XXL Nutrition

ik kom geen gram meer aan :( (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Smoothmold

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2003
Berichten
5.768
Waardering
6
He guys,

ik eet de laatste tijd alleen maar goede voeding. Super clean dieet. brinta, rijst, kip, biefstuk, broccoli etc.

Met een totaal van rond de 4000 kcal. Dan moet je dus aardig wat naar binnen werken vooral omdat ik heel schoon eet. En tot mijn verbazing val ik alleen maar af ??? Ik weeg nu 79 kilo ( 1.83) met een bf van rond de 8 a 9%. Mijn doel is om wat massa aan te zetten zonder dat mn bf enorm toeneemt maar ik kom geen gram aan. Ik eet om de twee uur rijst met kip etc. En prop me helemaal vol. Ik heb het schema gedeeltelijk over genomen van Arms. Die gaat hier klaarblijkelijk wel goed op. Is dit normaal? Of ben ik gewoon een zware ecto en moet ik maar 4500 kcal eten. Ik denk dat ik dat ga doen maar gaat me wel ontzettend veel moeite kosten om alles naar binnen te werken?

Dus mijn vraag is: hebben jullie dit ook en zal ik naar de 4500 kcal gaan?

p.s. vroeger lag mijn onderhoud in ieder geval veel en veel lager denk wel zo'n 2000 kcal.
 
Dat is wel lastig inderdaad. Ik ken je voedingsschemaverder niet, maar krijg je wel genoeg vetten binnen? Je zegt namelijk dat je superschoon eet. Het is niet de bedoeling dat je geen vetten neemt.

En hoe zit het verder met je training? Als je elke dag 2 uur in de gym zit gevolgd door 45 minuten cardio, dan kan ik me ook wel voorstellen dat je niet aankomt.
 
ik zal mijn voedingssschema vanavond posten (ik moet zo weg :p ). Ik zit eraan te denken om idd mn vetten omhoog te gooien. Ik neem 's ochtends een visoliecapsule in en ik heb gisteren bijvoorbeeld twee keer een blikje tonijn gegeten, was wel op waterbasis maar ik heb er olijfolie bij gedaan. Ik ga maar weer eens lijnzaadolie gebruiken twee eetlepels extra. Kijken of dat uit maakt.
 
2 eetlepels lijnzaadolie is, dacht ik, al 200 cal. Het gaat erom dat de puntjes op de i staan. Je komt laks over als je zegt dat je lijnzaadolie er even bijneemt, het is namelijk een essentieel onderdeel van je dieet wat niet zou mogen missen.

Maare, met 4000 cal zou je wel goed moeten groeien. Of je berekening is verkeerd of je energiebehoefte ligt er gewoon boven.
 
Een beetje vet erbij zorgt al snel voor meer kcals. Misschien ben je nu zo veel gegroeid dat die 4000kcals te weinig zijn geworden voor je lichaam (ik weet niet hoeveel kilo je aan bent gekomen) en zul je wat moeten opbouwen met je inname totdat je weer geleidelijk gaint.
 
BadMF zei:
2 eetlepels lijnzaadolie is, dacht ik, al 200 cal. Het gaat erom dat de puntjes op de i staan. Je komt laks over als je zegt dat je lijnzaadolie er even bijneemt, het is namelijk een essentieel onderdeel van je dieet wat niet zou mogen missen.

Maare, met 4000 cal zou je wel goed moeten groeien. Of je berekening is verkeerd of je energiebehoefte ligt er gewoon boven.


ik zit rond de 3800 a 3900 kcal om precies te zijn. Maar, vandaag weer lijnzaadolie aanschaffen ;)
 
Man dit had ik ook een paar maanden terug, en ik woog ongeveer 12 kg lichter dan jij ???

Tsja ik zou je kcals verhogen. En (goede) vetten toevoegen is ook een must, ook voor optimale testosteron productie. Toen ik bulkte gooide ik iedere dag 21 gram olijfolie en 21 gram lijnzaadolie naar binnen, én ik at nog 30 tot 50 gram pindakaas. Dat is een hoop vet en een hoog aantal calorien. Persoonlijk ging het bulken bij mij het best bij een verhouding van EKV 30%/40%/30%. Maar na een tijdje stond ik gewoon stil, alsof me lichaam ineens went en het als onderhouds kcal neemt. Freaky gedachte :p

Nu dat me lichaam (hopelijk) gewend is aan een lagere kcal door het cutten hoop ik dat het bulken wat gemakkelijker gaat over een paar weekjes...
 
als je wil bijkomen en niet te veel in vet stijgen, zou ik goed je stats bijhouden en onder tussen je dieet regelmatig verhogen met 100kcal... om zo aftestellen wat voor jouw het beste is...

iets vet% zul je toch altijd krijgen tijdens een bulk...en let ook op dat je niet te schoon eet .. door af en toe een junk dag te houden zal je lichaam juist minder snel vet gaan opslaan..
 
Ik neem 's ochtends een visoliecapsule in en ik heb gisteren bijvoorbeeld twee keer een blikje tonijn gegeten, was wel op waterbasis maar ik heb er olijfolie bij gedaan
Als dat de enige vetten zijn die je binnenkrijgt dan denk ik dat je al een groot probleem gevonden hebt...
 
Back
Naar boven