MuscleMeat

Ik stel deze vraag maar hier :) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

eduardjanssen

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
29 nov 2003
Berichten
8.315
Waardering
0
Na aanleiding van het topic van "Zelda/ Welk aspect BB vind jij het belangrijkst?" vroeg ik mij af hoe zou je het best kunnen trainen om toch sterk te zijn (sterker als een gewone BB) en toch een mooi fysiek te houden?
 
Zoals ik al aangaf, gewoon een powerlifting schema (kijk in het schema subforum), met nevenoefeningen voor biceps en kuiten, dan heb je een goed allround schema. Groeien doe je door je voeding, ik heb 17kg VVM bijgewonnen in een jaar en dat met puur powerlifting, geen split schema ;)

Veel succes alvast :thumb:
 
eduardjanssen zei:
Na aanleiding van het topic van "Zelda/ Welk aspect BB vind jij het belangrijkst?" vroeg ik mij af hoe zou je het best kunnen trainen om toch sterk te zijn (sterker als een gewone BB) en toch een mooi fysiek te houden?

zie mijn post in de thread "massa" van Blane
 
MonsterStrength zei:
Zoals ik al aangaf, gewoon een powerlifting schema (kijk in het schema subforum), met nevenoefeningen voor biceps en kuiten, dan heb je een goed allround schema. Groeien doe je door je voeding, ik heb 17kg VVM bijgewonnen in een jaar en dat met puur powerlifting, geen split schema ;)

Veel succes alvast :thumb:

die 17 kilo is niet enkel spieren denk ik, aangezien je nog in je groei zit

maar ik wil zoiezo je prestaties niet afbreken ;) :D
 
fonzy zei:
die 17 kilo is niet enkel spieren denk ik, aangezien je nog in je groei zit

maar ik wil zoiezo je prestaties niet afbreken ;) :D

Nog in groei ... vorig jaar 182cm, dit jar 182.5cm ;)

En VVM is nooit enkel spier hé, onthou dat ;)
 
Citaat:
Origineel gepost door MonsterStrength
Daar gaan we weer ....

Van powerliften wordt je niet vet kerel, je wordt er sterk van en mss als je het puur dat wat assymetrisch, maar dat je verhelpen door gewoon de nodige nevenoefeningen te doen

Gewoon doen dus!



LOL ik heb het dan niet over het vet worden maar meer over dat je bepaalde oefeningen niet doet. Zoals bijv. Incline presses. Persoonlijk bouw ik ook meer kracht voor borst/ triceps met dumbbellpresses. Terwijl PL-ers meer pressen met barbells.

even wat copypaste uit de andere thread.
 
eduardjanssen zei:
even wat copypaste uit de andere thread.

Ja met powerlifting spreek je je ganse lichaam aan, enkel biceps en kuiten zijn relatief klein, maar kun je verhelpen met nevenoefeningen, ik zie het probleem niet?
 
Kijk als BB-er doe je incline presses omdat anders je bovenkant borst goed achterblijft. Als PL-er doe je dat niet toch?
Ook drukken jullie niet met dumbbells? Iets wat ik op zijn tijd erg op prijs stel aangezien ik daarvan ook weer vooruit ga op de barbell. Fly's en dergelijke pas je die ook gewoon toe?

Persoonlijk zat ik eraan te denken om de zogenaamde PL oefeningen uit te voeren op PL styl dus weinig reps zwaar gewicht en de nevenoefeningen met 8 a 10 herhalingen te doen.
 
Dumbbell drukken heeft met powerliften ook wel dergelijk nut maar ik vrees dat je zware dumbbells nodig gaat hebben. Omdat ik zwak vanaf mijn borst ben en niet zoveel druk kan voor mij dumbbell drukken nuttig zijn. Maar verder dan 60kg gaan onze dumbbells niet dus als je al 200kg drukt dan wordt het een ander verhaal.
Flys lijken me met powerlifting geen tot weinig nut hebben. Ik had er iniedergeval geen reet aan. Toch een te kleine oefening voor de grote 3....
Biceps curlen en dat soort dingen die ik ook wel af en toe.
Als PL-er kan incline pressen ook nut hebben. Oefening wisselen heeft altijd zin namelijk.
 
eduardjanssen zei:
Kijk als BB-er doe je incline presses omdat anders je bovenkant borst goed achterblijft. Als PL-er doe je dat niet toch?
Ook drukken jullie niet met dumbbells? Iets wat ik op zijn tijd erg op prijs stel aangezien ik daarvan ook weer vooruit ga op de barbell. Fly's en dergelijke pas je die ook gewoon toe?

