AndroidHealthClinic

Ik stel deze vraag maar hier :) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MonsterStrength zei:
wel je kunt dit proberen (WSB, MM en GPP/OHP :))

Maandag: Max Effort Lower Body
Dinsdag: Lower/Raw Strength Bench-Press
Woensdag: Overhead Presses (ea SM events) + GPP + cardio
Donderdag: Dynamic Effort Lower Body
Vrijdag: Upper/Shirted Strength Bench-Press
Zaterdag: Overhead Presses (ea SM events) + GPP + cardio
Zondag: Rust


Dit is het schema dat ik ongeveer 10 weeks out mee start. Voorlopig ongeveer zelfde, alleen ook WSB voor upper body :)

Zou je dit even kort kunnen vertalen, heb je misschien een kant en klaar schema?

Lastig ben ik he :D.
 
eduardjanssen zei:
Je begrijpt me verkeerd. Ik zou dus elke training mijn compoundoefeningen met lage reps doen en de nevenoefeningen met een rep of 8 a 10.

Ja dan nog ga je weinig progressie boeken volgens mij (toch niet optimaal). 2x upper body en 2x lower body is beter imo omdat je dan veel meer vrijheid hebt in wat je doet. Zorg er gewoon voor dat je vanalles wat doet, dus bv eerste oefening doe je squat voor 3RM, tweede oefening stiff legged deadlift 2x5, dan begin je met nevenoefeningen voor high reps, dus bv hyperextension voor 12 reps en good mornings voor 15 reps. Dan mss nog wat shrugs aan 20 reps gevolgd door lat pulldowns voor 3x12.

MS
 
eduardjanssen zei:
Zou je dit even kort kunnen vertalen, heb je misschien een kant en klaar schema?

Lastig ben ik he :D.

Dude use Google :D

Max Effort: maxen (dit kan 1, 2 of 3RM zijn , maybe een 5RM af en toe)
Dynamic Effort: snelheids werk, 6 à 8 sets voor 2 à 3 reps
SM = StrongMan
GPP = General Physical Preparation (krachtoefeningen om je algemene spierconditie op te bouwen)

Ik zou zeggen ga naar www.elitefts.com en zoek daar op ME, DE en GPP :)
 
MonsterStrength zei:
Dude use Google :D

Max Effort: maxen (dit kan 1, 2 of 3RM zijn , maybe een 5RM af en toe)
Dynamic Effort: snelheids werk, 6 à 8 sets voor 2 à 3 reps
SM = StrongMan
GPP = General Physical Preparation (krachtoefeningen om je algemene spierconditie op te bouwen)

Ik zou zeggen ga naar www.elitefts.com en zoek daar op ME, DE en GPP :)

:D dude je hebt toch wel een schema liggen gezien jij het ook doet. Ik zal eens gaan zoeken en proberen een leuk schema op te stellen :D.
 
Nee heb geen schema liggen, ik train op gevoel volgens die template. Alleen men Speed Box squat, en de ME oefeningen staan vast :)
 
Dag 1 Maandag
Squaten 6 sets 1 tot 5 reps
SL deadlift 4 sets 1 tot 5 reps
Hangclean 3 sets 4 reps
Staande calfraises 6 sets 8 reps

Dag 2 Dinsdag
flat DB press 3 sets 1 tot 5 reps
Incline dubellpress 3 sets 1 tot 5 reps
Incline fly's 2 sets 8 tot 12 reps
Crossover 2 sets 8 tot 12 reps

Dag 3 Donderdag
Squaten 4 sets 4 tot 6 reps
SL deadlift 4 sets 4 tot 6 reps
Legextension 3 sets 8 tot 12 reps
legcurl 3 sets 8 tot 12 reps
Zittende calfraises 4 sets 20 reps

Dag 4 vrijdag
Behind shoulderpress 3 sets 1 tot 5 reps
Pushpress 3 tot 5 reps
Sideraises 3 sets 8 tot 12 reps
Dumbbell achterkant schouders 8 tot 12 reps

Op woensdag en zaterdag cardio

Aanpassingen meer dan welkom
 
Laatst bewerkt:
MonsterStrength zei:
Sick Mind :D (ook afkorting van SM trouwens ;))

