Fitness Seller

Ik hou wat vocht vast...

Bezoekers in dit topic

Volg je nog steeds t zelfde voedingschema?

want als je aan t cutten bent zal ik echt minder boterhammen en pindakaas en andere vormen van kh en vetten eten en dan zal t niet zozeer vocht zijn wat eraan schort. je neemt wat Johny al zegt misschien teveel zuivel. ik denk aan je kwark bijvoorbeeld.

Ik meen overigens dat groene thee wel positieve invloed heeft op je vocht
 
Er is een thee (kan even niet meer op de naam komen) die zorgt er voor dat je binnen een paar dagen erg laag in je vocht zit.
 
Hai mrJ ik hoop dat je hier wat aan hebt. nav de post van Bodybuildster is Dandy ff op onderzoek uitgegaan...en dat op een zaterdagavond:( ;)
hoop dat je er dus wat aan hebt...

REINOSAN *NATUURLIJK, PLANTAARDIG DIURETICUM VERDRIJFT OVERTOLLIG VOCHT UIT HET LICHAAM

Terug naar de natuur

In de tijd van elektronica en ontwikkeling van allerlei nieuwe producten en middelen wordt de hang naar de gewone natuur weer groot. En dat geldt voor praktisch ieder gebied. Voedingsmiddelen moeten weer natuurlijk zijn en afkomstig van planten en bomen die met natuurlijke middelen zijn gekweekt. Weg met kunstmest en het bespuiten.

Natuurlijke geneeskracht

Dat geldt de laatste jaren ook voor geneesmiddelen. De tendens van de chemisch-farmaceutische industrie om maar steeds nieuwe preparaten te ontwikkelen is weliswaar toe te juichen, maar heeft ook geleid tot het vergeten van de geneeskracht uit de plantenwereld. Eeuwenlang was deze plantenwereld immers de enige bron van geneeskrachtige middelen. Het is dus logisch om de 'oude' vertrouwde preparaten te blijven gebruiken of opnieuw toe te passen.
Zeker als bij voortduring blijkt dat chemisch bereide
medicijnen regelmatig leiden tot nare bijverschijn- selen. De meeste geneeskrachtige kruiden hebben die bijwerkingen niet.

REINOSAN

Dit is een plantaardig diureticum. Hetgeen wil zeggen dat overtollig vocht in het lichaam met Reinosan op een verantwoorde wijze wordt uitgescheiden. Reinosan is afkomstig van een plant die vooral in Indonesië voorkomt: Koemis Koetjing. (Latijnse naam: Orthosiphon Stamineus). Deze plant die weinig verzorging nodig heeft, wordt het meest gezien langs beekjes en waterlopen. De plant heeft veel zon nodig, maar dat is in die tropische gebieden geen probleem.

DE PLANT

De fraaie bloemen met lange uitstaande meeldraden lijken wat op de snorharen van een kat. Vandaar ook de typische Maleise naam: Koemis Koetjing (snorharen van de kat).

De stengels van de plant zijn zo'n 70-90 cm hoog. De bladeren zitten tegenover elkaar op de stengel, met onderling rechte hoeken. De bladeren lopen puntsgewijs toe, zijn ongeveer 5 cm lang en bedekt met kleine haartjes aan beide kanten. De rand en de nerven zijn paars gekleurd. Eeuwenlang zijn deze bladeren een probaat middel gebleken voor een goede nierfunctie.

DE NIEREN

De nieren zijn zeer belangrijke organen. Omdat zij de uitscheiding van het overtollige vocht regelen. En wat nog belangrijker is: zij zorgen ervoor dat allerlei afvalproducten die door de verbrandingsprocessen in het lichaam vrijkomen, worden verwijderd via de urine.

REINOSAN IS EVENWICHT

Reinosan werkt nu direct of indirect op het systeem dat deze vochtuitscheiding regelt. Reinosan bevordert een juist evenwicht, waardoor schadelijke afvalstoffen het lichaam uitgaan.

REINOSAN AL LANG BEKEND

Al in 1886 werden positieve artikelen geschreven over de werkzaamheid van Koemis Koetjing. Tot op de dag van vandaag wordt onderzoek gepleegd naar de effectiviteit en werkzaamheid. In de officiële Nederlandse Farmacopee, 5e editie, dat is een groot, van staatswege uitgegeven, farmaceutisch boekwerk waarin alle werkzame geneeskundige stoffen zijn opgenomen, staat Orthosiphon Stamineus vermeld.


