MuscleMeat

Ik hou erg veel vocht vast (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waarschijnlijk omdat er ook geen is als je zoveel carbs eet

Enige andere oplossing (naast diuretica) die ik kan bedenken is op een low-carb dieet gaan maarja dat wil niemand :p
 
Enige andere oplossing (naast diuretica) die ik kan bedenken is op een low-carb dieet gaan maarja dat wil niemand :p
hehe zeg dat tegen ons:D
 
ikzelf heb het probleem ook, wat ik vaak dee is wat lasix nemen of asperges maar dat hielp maar even, veel water drinken lijk ik juist van te gaan bloaten(totdat ik naar de WC ga) en het uitplas
 
lijnzaadolie is underrated ;).

ot; ik denk als je veel sport en eet en je hier gewoon aanleg voor hebt (wat veel mensen hebben) je gewoon wat meer vocht vast houd. Heb het zelf ook en doe niks mis.
 
Gebruik je zout in je voeding ergens, bijvoorbeeld voor het koken van je pasta of als kruiden op je kip?
 
Gebruik je zout in je voeding ergens, bijvoorbeeld voor het koken van je pasta of als kruiden op je kip?
weinig gaf die al aan

zou toch proberen t te zoeken in een natuurlijke vochtafdrijver. mss groene thee drinken?
 
ik heb dat ook kale, vooral wanneer ik veel zuivel eet beginnen me lijnen weg te trekken.

Wanneer ik de hele dag door alleen wat groente/tonijn en wat brood eet (geen melk) en wat lijnzaadolie, houd ik niet veel vocht vast. Maar zodra er wat minder clean voedsel naar binnen gaat, ga ik vocht vasthouden.

Ik denk dat je er weinig aan kunt doen.
 
bleekselderij stengels en koffie, je gaat als een gieter
 
alcohol, heb vanmorgen een rivier volgepist :o
 
het is misschien een allergie, of een vorm van intolerantie van je lichaam
probeer eens een paar dagen een van je dieetproducten niet te eten, en doe dat een aantal weken; misschien vindt je dan de oorzaak?
 
Door bulken (door vn koolhydraten) hou je vocht vast. Da's logisch. Maar ik hou echt enorm veel vast. Heb er nu eens goed op gelet en 's ochteds voor het ontbijt zijn de lijnen zichtbaar en heb ik geen pens en schat ik mezelf op zo'n 12%. Maar na 1 of 2 maaltijden begint de ellende al en stroom ik vol vocht, waardoor ik dus een flinke pens krijg, me lijnen verlies en het dus oogt als een 18%. De ochtend en avond kan ook zo'n 3 kg in gewicht schelen.

Mijn dieet

maaltijd 1
150 gram havermout
25 gram pro80
1 eetlepel lijnzaadolie
500ml magere melk

maaltijd 2
125 gram rijst
100 gram kipfilet
1 plak cheddar
100 gram broccoli

maaltijd 3
125 gram rijst
125 gram lamsbiefstuk
100 gram broccoli

maaltijd 4
150 gram volkoren brood
200 gram cottagecheese
200ml melk

maaltijd 5
125 gram pasta
100 gram gerookte zalm

maaltijd 6 post workout
50 gram dextrose
25 gram whey

maaltijd 7
125 gram rijst
100 gram kipfilet
100 gram broccoli

maaltijd 8
2 eieren
50 gram pro80

totaal 4300 kcal
Verder 4-6 liter water per dag


Is er iets om het dat vocht tegen te gaan? Ik gebruik trouwens wel erg weinig zout (bijna niets.. piepklein beetje op mijn vlees).


hehe smorgens zie ik er ook behoorlijk goed uit en savons ben ik net een papzak.
ik begin jou met de dag meer te mogen kaalkop:D
 
Oorzaak kan je alleen vinden door om de zoveel dagen iets te veranderen. Zou bijv beginnen om eens 4 dagen helemaal geen zuivel te nemen. Havermout gewoon aanmaken met water en wat meer protein80 erbij. Maaltijd 4 even vervangen door wat pasta met tonijn en sla ofzo.

Als je er dan nog last van hebt ga je weer een andere maaltijd vervangen waaraan het kan liggen.

Schema vind ik er trouwens wel goed uitzien. Goed bezig Kale :thumbs:
 
wat maakt dat vocht nu uit. Oke, je ziet de lijnen misschien iets minder goed. Maar ja, jammer dan. Als je die lijnen wilt zien is het een kwestie worden van goed droog worden. Als je kurkdroog bent en je houdt veel vocht vast heb je nog strepen op je hams. Dus dat vocht en lijnen is allemaal relatief.
 
