MuscleMeat

Ik heb voeding advies nodig van de profs

Bezoekers in dit topic

Wilco

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2003
Berichten
3
Waardering
0
Hey beste sporters!

Ik ben net nieuw hier en zal me ff voorstellen.
Mijn naam is Wilco Foppen ben 18 jaar en doe nu bijna 1,5 jaar aan krachttraining.

Ik heb nog nooit wat geslikt of wat dan ook, ik ben nu bereid om dit te doen, heb al veel gekeken op het internet en er wordt zoveel aangeboden dat ik er helemaal gek van wordt!
Ik wil graag creatine gaan gebruiken maar heb geen idee welke nou eigenlijk het beste is, ik weeg ook te weinig (65) dus zou ook graag een goeie weightgainer hierbij gaan gebruiken. Met bijvoorbeeld bankdrukken druk ik nu 80 kilo en ik weet maar 65 dus dit zou ik ook graag op willen bouwen op een gezonde manier. Ik ben ook nog student dus moet ook wel op mn centen letten. Dus eigenlijk zoals iedereen het graag wil voor weinig geld toch een kwalitatief goed merk waar ik ongeveer 2a3 maanden mee vooruit kan.

Ik hoop dat jullie ff je reactie hierop willen vermelden of mij een e-mail zouden willen sturen.

In elk geval hartelijk bedankt voor jullie aandacht en ik zal hier zeker vaker komen.
 
Aangezien je budget niet zo hoog is, is het misschien verstandiger om je callorieën zo hoog mogelijk te krijgen.
Groeien doe je namelijk niet van de supplementen maar van wat je dagelijks eet.
Dus eet zoveel mogelijk van goedkope maar eiwit en callorie rijke voeding.
Kijk in de sticky als je meer wil leren eten.
 
Welkom Wilco. Post je eet- en trainingsschema in de daar bijbehorende sectie, dan kunnen we je verder helpen.
 
Ik heb geen vast eetschema, ik eet wel 5 keer in de week 4 bruine boterhammer, 4
appels, veel water en groente, de zaterdag en zondag ben ik vaak heel
wisselvallig met mijn eten, maar wat ik eigenlijk nooit eet is patat (snacks) ik
heb dus niet voor mezelf een strak eetschema, ik woon nog thuis dus ik heb me
ook een beetje aan mijn ouders hun eetgewoonten aan te passen, ze zullen dus
niet speciaal voeding voor mij gaan halen.

Ik moet dus eigenlijk een schema hebben wat normale producten zijn maar wel
uiteraard heel gezond.

Een trainschema heb ik eigenlijk zelf ontwikkeld, dat is dinsdag: borst en
triceps, donderdag: rug en biceps, vrijdag: biceps, triceps en schouders. Ik wil
wel in de toekomst 5 keer in de week gaan trainen.

Ik ben ook opzoek naar kwalitatief goede creatine, ik heb gehoord dat j-tech wel
goed is zou je mij hierover ook advies willen geven.

In iedergeval bedankt voor het lezen van dit bericht!

Met vriendelijke groeten,

Wilco Foppen

Hee Wilco, kheb 't maar ff hier geplakt voor meer reacties en het ging een beetje mis met de mail.
Probeer eerst je voeding wat te verbeteren, voordat je naar de supplementen gaat kijken. Ik zie dat je te weinig eiwitten innenkrijgt. Probeer 6-8x per dag te eten met elke maaltijd min. 30 gram eiwit (vis, eieren, melk, magere kwark, kip, shakes etc.) en met complexe koolhydraten (havermout, rijst, bruine boterhammen, pasta, brinta etc.) hoeveelheid koolhydraten hangt af van de energiebehoefte. Probeer ook wat onverzadigde vetten binnen te krijgen uit vis, lijnzaadolie/visoliecaps.
Kan je ook nog aangeven welke oefeningen je allemaal doet per training?
Ik denk dat je beter elke spiergroep 1x per week moet gaan trainen. Nou ik ga afsluiten, als je nog wat te vragen hebt, post ze dan ;)

suc6 :thumb:
 
Originally posted by Wilco
Een trainschema heb ik eigenlijk zelf ontwikkeld, dat is dinsdag: borst en
triceps, donderdag: rug en biceps, vrijdag: biceps, triceps en schouders. Ik wil
wel in de toekomst 5 keer in de week gaan trainen.


Ik zou als het jou was niet op donderdag biceps trainen en dan op vrijdag nog eens een keer. Je spieren moeten wel de tijd krijgen om te herstellen. Zelf hou ik een minumum van 48 uur aan tussen de training van dezelfde spiergroepen. Dus als je op bijv. maandag borst getraind heb, dan niet eerder als woensdag weer borst trainen. Trouwens, als je echt goed getraind heb, kun je ook niet eerder weer aan dezelfde spiergroep beginnen vanwege spierpijn.

