Fitness Seller

Ik kan 40kg squatten

Bezoekers in dit topic

squat

probeer eens een tijdje maar één enkele oefening te doen voor de benen: SQUAT 2 maal per week en max 5 reps per set.
De ene maal full squat de andere maal squat tot op bankje, geheel ontspannen en dan weer omhoog,

yust a tip

Tzal wel beteren

greets
 
Originally posted by Geoffke


Als jij na 2maand training 100kilo volledig kan squatten dan ben je erg sterk van jezelf vind ik.
In mijn gym kunnen ze dit pas na een paar jaar trainen.
Er zijn altijd van die genetische aangelegde gelukzakken, ... tja life isn't fair

nee, ik bedoel.. na 2 maanden serieus werken aan me benen heb ik zon vooruitgang geboekt.

ik deed van te voren wel es wat benen oefeningen. maar totaal niet serieus en niet geconcentreerd.. das toen drastisch veranderd.. en toen benk in 2 maanden van 80-90 kg met moeite naar 100 kg.

k doe nu 125 en ga woensdag de 140-150 proberen :)
 
Ik squad nooit maar deed laatst voor het eerst even.. En toen kon ik ook maar 50 kg.. Legpress doe ik 180 Kg.. Dus zo vreemd is het denk ik niet.. Je moet eerst aan de oefening wennen.. Omdat je toch in een "rare" houding moet staan en bewegen.
En met Squat pak je niet alleen je benen.. Maar je hele lichaam..
 
Mijn squad is ook waardeloos tegenover mijn legpress. Op de legpress machine ( luchtdruk ) bij ons kan ik zo rond 160 a 170kg per been 10x wegdrukken. Met beide benen zo rond de 300kg. Squad do ik ook met ong. 40kg en vind dit voor mijn eerste week dat ik het doe zwaar zat, heb er al 3 dagen spierpijn van :D
 
het maakt (bij mij iig) vrij veel uit of je een full squat doet of een halve....bij de halve squat ben ik toch vanuit het niets snel over de 70 kg gekomen, maar na het artikel van Spike gelezen te hebben ben ik overgestapt op de full squats... met de full squat zit ik pas zelf ook nog beneden de 50 kg....het gaat wat moeilijker maar ja...geduld is een schone zaak...

dus misschien handig te vermelden of je het over een full of een 'gewone' squat hebt...

groeten Ramón
 
het maakt (bij mij iig) vrij veel uit of je een full squat doet of een halve....bij de halve squat ben ik toch vanuit het niets snel over de 70 kg gekomen, maar na het artikel van Spike gelezen te hebben ben ik overgestapt op de full squats... met de full squat zit ik pas zelf ook nog beneden de 50 kg....het gaat wat moeilijker maar ja...geduld is een schone zaak...

dus misschien handig te vermelden of je het over een full of een 'gewone' squat hebt...

groeten Ramón
 
Originally posted by Medus@
Mijn squad is ook waardeloos tegenover mijn legpress. Op de legpress machine ( luchtdruk ) bij ons kan ik zo rond 160 a 170kg per been 10x wegdrukken. Met beide benen zo rond de 300kg. Squad do ik ook met ong. 40kg en vind dit voor mijn eerste week dat ik het doe zwaar zat, heb er al 3 dagen spierpijn van :D

Holy shit! 300kg? Mijn max is 100kg op de legpress en heeft een maximum van 150kg.
Niemand in mijn gym, zelf de belgisch kampioen< powerlifting kan die 150kg niet drukken.
 
Oeps! Heb ik dan de verkeerde voor me ???

Of heb jij de leg extension voor je?
 
150? 150 zou een pis of kak moeten zijn...


trouwens, geoffke, welk belgisch kampioen traint er bij u?
 
Die van ons gaat tot 260kg, ik druk 110kg als beginner... sommige legpress apparaten werken anders. Dus dat kan je gewoon nooit vergelijken tenzij je op hetzelfde type apparaat gaat.

Squaten doe ik 80kg maar niet full, gewoon half zeg maar, tot de veiligheidspen van het squatrek.
 
Originally posted by Spike
150? 150 zou een pis of kak moeten zijn...


trouwens, geoffke, welk belgisch kampioen traint er bij u?

Bart Bruylandt
 
Originally posted by CrocoDillon
Die van ons gaat tot 260kg, ik druk 110kg als beginner... sommige legpress apparaten werken anders. Dus dat kan je gewoon nooit vergelijken tenzij je op hetzelfde type apparaat gaat.

Squaten doe ik 80kg maar niet full, gewoon half zeg maar, tot de veiligheidspen van het squatrek.

110kg lijkt me een werkelijk gewicht, maar 300kg?
IK denk dat mensen niet goed inzien hoe zwaar 300kg wel niet is.
 
idd.. als je dat moet squatten is dat een hell of a weight!
 
Legpress zegt geen bal - sorry hoor maar in de ene gym doe ik los het maximum (250kg+) en ergens anders raak ik met moeite tot 170kg.
Het hangt er enorm van af van welke maker de legpress is, sommige hebben meer kogellagers/katrollen, werken met kettingen/hydraulisch/kabels en soms zijn ze gewoon slecht gesmeerd...

De enige referentie is de losse (f*ck Smith) squat, minstens 90° doorbuigen.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven