Fitness Seller

Ik kan niet bulken

  • Topic starter jelt
  • Startdatum
  • Reacties 14
  • Weergaven 2K
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

jelt

Cool Novice
Lid geworden
4 mrt 2021
Berichten
49
Waardering
13
Lengte
1m86
Massa
79kg
Vetpercentage
10%
Hoi beste leden

ik heb eerder ook al een topic gemaakt over mijn kramp nou ging dit een tijdje goed ook naar de huisarts geweest zei dat ik telkens kleine maaltijden moest eten maar dat is weer slechter geworden telkens kramp na het eten misselijkheid nu dacht ik als ik nou minder ga eten word dit misschien beter maar hou ik dan mijn spieren nog wel wat kan ik doen
 
Wat eet je nu?
Post je voeding eens.
Mogelijk meer kcal rijke producten eten met minder volume. Dat wil vaak helpen.
 
Ik eet sochtends 4 gebakken eieren fruitreep 2 bananen handje noten en 50 gr rozijnen smiddags 4 broodjes kipfilet plus Shake 300ml lactose vrije melk met 60gram havermout en 40 gram pure chocolade savonds wat de pot schaft en dan savonds voor slapen proteïne kwark heel bakje 2 rijstenwavels met pindakaas en handje noten
 
Waar zijn je tussendoortjes?
Kipfilet vervangen door kcal rijker beleg.
Lactose vrije melk minder volume nemen of neem yoghurt/kwark. 60 gr havermout kan makkelijk in 200 ml (of minder)

Heel bakje kwark als in 500 gram?
Als je kwark kan eten kan je mogelijk ook gewone volle melk drinken ipv lactose vrij. Kwark bevat ook lactose.
Neem ipv de kwark volle Griekse yoghurt.
Allemaal kleine dingen die meer kcal zijn en minder volume.
 
Dit is speciale kwark lactose vrije 200gr tussen doortjes zijn rozijnen reep bananen noten en Shake
 
Heb je wel eens eerder in je leven last gehad van je maag en of darmen? Wat je beschrijft klinkt een beetje als een soort IBS dat opspeelt. Waarschijnlijk eet je iets wat niet helemaal goed verteert. Ik heb zelf een vrij erge vorm van IBS en ik zie in wat jij opnoemt heel wat dingen die ik bijvoorbeeld niet zou kunnen eten. Noten, rozijnen, pindakaas, fruitrepen, bananen… Zijn allemaal high FODMAP foods. Wellicht heeft het daar wat mee te maken. Chocolade kan ook tricky zijn, evenals koffie / cafeïne.
 
Heb je wel eens eerder in je leven last gehad van je maag en of darmen? Wat je beschrijft klinkt een beetje als een soort IBS dat opspeelt. Waarschijnlijk eet je iets wat niet helemaal goed verteert. Ik heb zelf een vrij erge vorm van IBS en ik zie in wat jij opnoemt heel wat dingen die ik bijvoorbeeld niet zou kunnen eten. Noten, rozijnen, pindakaas, fruitrepen, bananen… Zijn allemaal high FODMAP foods.
Ja heb er wel vaker last van gehad maar weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen eigenlijk want ik ben gewoon slecht in het maken van voedingschemas raden jullie het trouwens aan om de komende dagen rustig te doen met het eten ?
 
Ja heb er wel vaker last van gehad maar weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen eigenlijk want ik ben gewoon slecht in het maken van voedingschemas raden jullie het trouwens aan om de komende dagen rustig te doen met het eten ?

Als het iets chronisch is zou ik me eens inlezen over bijvoorbeeld IBS en wat je daar aan kunt doen (indien je je herkent in veel van die symptomen). Eventueel ook een gastro-enteroloog en/of diëtist raadplegen die je kan helpen met een voedingsschema.
 
  • Like
Waarderingen: 6am
Als het iets chronisch is zou ik me eens inlezen over bijvoorbeeld IBS en wat je daar aan kunt doen (indien je je herkent in veel van die symptomen). Eventueel ook een gastro-enteroloog en/of diëtist raadplegen die je kan helpen met een voedingsschema.
zal ik gaan doen en voor nu gewoon even rustig aan ?
 
Als het iets chronisch is zou ik me eens inlezen over bijvoorbeeld IBS en wat je daar aan kunt doen (indien je je herkent in veel van die symptomen). Eventueel ook een gastro-enteroloog en/of diëtist raadplegen die je kan helpen met een voedingsschema.
zal ik gaan doen en voor nu gewoon even rustig aan ?

Ik zou sowieso even alleen maar licht verteerbaar voedsel eten en de calorieën eventueel wat omlaag schroeven om al je spijsverteringsorganen wat rust te geven. Die geven duidelijk signalen af dat iets niet in orde is.
 
Ik zou sowieso even alleen maar licht verteerbaar voedsel eten en de calorieën eventueel wat omlaag schroeven om al je spijsverteringsorganen wat rust te geven. Die geven duidelijk signalen af dat iets niet in orde is.
Oké bedankt ga ik proberen te slapen 😂
 
Oké bedankt ga ik proberen te slapen 😂
Dat is ook een belangrijk Iets bij ibs.
Rust!
Zorg iig dat je genoeg eet om niet af te vallen. Bespreek t met je huisarts.
Ik weet nog wel een goede diëtist die met dit soort problemen uit de voeten kan. Alleen geen idee of dat ik jouw buurt zit.
Pm.mag.
 
Dat is ook een belangrijk Iets bij ibs.
Rust!
Zorg iig dat je genoeg eet om niet af te vallen. Bespreek t met je huisarts.
Ik weet nog wel een goede diëtist die met dit soort problemen uit de voeten kan. Alleen geen idee of dat ik jouw buurt zit.
Pm.mag.
Heb zelf misschien ook al iemand voor nu ff rustig aan doen maar ik denk niet dat het meer van het eten komt morgen ff huisarts bellen denk dat het met galstenen te maken heeft
 
Als je galstenen zou hebben zou je wel wat meer voelen dan alleen wat buikkrampen en een beetje diarree :o
 
Back
Naar boven