Punt twee. Hou er rekening mee dat je lichaam overtraint kan raken. Je zegt dat je in de toekomst 5x in de week wil trainen. Dat kan wel, maar ik zou in ieder geval NOOIT 5 dagen achter elkaar trainen. Las altijd een rustdag in. Doe dit niet voor een al te lange tijd. Zelf heb ik het ook 2 jaar gedaan, maar ik ben er achter gekomen dat ik beter herstel/groei als ik 4 keer in de week train ipv 5.

doe er je voordeel mee, en succes ermee.
 
Falcon heeft gelijk, ik heb een tijd op 5x per week gezeten, maar omdat ik ook 2x per week aan spinning doe (en nog wat extra cardio op hometrainer en zwemmen 1x/week) was het wat overkill.. dus heb ik de dubbel-dag (buik en kuiten) er uit gegooid. Veel relaxter.
Om 3 spinninglessen blijvend te kunnen doen, gaat de frequentie terug naar 3 dagen/week, maar dan laat ik de armtraining (op onderarm na) vallen. Gewoon de basisoefeningen: benen-rug-borst en dat iedere keer trainen op iets andere wijzen, dwz. afwisselen intensiteit van zwaar naar licht naar middelzwaar.
Maar ieder moet die trainingsaanpak kiezen die het best bij je past... wat voor de een goed is, hoeft voor de ander niet ook automatisch te werken, ieder is verschillend.

Kijk anders even eens naar de gave webstek van Dr. Squat en dan specifiek hiernaar:

[Link niet meer beschikbaar]

Is heel boeiend leesmateriaal omdat het ingaat op de verschillen tussen mensen die heel snel in spieromvang toenemen (en vaak meer gebaat zijn met lage reps) en mensen die dat niet doen en veel hh aan kunnen. Test je zelf en je kunt beter uitzoeken wat het best bij je past!

Espi
 
falcon heeft grotendeel gelijk; probeer het aantal trainingssessies te houden op max 4!!! 5 keer is een beetje aansturen op overtraining en hiermee bereik je het tegenovergestelde van je eigenlijke doel; GROEI! Geef je lichaam de tijd om te rusten. 1 Ding zou ik nog willen toevoegen en dat is dat 48uur te weinig recuperatietijd is. Probeer al je spiergroepen slechts 1 maal in de week te trainen. Ik weet het, het is moeilijk om van die halters af te blijven en je lichaam rust te gunnen en een keer niet te kunnen genieten van die geweldige burn keer op keer, maar het is gewoon noodzakelijk. Voor de recreatieve fitnesser is dit ok , maar een bodybuilder die clean massa wil opbouwen MOET dit in acht nemen! Ik ken zelfs topbegeleiders die hun naturel atleten slechts 3 maal in de week laten trainen.

greetz, Luca
 
...o ja,; als je gebruikt, kun je al een keer extra trainen omdat je dan sneller recupereert maar dus niet op naturel basis...
 
Originally posted by admin
Aangezien je budget niet zo hoog is, is het misschien verstandiger om je callorieën zo hoog mogelijk te krijgen.
Groeien doe je namelijk niet van de supplementen maar van wat je dagelijks eet.
Dus eet zoveel mogelijk van goedkope maar eiwit en callorie rijke voeding.
Kijk in de sticky als je meer wil leren eten.

Man, jij bent er ook zo eentje als ik he T ? Heb vandaag wat rondgekeken op de site en dit is nu al de vijfde opeenvolgende post die je beter beantwoord dan vele van de experts op BB.com. Jij moet je in de hemel voelen met je eigen board.

ANywayz, wat T zegt is correct. Laag budget, uitgeven aan eten. Zelfs niet aan wat je normaal thuis eet, goedkoper en meer. Witte producten en zo. Tonijn is ongelooflijk dens in proteinen en erg goedkoop, melk koop je voor minder dan halve euro per liter. Rijst, eieren, en noem maar op. Indertijd op kot kreeg ik elke week 50 euro, die waren volledig op aan goedkoop eten voor 4 en een halve dag. En dan deed ik er meestal nog een weight gainer bovenop.

Was dan ook die enige zielige loser die om 11 in zijn bed lag toen alle andere studenten Brussel aan het onderkotsen waren, om smorgens om 9 uur te kunnen trainen, zodat ik gerecupereerd was om om 8 uur savonds weer te gaan trainen ...
 
Back
Naar boven