XXL Nutrition

Ik kom niks aan

Bezoekers in dit topic

hulpaub

Novice
Lid geworden
25 mrt 2013
Berichten
2
Waardering
0
Hallo,

ik ben 20 jaar en weeg 70 kilo (ben 1 meter 86), ik weet dat dit erg weinig is en probeer dus ook spieren aan te komen, maar zit nu al een paar maanden op het zelfde gewicht. Ik volg een voedingsschema en vraag mij af of ik iets fout doe.

Het ziet er als volgt uit:

Om 9.00 neem ik 3 sneden brood met margarine en kip, en een whey shake.

Om 12.00 na de training neem ik een zelfgemaakte smoothie met magere yoghurt en een appel en een banaan.

Om 13.30 neem ik 4 sneden brood, 2 met 30+ kaas (40% minder vet) en 2 met kip. Ook besmeerd met margarine.

Om 16.00 neem ik een snee brood met honing.

Om 19.00 neem ik een bord met gekookte aardappelen en groente en een stuk kip.

Rond 21.30 neem ik nog een bakje magere vruchtenyoghurt.

Ik sport 6 keer in de week, gemiddeld 1 uur per dag, en dit is inclusief 1.5 uur cardio per week.

Graag advies over wat ik fout doe.

Alvast bedankt!
 
meer eten, cardio eruit laten. allemaal dingen die je doet om calorieën te verbranden laten liggen, dus geen cardio, niet overdreven veel krachttraining, geen voetbal en veel eten.
 
Nou, het begint met allemaal magere dingen en een hoop suikers. Je eet ( no pun ) als een meisje.
Vind je het moeilijk meer te eten?
Hou je ook van 'echt' eten?

Er zit namelijk niet zo heel veel zinnigs in je schema behalve de kip en de whey. Heb je de sticky over eetschema's geraadpleegd?
 
8 sneetjes brood, wat kip, shake, smoothie, bakje youghurt en 1 normale maaltijd.
Conclusie: jij eet te weinig
 
havermout, melk, vlees, vis, noten, want vetten zijn nodig voor de hormoontjes
 
Vergroot je porties.
 
Komt ie:



Bereken hier je onderhoud: http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte
Als je wil aankomen, voeg hier 250-500 kcal aan toe. Hou wel de weegschaal in de gaten, probeer 0,1-0,3kg per week aan te komen.
Als je wil afvallen, haal je er 500 kcal vanaf. Probeer 0,4-0,5kg per week af te vallen.
Onthoud dat dit een schatting is. Je kan er compleet naast zitten, en je onderhoud overschatten of onderschatten. Zorg dat je je richt op de bovengenoemde richtlijnen en eet zodoende iets meer of iets minder als het niet lukt.

Eiwitten: 1,8-2,2g per kg lichaamsgewicht (bij het afvallen raad ik je aan iets hoger te zitten). Probeer zoveel mogelijk hoogwaardige eiwitten te eten (eieren, zuivel, vlees, whey).
Vetten: minstens 30% van je totale dieet. Eet voornamelijk verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten, en een kleine hoeveelheid essentiele vetten (omega 3 (DHA) en omega 6 (AA)).
Vul de rest van je calorieën in zoals jij dat wil (voornamelijk vetten en koolhydraten). Koolhydraten voor energie tijdens de trainingen, vetten voor je gezondheid en hormoonproductie bijvoorbeeld.

Goede voedingsproducten naar mijn mening: melk (volle), vlees (vet of mager), eieren, noten/pinda's, olijfolie, vis, roomboter, kokosnootolie, brinta/havermount, rijst, pasta, brood, aardappelen, groentes, fruit
Supplementen suggesties (niet verplicht, wel goede aanvulling): multivitamine (ijzervrij), vitamine D (5000 IU, in de winter), omega-3, creatine, vitamine C (3-6x 500 mg p/d)
Voedingstiming: het maakt weinig verschil of jij je voeding in 2, 3, 6 of 8 maaltijden over de dag verdeeld. Doe dit naar eigen voorkeur, en zorg dat het er voor zorgt dat je je lekker voelt tijdens het trainen.