Persoonlijk zat ik eraan te denken om de zogenaamde PL oefeningen uit te voeren op PL styl dus weinig reps zwaar gewicht en de nevenoefeningen met 8 a 10 herhalingen te doen.

Die methode wordt veel gebruikt en is imo niets waard ...

Om op je vragen te beantwoorden: waarom zouden we geen incline presses doen? ik doe ze zelfs elke week. Dumbbell worden ook veel gebruikt, zoals je zegt omdat ze meerwaarde geven aan een barbell, dus logica is er, meer kracht op barbell = nuttig. Fly's worden over het algemeen niet gedaan, maar hé, je gaat neit dood als je ze doet hoor :)
 
MonsterStrength zei:
Die methode wordt veel gebruikt en is imo niets waard ...

Iets meer info...:) Gaat dit tenkoste van kracht?

Ik merk overigens dat mijn borst minder groeit met alleen maar compound oefeingen.
 
Wel trainen heeft altijd een waarde natuurlijk, maar om kracht te verbeteren moet je niet enkel 1x per week de powerlift doen laag in reps, haalt niets uit, kun je zowel weer high rep doen
 
Misschien max-ot iets voor je? En dat kun je natuurlijk ook weer zoveel aanpassen als je zelf wilt.
 
Ik zou gewoon een upper/lower split volgen, allebei 2 maal per week. Als je bang ben om je kuiten/biceps/borst te verwaarlozen kan je altijd nog accesory werk doen... kijk anders eens in Frenkpie's log, die traint ook upper/lower.
 
Murk zei:
Ik zou gewoon een upper/lower split volgen, allebei 2 maal per week. Als je bang ben om je kuiten/biceps/borst te verwaarlozen kan je altijd nog accesory werk doen... kijk anders eens in Frenkpie's log, die traint ook upper/lower.

Je kan die upper/lower split ook beter indelen in Max Effort en Dynamic Effort als powerlifter.
 
Monster,

m'n enige probleem toen ik upper/lower routines deed was meestal dat bench en overhead presses op dezelfde dag voor mij niet zo goed lukt. Doorgaans kwam het er dan op neer dat ik maar één van beiden hard kon trainen. Hoe los je dat op, of heb je er daar geen last van ? Of hecht je als powerlifter gewoon minder belang aan overhead presses ?


L.
 
The Locust zei:
Monster,

m'n enige probleem toen ik upper/lower routines deed was meestal dat bench en overhead presses op dezelfde dag voor mij niet zo goed lukt. Doorgaans kwam het er dan op neer dat ik maar één van beiden hard kon trainen. Hoe los je dat op, of heb je er daar geen last van ? Of hecht je als powerlifter gewoon minder belang aan overhead presses ?


L.

wel je kunt dit proberen (WSB, MM en GPP/OHP :))

Maandag: Max Effort Lower Body
Dinsdag: Lower/Raw Strength Bench-Press
Woensdag: Overhead Presses (ea SM events) + GPP + cardio
Donderdag: Dynamic Effort Lower Body
Vrijdag: Upper/Shirted Strength Bench-Press
Zaterdag: Overhead Presses (ea SM events) + GPP + cardio
Zondag: Rust

Dit is het schema dat ik ongeveer 10 weeks out mee start. Voorlopig ongeveer zelfde, alleen ook WSB voor upper body :)
 
MonsterStrength zei:
Wel trainen heeft altijd een waarde natuurlijk, maar om kracht te verbeteren moet je niet enkel 1x per week de powerlift doen laag in reps, haalt niets uit, kun je zowel weer high rep doen


Je begrijpt me verkeerd. Ik zou dus elke training mijn compoundoefeningen met lage reps doen en de nevenoefeningen met een rep of 8 a 10.
 
Back
Naar boven