezoekers in dit topic

Tito

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 nov 2007
Berichten
990
Waardering
17
Vandaag is mijn kettlebell (24 kg) eindelijk aangekomen. Ik heb al veel goede verhalen over kettlebell training gehoord en ik moest het gewoon eens zelf proberen.

De verhalen zijn 100 pct waar! Met kettlebells kun je echt brutale, uitputtende trainingen mee maken. Ik heb het nog 'rustig' aan gedaan: paar setjes swingen, paar snatches(die zijn pokkemoeilijk) en paar sets thrusters (soort squat/PP combo, echte killer!). Ik was echt DOODOP. Het zweet kwam langs alle kanten en ik was nog niet 10 minuten bezig. Het stabiliseren van dat ding is ook een redelijke uitdaging op zich.Echt ideaal middel als je wat goede explosieve en functionele kracht wilt opbouwen. Voor conditie en vetverbranding is het volgens mij ook heel geschikt! Je zweet en ziet meer af met 10 minuten kettlebell training dan met een uur lopen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen met deze post is dat kettlebells hun geld echt wel waard zijn. De prijs schrok mij eerst af maar ik heb het toch gekocht en ik weet nu al dat ik geen miskoop heb gedaan. Moest je nog twijfelen over een aankoop, ik zeg DOEN! Je gaat het je echt niet beklagen.

My two cents ;)
 
goed topic

kettlebells rule!
 
Kan je daar eigenlijk ook "veel" spiermassa mee opbouwen?
 
Voor hypertrofie is het niet echt bedoeld. Je gebruikt je hele lichaam wel maar het voelt toch nog anders aan als 'normale' training. Je voelt het wel in je hams en onderrug bij swingen. Je schouders voelen ook best wel goed aan als je reps hoog genoeg gaan met pressen.

Het is eigenlijk meer voor explosiviteit en conditie te trainen volgens mij. En het is ook gewoon fijn om te doen. Maar voor echt hypertrofie training is niet zo geschikt.
 
waar heb je je kettlebell gekocht?
 
Yeah:D Mn fitnessinstructeur is er ook een fan van en heeft er ook heel veel op de sportschool laten komen. Ik train er soms ook mee en je kan er echt goed je rug meetrainen, alsmede je schouders, biceps en triceps.

En het wordt extra zwaar door de explosieve combinatie van snelheid+kracht. Dus inderdaad een echte aanrader.
 
Yeah:D Mn fitnessinstructeur is er ook een fan van en heeft er ook heel veel op de sportschool laten komen. Ik train er soms ook mee en je kan er echt goed je rug meetrainen, alsmede je schouders, biceps en triceps.

En het wordt extra zwaar door de explosieve combinatie van snelheid+kracht. Dus inderdaad een echte aanrader.

Hahaha.. daar gaan dus of een paar zwaargewonden vallen.. of doden... :roflol:
 
Heb er nog nooit van gehoord. Zijn het een soort van twee losse dumbbells met een handvat bovenop waar je dan oefeningen mee doet oid?
 
Back
Naar boven