XXL Nutrition

Ik kom spiermassa aan in een cut, en val niet af

Bezoekers in dit topic

Zo'n ding geeft een stroomstootje door je lichaam, en meet hoe snel dat weer terug komt. Zelfs je hoeveelheid eelt kan dat beïnvloeden. Die dingen zeggen echt bar weinig.

Als je je vetpercentage wilt weten, heb je meer aan een huidplooimeting
Zo'n weegschaal zegt behalve gewicht inderdaad niet zo veel. Dat ding is zo afhankelijk van dingen zoals vocht dat zo'n vetpercentage/spiermassa meting echt een heel erg ruwe schatting is.
Droog jezelf maar eens een dag goed uit en weeg 's morgens en eet de dag erna in de avond eens redelijk wat zout en drink veel water dan zie je dat die vetpercentage/spiermassa meting makkelijk veel kan veranderen. Laatst een keer wat gespeeld met m'n vochtbalans en de weegschaal en kon m'n vetpercentage 4% laten zakken in 24 uur.

Voor vetpercentage werkt inderdaad zo'n 4 of 7 punts meting of gewoon de spiegel veel beter.
 
Het zou kunnen dat de registratie van je intake niet helemaal 'on point' is. Weeg je alles af? Vergeet je niets?
Lees anders het deel over onderrapportage in dit artikel eens door. Het is een artikel over intermittent fasting, maar veel van wat er in staat geldt ook meer algemeen voor iedereen die wil afvallen. Uit onderzoeken blijkt gewoon dat onderrapportage, dus meer eten dan je bijhoudt, in jouw geval in MFP, een zeer hardnekkig probleem is:

https://bell-coaching.com/lifestyle/niet-afvallen-intermittent-fasting
  • Schat je je porties of weeg je ze?
  • Gebruik je concrete eenheden (35 gram brood) of vage eenheden (1 sneetje brood)?
  • Tel je je dranken mee? (ook light)
  • Zijn de producten juist omschreven en kloppen de voedingswaarden in de app met die op de verpakking?
 
Laatst bewerkt:
400 gram voorgebakken krieltjes was 320 calorieën dacht ik.
 
400 gram voorgebakken krieltjes was 320 calorieën dacht ik.
Voorgekookt ;)

Maar gezien TS verder erg kleine porties eet en de aardappelen schat heb ik wat moeite met geloven dat ie een vol bord alleen aan aardappelen eet en daarbij zijn kleine stukje vlees en groente.
 
Weeg je je eten af?
In MFP staan ook veel fouten qua macro's.
Eet je rijst? Zo ja...Als je rijst eet. Hoeveel neem je dan en hoeveel kcal is dat volgens MFP?
Ik gebruik MFP alleen met producten die ik er zelf heb op gezet. Anders is het heel inaccuraat.
 
Even snel doorgelezen en de hoofdnoot hier 'simpeler blijven nadenken en consistenter zijn'.
  • Weegschalen kunnen je niets vertellen behalve je gewicht
  • Horloges zijn tot dusver absoluut niet accuraat (10/10x teveel aangeven), wat ze wel zijn is consistent. Dat is een factor waarmee je kunt werken.
  • Als je niet afvalt doe je te weinig en/of eet je teveel en dan een dikke punt, echt alle andere (hormonale veranderingen, tragere metabolisme, stress) dingen die wel waar zijn, zijn minimale percentages die eigenlijk altijd verwaarloosbaar zijn.
SIMPEL
Ga dus ten rade waarom je toch meer kcal eet en waarom je minder verbrand. We zagen al dat ze door door te vragen je nogal wat 'oja vergeten te tracken' dingen had, dus er zullen er toch wel wat meer zijn. Ook moet je niet teveel met die 2000/2500/217421 kcal bezig zijn, je moet bezig zijn met de resultaten die je haalt. 3 weken niet afgevallen -> 250kcal per dag meer gaan verbranden door minder eten of meer beweging en weer verder gaan kijken naar de resultaten. Hoe verder dat je komt in je afval periode hoe slechter en onbetrouwbaar de cijfers blijken te zijn, dus des te meer je zult moeten compenseren hiervoor.

Consistent
Consistent zijn helpt je enorm en dat doe je door de juiste voeding in huis te hebben om elke dag ongeveer op hetzelfde uit te komen. In de praktijk eten de meesten toch 80% hetzelfde dagelijks en is alleen het avondeten telkens anders. Dus niet mispakken bij kipfilet is gewoon beter plannen.

Je horloge kun je prima gebruiken om elke dag hetzelfde aantal kcal te verbranden. En dan nogmaals dat is niet 3500 kcal zoals mijn horloge steeds aangeeft dat interpreteer ik anders -> dus horloge zegt 3 dagen 3500/3300/3700 dat is voor mij dan 0/-200/+200 == consistent (relatief). Door dit consistent te doen kun je zeggen dat je 30min langer gaat bewegen als je stagneert.

Wat ik denk
Je bent toe aan een onderhoudsperiode waarin je even een break neemt van dit alles (lees je in over periodisering), mensen die te lang door gaan (12 weken +) hebben een erg hoge kans, lees ERG hoog om veel terug te vallen na zo'n periode. Je zult in die break dus enorm veel moeite gaan krijgen om niet terug te vallen en misschien is dit wel lastiger dan cutten an sich na een lange periode. Daarom adviseren ze ook vaak om een even lange periode een break te doen en dan nog een tijdje meer om weer de motivatie op te bouwen voor de volgende periode van afvallen.