REINOSAN ALS THEE

Oorspronkelijk werden de bladeren en stengels van Koemis Koetjing gedroogd om er later kruidenthee van te maken. Dat ging zo.
Van 5 gram bladeren en stengels werd met een liter gewoon water een thee getrokken. Van dit aftreksel moest men viermaal daags 100 ml drinken. Met deze hoeveelheid thee kon men zo'n twee en halve dag voort. In ons klimaat blijkt deze vloeistof echter moeilijk houdbaar en daarbij komt nog dat deze thee niet zo'n lekker smaakje heeft.

VOCHT IS BELANGRIJK

Wat de thee wel belangrijk maakt, is de extra
hoeveelheid vocht die zo in het lichaam komt.
Daardoor ontstaat een zogenaamd diurese-
verhogende werking. Als er meer vocht in het
lichaam komt, zal het er ook weer snel uitkomen.

REINOSAN ALS TABLET

De stap van een getrokken thee naar een extract in
tabletvorm is niet zo groot. Sinds 1908 is Singer
Natura voorheen (The Singer Import) al in de weer
met Koemis Koetjing. Er is een extractiemethode
ontwikkeld waarbij zowel een alcoholextract als
een waterige extractieopbrengst tot een totaal
extract wordt verenigd. Dit totaalextract is nu de
werkzame grondstof voor de Reinosan tabletten.
Plantenmateriaal geeft toch een hele zorg. Immers
natuurlijke grondstoffen hebben wel dezelfde
eigenschappen maar niet altijd alle bepalende
stoffen in dezelfde hoeveelheden. Er kunnen o.a.
kleurverschillen zijn of een verschillend
vochtgehalte. Een gevolg hiervan is dat de
tabletten wel eens een uiterst kleine kleurafwijking
kunnen vertonen. Omdat de kleurstofconcentraties
van de aangeleverde bladeren iets kan afwijken.
Dit heeft echter geen enkel gevolg voor de
werkzaamheid.

WAAROM KOEMIS KOETJING?

In het toenmalige Nederlands-Indië bleek deze
plant een goede werking van de nieren te
bevorderen. Tot op heden zijn nog steeds geen
bijwerkingen bekend.

BEWAARD GEHEIM

Koemis Koetjing bewaart zijn geheimen goed. Een
groot aantal onderzoekers heeft getracht om de
werkzame bestanddelen uit deze plant te isoleren.
Want als dat zou lukken is het chemisch
gemakkelijk na te maken. De onderzoekers zijn er
echter niet achtergekomen. De Reinosan tabletten
van Singer Natura worden al sinds 1947 in de
huidige vorm en samenstelling vervaardigd.

In Nederland is Reinosan sinds 1964 in de lijst
van farmaceutische specialités opgenomen onder
nr. 03099.

REINOSAN: Plantaardig extract uit Orthosiphon Stamineus (Koemis Koetjing)

SAMENSTELLING: Reinosan tabletten worden vervaardigd uit extracten uit Orthosiphonis folium, met lactose, zetmeel en neutrale hulpstoffen voor de bereiding van tabletten.

WERKING: Plantaardig diureticum. Het gebruik vergroot in belangrijke mate de hoeveelheid urine en daarbij de afscheiding van ureum en urinezuur.

INDICATIES: Reinosan is geschikt voor alle gevallen waarbij een verhoogde urineafscheiding wenselijk is, zonder dat bijwerkingen optreden: In de volksgeneeskunde van het voormalige Nederlands-Indië (nu Indonesië) waar de grondstoffen van dit produkt vandaan komen, werd het veelal aangewend ter bevordering van een goede nierfunctie. Ook bij klachten van het urinewegstelsel kan een goede en regelmatige urineafscheiding nuttig zijn.

BIJWERKINGEN: Niet bekend, ook niet bij langdurige toediening.

WAARSCHUWING: als de klachten na gebruik van Reinosan tabletten niet verdwijnen, doet u er goed aan uw arts te raadplegen

DOSERING: 3-4 maal per dag 1-2 tabletten, bij voorkeur met water innemen.

DOSEERVORM: tabletten


VERPAKKING: 20 st, 100 st, 1000 st.