Ideaal gezien bouw je je voeding op volle melk, eieren en (vet) vlees. Dan voeg je een hoeveelheid complexe koolhydraten toe die genoeg is om je training te ondersteunen, en wat visolie (minstens 300mg DHA per dag). Verder kun je eventueel noten, olijfolie/boter, groente en/of fruit toevoegen.

Je kunt dit lege schema gebruiken om op weg te komen: [Link niet meer beschikbaar]
Preciezere voedingswaardes vind je hier: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/ & http://nutritiondata.self.com/
 
Maaltijden toevoegen en vergroten.
 
Maaltijden toevoegen en vergroten.

Dit dus.

Vind zelf dat die onderhoud berekeningen nooit kloppen. Waarschijnlijk zou ik rond de 3000-4000 zitten en dan val ik gewoon af.
Hoe moet je nou je activiteiten een cijfer gaan geven
 
Dit dus.

Vind zelf dat die onderhoud berekeningen nooit kloppen. Waarschijnlijk zou ik rond de 3000-4000 zitten en dan val ik gewoon af.
Hoe moet je nou je activiteiten een cijfer gaan geven


++++

En anders wat meer weightgainers drinken (havermout met wat whey en/of smaakstoffen.)
goedkoop, en goed.
 
Dit dus.

Vind zelf dat die onderhoud berekeningen nooit kloppen. Waarschijnlijk zou ik rond de 3000-4000 zitten en dan val ik gewoon af.
Hoe moet je nou je activiteiten een cijfer gaan geven

Het blijven natuurlijk berekeningen, trial and error (uitproberen) is vanzelfsprekend de beste methode om je onderhoud te ontdekken.
 
verander magere kwark in volle kwark, als je wilt aankomen is mager niet echt meer een optie, volle melk etc

zorg dat je meer Kcal binnen krijgt dan je lichaam nodig heeft, zag op b&f een shake met 1000+Kcal per shake.
 
Dit dus.

Vind zelf dat die onderhoud berekeningen nooit kloppen. Waarschijnlijk zou ik rond de 3000-4000 zitten en dan val ik gewoon af.
Hoe moet je nou je activiteiten een cijfer gaan geven

Idd mijn voedingsschema klopt want dat heb ik uitgerekend maar toch kom ik niet aan. Nou dan zou ik maar stoppen met berekenen en eten tot je wel aankomt.
 
Idd op een gegeven moment weet je wel hoeveel je ongeveer nodig hebt om wat aan te zetten
 
Ontbijten met een flink bord havermout/brinta(minstens 80gram)+melk(halfvol/vol), die overal waar je iets van yoghurt heb volle yoghurt pakken, en lunch kan ook wel keer twee. Denk dat je dan meer in de richting zit
 
Ik had 5 maanden geleden een personal trainer ingehuurd, die mij een trainingsschema en een voedingsschema had gegeven (ik wilde mijn vet verbranden en spieren ervoor in de plaats krijgen). Dit schema is mij toen gegeven. Ik ben inderdaad vet verloren, maar ik kom nu geen spieren meer aan.

Dus ik moet gewoon een stuk meer gaan eten, en vollere (ipv magere) producten eten?

Bedankt voor alle reacties!

Edit: nog een vraag: is pindakaas goed of slecht ?
 
Laatst bewerkt:
Ik had 5 maanden geleden een personal trainer ingehuurd, die mij een trainingsschema en een voedingsschema had gegeven (ik wilde mijn vet verbranden en spieren ervoor in de plaats krijgen). Dit schema is mij toen gegeven. Ik ben inderdaad vet verloren, maar ik kom nu geen spieren meer aan.

Dus ik moet gewoon een stuk meer gaan eten, en vollere (ipv magere) producten eten?

Bedankt voor alle reacties!

Edit: nog een vraag: is pindakaas goed of slecht ?


En je personal trainer ontslaan, 99% van die figuren zijn debiel en zien er zelf niet eens sterk uit.
 
Edit: nog een vraag: is pindakaas goed of slecht ?

Pindakaas bestaat uit pinda's, arachideolie (pindaolie) en wat zout.
Rekening houden dat er wat vetten in zitten maar aangezien je moet bijkomen zie ik hier geen problemen in.
 
Drink een paar liter chocomelk.
Easy Kcal's ;)
 
Back
Naar boven