Ik denk dit omdat de foutjes er nu in beginnen te sluipen en je stagneert, na een enorm goede periode van afvallen. Als je nu tevreden kunt terugwerken naar onderhoud en dat volhoudt met een paar kilo terugval (normaal) in de komende periode dan mag je echt juichen wat mij betreft. Het is enorm onrealistisch om te denken dat je van overgewicht in 1 ruk naar blokjes kunt gaan en dat blijvende zo te houden, dat gaat in stapjes en wellicht niet deze zomer. Overgewicht krijg je niet in een paar maanden en een gezond eetpatroon en blijvend op gewicht blijven doe je ook niet zomaar. Velen doen daar jaren over, ben jij de uitzondering? :D
 
Zo'n weegschaal zegt behalve gewicht inderdaad niet zo veel. Dat ding is zo afhankelijk van dingen zoals vocht dat zo'n vetpercentage/spiermassa meting echt een heel erg ruwe schatting is.
Droog jezelf maar eens een dag goed uit en weeg 's morgens en eet de dag erna in de avond eens redelijk wat zout en drink veel water dan zie je dat die vetpercentage/spiermassa meting makkelijk veel kan veranderen. Laatst een keer wat gespeeld met m'n vochtbalans en de weegschaal en kon m'n vetpercentage 4% laten zakken in 24 uur.

Voor vetpercentage werkt inderdaad zo'n 4 of 7 punts meting of gewoon de spiegel veel beter.
Ruwe schatting, vaak nog slechter als dat.

Hij geeft een stroomstootje krijgt een meting terugzoekt dat op in een tabel. Kijkt ook nog even wat je lengte is ect en zoekt dan in tabel van gemiddelden. Dat is leuk als je niet sport of weinig spieren hebt. Zodra je wat spiermassa bouwt slaan die dingen vaak op tilt. (bedoel dat ze minder accuraat worden).

Het ligt helemaal aan de tabellen die ze gebruiken en die zijn gewoon niet zo goed. Ik ben al een tijdje aan het cutten en het gaat vrij goed. Metingen om mijn middel naar beneden, spieren weer goed zichtbaar maar de weegschaal blijft ongeveer hetzelfde vetpercentage geven. Gewicht gaat ook naar beneden. Zeer onbetrouwbaar voor mensen die wat spieren opgebouwd hebben.
 
Hoe oud ben je ook al weer?
Je IQ spat er vanaf
Hij zet jou gewoon voor lul met je domme opmerking en nu ga je stoer doen over begrijpend lezen en 'dit lijkt me'

Als iemand zegt dit lijkt me sterk dan bedoelt diegene gewoon dat hij het niet gelooft, dus ga nu niet interessant lopen doen nu je op je plek gezet bent. :roflol:
 
Hij zet jou gewoon voor lul met je domme opmerking en nu ga je stoer doen over begrijpend lezen en 'dit lijkt me'

Als iemand zegt dit lijkt me sterk dan bedoelt diegene gewoon dat hij het niet gelooft, dus ga nu niet interessant lopen doen nu je op je plek gezet bent. :roflol:
Nee, “dit lijkt me” duid op een aanname en dat ik het inderdaad niet geloof omdat ik het in de praktijk vaak zie misgaan

Ongeacht of het in dit geval wel of niet mis gaat *LIJKT* het me sterk

Wat kom jij nou 1 week later interessant doen

“Op je plek gezet” flikker een eind op man mafkees :roflol:

Hoe langer lid je bent hoe senieler je reageert of wat?
 
Nee, “dit lijkt me” duid op een aanname en dat ik het inderdaad niet geloof omdat ik het in de praktijk vaak zie misgaan

Ongeacht of het in dit geval wel of niet mis gaat *LIJKT* het me sterk

Wat kom jij nou 1 week later interessant doen

“Op je plek gezet” flikker een eind op man mafkees :roflol:

Hoe langer lid je bent hoe senieler je reageert of wat?
Je spreekt jezelf al tegen in je eerste zin :o
 
Nee, “dit lijkt me” duid op een aanname en dat ik het inderdaad niet geloof omdat ik het in de praktijk vaak zie misgaan

Ongeacht of het in dit geval wel of niet mis gaat *LIJKT* het me sterk

Wat kom jij nou 1 week later interessant doen

“Op je plek gezet” flikker een eind op man mafkees :roflol:

Hoe langer lid je bent hoe senieler je reageert of wat?
Feit is dat je gewoon niets weet behalve hoe je een naald in je reet stopt, waarschijnlijk weet je dat ook niet en doet je "coach" dat voor je omdat je zelfs daar te dom en pussy voor bent:roflol:
 
Feit is dat je gewoon niets weet behalve hoe je een naald in je reet stopt, waarschijnlijk weet je dat ook niet en doet je "coach" dat voor je omdat je zelfs daar te dom en pussy voor bent:roflol:
Ik denk dat jouw debiele posts sowieso al voor zichzelf spreken
 
Back
Naar boven