VERKRIJGBAAR: bij Apotheek/Drogist

Heeft u suggesties en ideeën voor verbetering of heeft u vragen over dit geneesmiddel, schrijf dan naar Singer Natura B.V., Antwoordnummer 2549,
3440 WB, Woerden (postzegel is niet nodig). Tevens kunt u tijdens kantooruren bellen met Singer Natura B.V. (0348) 408702.

bron:
www.singernatura.nl/images/Reinosan-fold.doc

hier kan je tabletten bestelllen

[Link niet meer beschikbaar]


hier ook nog enige info

Koemis koetjing (Orthosiphon stamineus) heeft een vochtafdrijvende, reinigende en weefselherstellende werking. Goed te combineren met Guldenroede*.

*Guldenroede (Solidago virgaurea) is een sterk urinedrijvend kruid. Het wordt gebruikt bij nierproblemen, nierontsteking, niergruis en blaasproblemen. Het werkt zowel tegen bedwateren als het niet kunnen plassen:D

meen dat bepaalde vitamines toch ook enigszins vochtafddrijvend kunnen werken of althans enige vorm van invloed uitofenen erop?
VitB6 of B5 meen ik, maar das meer iets wat me niet zozeer helder voor de geest staat dus kan wel niet kloppen
 
Originally posted by Bodybuildster
Er is een thee (kan even niet meer op de naam komen) die zorgt er voor dat je binnen een paar dagen erg laag in je vocht zit.

Er zijn heel wat thee's die helpen vocht af te drijven. Eentje die goed helpt is Dr.Ernst thee. Maar je moet het wel een hele tijd gebruiken alvorens het goed werkt.
Dr.Ernst is te vinden in de natuurwinkels.
 
Originally posted by Johny
Heb je al eens geprobeerd al je zuivel uit je dieet te gooien? (weet niet of het werkt, maar het is mischien het proberen waard)

Mischien ben je overgevoelig voor bepaalde voedingsbestandsdelen?

Als ik zuivel eruit gooi, gaat m'n eiwitiname erg achteruit, en moet ik dat weer zien op te vullen.


Originally posted by dandyman
Volg je nog steeds t zelfde voedingschema?

want als je aan t cutten bent zal ik echt minder boterhammen en pindakaas en andere vormen van kh en vetten eten en dan zal t niet zozeer vocht zijn wat eraan schort. je neemt wat Johny al zegt misschien teveel zuivel. ik denk aan je kwark bijvoorbeeld.

Ik meen overigens dat groene thee wel positieve invloed heeft op je vocht

Yep. Maar ik ben niet echt aan het cutten. Ook niet nodig met m'n 6% bf, maar doordat vocht lijkt het wel 10%. :(

http://home.planet.nl/~geem0005/voedingsschema.doc

Voor de kwark issue, zie bovenstaande response op Johny.

Groene thee, ik zal dat eens opzoeken, tnx.

Originally posted by dandyman
Hai mrJ ik hoop dat je hier wat aan hebt. nav de post van Bodybuildster is Dandy ff op onderzoek uitgegaan...en dat op een zaterdagavond:( ;)
hoop dat je er dus wat aan hebt...



bron:
www.singernatura.nl/images/Reinosan-fold.doc

hier kan je tabletten bestelllen

[Link niet meer beschikbaar]


hier ook nog enige info



meen dat bepaalde vitamines toch ook enigszins vochtafddrijvend kunnen werken of althans enige vorm van invloed uitofenen erop?
VitB6 of B5 meen ik, maar das meer iets wat me niet zozeer helder voor de geest staat dus kan wel niet kloppen

Tnx dude! :)

Maar ik vraag me altijd hoe goed deze kruiden enzo werken. Ik had toen 2 maanden lang een dubbele hoeveelheid Jeneverbes pilletjes genomen als op de bijsluiten stond, met 0,0 effect.

Het ene lichaam zal er anders op reageren dat het andere. Maar dit is zeker een andere blik waard.


Originally posted by SQUAT


Er zijn heel wat thee's die helpen vocht af te drijven. Eentje die goed helpt is Dr.Ernst thee. Maar je moet het wel een hele tijd gebruiken alvorens het goed werkt.
Dr.Ernst is te vinden in de natuurwinkels.

Tnx. IK zal me naast m'n 3 liter water op m'n werk nu ook gaan richten op bovenstaande theesoorten.
 
Back
Naar boven