@ Kale...> probeer idd zoals eerder genoemd bleekselderie te nemen als groente ipv brocoli. IK merk het persoonlijk heel goed dat ik weinig vocht vasthoud met bleekselderie. Verder zou ik de zuivel eruit gooien. Sommige zeggen dat het geen drol uit maakt om zuivel te gebruiken, ik ben het daar niet mee eens want ik merk het dat mn huid dikker word als ik veel zuivel nuttig. Maarjah ieder zn ding. Ik zou zeggen, probeer het eens uit.

Succes!
 
@ Kale

Ik weet niet hoe je tegen vers fruit aan kijkt maar het schijnt dat peren ook vet- en vochtafdrijvend werken.
Ik citeer:
"Peren bevatten de minste fruitzuren. Daardoor zijn ze aanmerkelijk zoeter dan appelen. Peren zijn erg gezond en door het hoge gehalte aan kalk, kalium, fosfor en ijzer werken ze vocht- en vetafdrijvend."
 
Ik heb gehoord dat brood ook veel vocht vast houd!
 
Ik weet niet of je wat gebruikt in Pilvorm aan juice,want je water inname is vrij hoog daardoor worden de pilllen te snel uitgestoten uit je lichaam waardoor de werking niet optimaal is 3liter is genoeg...
Je zou Kombucha kunnen proberen is een thee die van groene/zwarte thee wordt gemaakt met nog wat dingen,ik kweek het zelf met zwammen maar je kan het ook in de reform winkel kopen maar is vrij duur 8a9euro voor een litertje.
Je kan ook een lichte duretica nemen bv hydrochloorthiazide 25mg 1p/d,werken 12uur dus voor de middagnemen in verband met dat je anders s'nachts eruit moet.
 
Laatst bewerkt:
Oorzaak kan je alleen vinden door om de zoveel dagen iets te veranderen. Zou bijv beginnen om eens 4 dagen helemaal geen zuivel te nemen. Havermout gewoon aanmaken met water en wat meer protein80 erbij. Maaltijd 4 even vervangen door wat pasta met tonijn en sla ofzo.

Als je er dan nog last van hebt ga je weer een andere maaltijd vervangen waaraan het kan liggen.

Schema vind ik er trouwens wel goed uitzien. Goed bezig Kale :thumbs:

Thanks Brutez. Melk is eruit. Ik kijk dat even een paar weken aan.

@ Kale...> probeer idd zoals eerder genoemd bleekselderie te nemen als groente ipv brocoli. IK merk het persoonlijk heel goed dat ik weinig vocht vasthoud met bleekselderie. Verder zou ik de zuivel eruit gooien. Sommige zeggen dat het geen drol uit maakt om zuivel te gebruiken, ik ben het daar niet mee eens want ik merk het dat mn huid dikker word als ik veel zuivel nuttig. Maarjah ieder zn ding. Ik zou zeggen, probeer het eens uit.

Succes!

Broccoli heeft ook een vochtafdrijvende werking. Maar zal eens kijken naar bleekselderij.

@ Kale

Ik weet niet hoe je tegen vers fruit aan kijkt maar het schijnt dat peren ook vet- en vochtafdrijvend werken.
Ik citeer:
"Peren bevatten de minste fruitzuren. Daardoor zijn ze aanmerkelijk zoeter dan appelen. Peren zijn erg gezond en door het hoge gehalte aan kalk, kalium, fosfor en ijzer werken ze vocht- en vetafdrijvend."

Nadeel is dat ik allergisch ben voor veel voedingsproducten (noten, bepaalde fruitsoorten, kool, paprika, etc), daar vallen appels en peren ook onder ..

Ik heb gehoord dat brood ook veel vocht vast houd!

Dat kan idd. Maar die 4 bammetjes die ik per dag eet. Plus dat ik pas sinds een week weer eens brood eet, en daarvoor had ik al hetzelfde probleem.

Ik weet niet of je wat gebruikt in Pilvorm aan juice,want je water inname is vrij hoog daardoor worden de pilllen te snel uitgestoten uit je lichaam waardoor de werking niet optimaal is 3liter is genoeg...
Je zou Kombucha kunnen proberen is een thee die van groene/zwarte thee wordt gemaakt met nog wat dingen,ik kweek het zelf met zwammen maar je kan het ook in de reform winkel kopen maar is vrij duur 8a9euro voor een litertje.
Je kan ook een lichte duretica nemen bv hydrochloorthiazide 25mg 1p/d,werken 12uur dus voor de middagnemen in verband met dat je anders s'nachts eruit moet.

Ik gebruik geen AAS. En diuretica.. lijkt me ook geen goed plan :D

Ik zal eens kijken naar kombucha.
 
Jeneverbes tabletten.
 
Back
Naar boven