XXL Nutrition

Ik hou erg veel vocht vast (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
26.154
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
Door bulken (door vn koolhydraten) hou je vocht vast. Da's logisch. Maar ik hou echt enorm veel vast. Heb er nu eens goed op gelet en 's ochteds voor het ontbijt zijn de lijnen zichtbaar en heb ik geen pens en schat ik mezelf op zo'n 12%. Maar na 1 of 2 maaltijden begint de ellende al en stroom ik vol vocht, waardoor ik dus een flinke pens krijg, me lijnen verlies en het dus oogt als een 18%. De ochtend en avond kan ook zo'n 3 kg in gewicht schelen.

Mijn dieet

maaltijd 1
150 gram havermout
25 gram pro80
1 eetlepel lijnzaadolie
500ml magere melk

maaltijd 2
125 gram rijst
100 gram kipfilet
1 plak cheddar
100 gram broccoli

maaltijd 3
125 gram rijst
125 gram lamsbiefstuk
100 gram broccoli

maaltijd 4
150 gram volkoren brood
200 gram cottagecheese
200ml melk

maaltijd 5
125 gram pasta
100 gram gerookte zalm

maaltijd 6 post workout
50 gram dextrose
25 gram whey

maaltijd 7
125 gram rijst
100 gram kipfilet
100 gram broccoli

maaltijd 8
2 eieren
50 gram pro80

totaal 4300 kcal
Verder 4-6 liter water per dag


Is er iets om het dat vocht tegen te gaan? Ik gebruik trouwens wel erg weinig zout (bijna niets.. piepklein beetje op mijn vlees).
 
lijnzaadolie is veel te overrated, ga voor visolie, tenminste een nuttige omega 3 bron

voor dat vocht kan je appelazijn overwegen, word veel gebruikt voor zijn vochafdrijvende eigenschappen
 
Neem anders een groente die vocht afdrijft .
Bv Zuurkool moet je maar eens ff spitten ..
Ik heb van de huisarts vochtafdrijvers gehad .
Want als je vocht vast gaat houden dan kan ook je bloeddruk stijgen .
Kweet niet of dat bij mannen ook zo is ?
Maar toch succes want het is een klotegevoel vocht in je lichaam .
 
hoe veel water drink je op een dag?
 
4-6 liter lees ik:P
 
Nou nou, lees ik ook eens ergens overheen.

Maar oke, daar zit het probleem dus niet. (mits je het een probleem kan noemen)
 
Neem anders een groente die vocht afdrijft .
Bv Zuurkool moet je maar eens ff spitten ..
Ik heb van de huisarts vochtafdrijvers gehad .
Want als je vocht vast gaat houden dan kan ook je bloeddruk stijgen .
Kweet niet of dat bij mannen ook zo is ?
Maar toch succes want het is een klotegevoel vocht in je lichaam .

Broccoli is ook vochtafdrijvend, dus daar zit ik wel goed mee.
 
lijnzaadolie is veel te overrated, ga voor visolie, tenminste een nuttige omega 3 bron

voor dat vocht kan je appelazijn overwegen, word veel gebruikt voor zijn vochafdrijvende eigenschappen

Lijnzaad olie is prima. En uit de zalm krijg ik ook vetten binnen.

Appelazijn, klopt idd. Ik weet alleen niet of ik er tegen kan (ben allergisch voor appels).
 
lijnzaadolie is veel te overrated, ga voor visolie, tenminste een nuttige omega 3 bron

voor dat vocht kan je appelazijn overwegen, word veel gebruikt voor zijn vochafdrijvende eigenschappen

Waar krijgen we appelazijn??? zijn dat pillen of is daar ook een drank van verkrijgbaar waar een lepeltje van kan nemen :)
 
ananas ? had hier wel baat bij ( in een dieet)

sja, water drink je meer dan genoeg..

en die cottagecheese.. zal ook geen probleem moeten zijn
 
Brood en zuivel eruit zou ik zeggen
 
Brood en zuivel eruit zou ik zeggen

Ja zo blijkt wel weer dat iedereen anders reageert!:rolleyes:

Ikzelf ben van het brood afgestapt en gewoon weer overgestapt naar de rijst (basmati) en het vocht verdween als sneeuw voor de zon.
Ook ben ik even van de zuivel af want dit schijnt dus weer door de lactose je eiwit opnamen te remmen:eek: kijken hoe dit gaat.
 
Brood neem ik pas sinds een paar dagen, dus daar kan het niet aan liggen. Verder is alles redelijk gelijk gebleven, alleen wat meer carbs en minder vetten (ik reageer niet goed op veel vet).
 
Denk dat je er verder niet veel aan kan doen dan, misschien wat natuurlijke diuretica proberen ofzo maar ik zou het zelf gewoon zo laten
 
Tja, de een heeft er meer last van dan de ander natuurlijk, maar vind het er gewoon niet uitzien.
 
Ik heb hetzelfde probleem...word lekker sterk en kom aan..maar dat vocht! Heb er ook nog geen oplossing voor..dus ga de thread goed in de gaten houden..
 
Back
Naar boven