AndroidHealthClinic

Ik hou wat vocht vast... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
... het is niet gigantisch veel, maar wel storend genoeg voor mij om er een thread over te openen. :D

Geen idee hoe het komt. Ik heb na m'n kuur in januari/februari nagekuurd met chlomid, dus daar lijkt het mij niet aan te liggen.

Ik hou het meeste vocht vast bij m'n middel (buik en onderrug).

Ik neem nu al een kleine 3 weken 6 jeneverbes capsules ('vochtevenwicht' staat erop) per dag (3x 2), om zodoende vocht af te drijven.

Tot dusver nog niet veel resultaat.

M'n voeding lijkt me in orde, misschien het weer? :p
 
Gewoon wat zonnebaden, wordt je zo droog van als het maar kan :)
 
zonnebaden??
 
in de zon liggen ;)



je zou miss wat meer water kunnen drinken... en proberen zout te vermijden.. dat houdt vocht vast
 
Vermijd al zout, en dri8nk genoeg thee/water. :)

En zonnebaden, tja, er zijn ook mensen die moeten werken... :(


;)
 
Weet je zeker dat het vocht is? Het klinkt meer als de welbekende mannelijke(testosteron) plaatsen, waar vet zich ophoopt.
 
Originally posted by Frenkpie
in de zon liggen ;)



je zou miss wat meer water kunnen drinken... en proberen zout te vermijden.. dat houdt vocht vast

Maar dan ook echt IN de zon, dat drijft het snelst vocht af :rolleyes:

Ik weet het niet zeker, maar als je in plaats van Natriumzout Kaliumzout neemt... dan komt het vocht toch minder op ongewenste plekken?
 
Een van de beste remedies tegen vocht vasthouden >>> meer water drinken !

Maar zoals burn al zegt, weet je zeker dat het vocht is ?

Grot Smalluser :thumb:
 
Yep.

Het is echt vocht. Vet % van mij is 5% (ectomorph helaas).

Maar telt thee ook als water?
 
Lijkt me wel. Thee gebruik je ook met water plus dat thee volgens mij nooit kwaad kan.
 
volgens mij droogd thee uit, kan het mis hebben. Koffie wel iig.
 
Zit hier nu iig met een 1 1/2 liter fles water naast me. Voor 13.00 moet 'ie leeg zijn, vul ik hem weer bij, en dan voor 17.00 nog een keer die 1 1/2 liter fles leegdrinken.

Kijken of het effect heeft. :)


(Komt op deze manier trouwens je maag niet vol te zitten waardoor je moeilijker je maaltijden wegkrijgt?)
 
tip: zuip je water na je maaltijd! iK eet altijd eerst mijn maaltijd en daarna 0,5 tot 1L water in een keer naar binnen. Gaat perfect en geen vol gevoel.
 
OK, tnx!

:thumb:
 
Je hebt gekuurd? AA's breken sommige mineralen af. Wel, dit kan je mineralenbalans verstoord hebben. Op welke manier? Dat kan ik niet zo juist meer verklaren, sorry!

Jeneverbessen! Ik ga niet zeggen dat dit een lapmiddeltje is, maar heb het zelf al uitgeprobeerd (zelfs in wedstrijdvoorbereiding) veel resultaat moet je er niet van verwachten!

Drink ook voldoende water TIJDENS je eet! Niet alleen erna. Dit zal het gemakkelijker maken alles te verteren. Drink je alleen maar water na je maaltijd zal dit bij sommige voeding eerst bovenop het eten in je maag komen te zitten, en zal je maag harder moeten werken het te keren (verwerken).
Probeer het eens uit, je zal het wel merken.
 
O ja, was ik nog vergeten te zeggen: hoe kan je weten of er iets mis is met je mineralen? Dikwijls uit dit hem in spierkrampen tijdens en na het trainen. Ook een zoutsmaak in de mond zijn symptomen. Er zijn er natuurlijk nog en je kan ook via een bloedanalyse laten kontroleren hoe het met je mineralen zit.
Let op! Spierkrampen door een verkeerde balans of tekorten kunnen leiden tot spierblessures.
 
OK, tnx Squat. Ik zal die drinktips meenemen.

Ik denk niet dat er iets met mijn mineralenbalans is. Bovenstaande sympthonen heb ik niet. :)

Het lijkt er trouwens op dat het nu iets beter gaat.
 
*kick*

Ik hou nog steeds erg veel vocht vast. Geen idee hoe het komt.

Iemand nog tips om dit weg te krijgen? Of is er buiten cardio geen andere oplossing?
 
ik ken je probleem, ik heb t ook bij mn middel, meer onderkant rug. Ben sinds kort nog meer water gaan drinken, schijnt wel wat te helpen, maar nog niet heel erg veel. :(
 
Heb je al eens geprobeerd al je zuivel uit je dieet te gooien? (weet niet of het werkt, maar het is mischien het proberen waard)

Mischien ben je overgevoelig voor bepaalde voedingsbestandsdelen?
 
Back
Naar boven