Sado maso, is toch het eerste waar ik aan denk :D
Hey laten we lekker wat SM training doen ... :eek:
 
eduardjanssen zei:
Dag 1 Maandag
Squaten 6 sets 1 tot 5 reps
SL deadlift 4 sets 1 tot 5 reps
Staande calfraises 6 sets 8 reps

Dag 2 Dinsdag
flat DB press 3 sets 1 tot 5 reps
Incline dubellpress 3 sets 1 tot 5 reps
Incline fly's 2 sets 8 tot 12 reps
Crossover 2 sets 8 tot 12 reps

Dag 3 Donderdag
Squaten 4 sets 4 tot 6 reps
SL deadlift 4 sets 4 tot 6 reps
Legextension 3 sets 8 tot 12 reps
legcurl 3 sets 8 tot 12 reps
Zittende calfraises 4 sets 20 reps

Dag 4 vrijdag
Behind shoulderpress 3 sets 1 tot 5 reps
Pushpress 3 tot 5 reps
Sideraises 3 sets 8 tot 12 reps
Dumbbell achterkant schouders 8 tot 12 reps

Op woensdag en zaterdag cardio

Aanpassingen meer dan welkom
Ik heb het gevoel dat je er toch een split van maakt, bv borst en schouders proberen te scheiden, moet je niet doen. Doe beide dagen een compound (bv bench-press of OH Press), een of 2 triceps (bv rack lock-outs en pushdowns), 1 "borst" (bv incline of decline bench) en 1 schouder (bv raises). Wees niet bang om te maxen, je reps en sets zien er wat eentonig uit nu, en roteer je nevenoefeningen, niet elke week hetzelfde doen. Maak een lijstje voor jezelf, welke oefeningne die je wilt doen en wissel die elke training af.

Wat lower body betreft, zelfde als hierboven, niet zo spliten, doe bv elke keer 2 squat oefeningen (squat, front squat), 2 pulls (bv deadlifts en rack pulls), mss nog Good mornings ertussen en afmaken met extra hamstring werk (bv G/H raise of stiff legged good-mornings) en core werk (russian twists, side bends, ...)

Dan bv UB1 biceps met barbell, UB2 met dumbbells (bv hammer curls), LB1 standing calf raise en LB2 seated calf raise.

MS
 
Is het niet te dicht op elkaar? Neem even de benen..ik doe ze op maandag en op donderdag, nooit...echt nooit verwacht dat ik dat ooit zou doen namelijk. En alle twee de dagen zo laag in reps en zwaar is dat wel oke?
 
MonsterStrength zei:
Ik heb het gevoel dat je er toch een split van maakt...............................

Ok ik zal een log bijhouden als je daar af en toe eens wilt kijken en wat tips zou willen geven :).
 
Doe beide dagen een compound (bv bench-press of OH Press), een of 2 triceps (bv rack lock-outs en pushdowns), 1 "borst" (bv incline of decline bench) en 1 schouder (bv raises). Wees niet bang om te maxen, je reps en sets zien er wat eentonig uit nu, en roteer je nevenoefeningen, niet elke week hetzelfde doen.

Bijv. Dinsdag incline DB press, incline fly's, Pushpress, side raises. Triceps oefening.

Vrijdag Flat DB press, crossover, behind neckpress, achterkant schouderoefening. Tricepsoefeining.

Bedoel je zoiets. En dan de nevenoefeningen steeds weer anders.

edit: Damn waar pas ik de rugoefeningen toe?
 
Laatst bewerkt:
eduardjanssen zei:
Bijv. Dinsdag incline DB press, incline fly's, Pushpress, side raises. Triceps oefening.

Vrijdag Flat DB press, crossover, behind neckpress, achterkant schouderoefening. Tricepsoefeining.

Bedoel je zoiets. En dan de nevenoefeningen steeds weer anders.

edit: Damn waar pas ik de rugoefeningen toe?
Jup dat bedoel ik :) En rug kun je overal plaatsen, ik train hem gewoon 4x per week, doe hem elke training :D

eduardjanssen zei:
Is het niet te dicht op elkaar? Neem even de benen..ik doe ze op maandag en op donderdag, nooit...echt nooit verwacht dat ik dat ooit zou doen namelijk. En alle twee de dagen zo laag in reps en zwaar is dat wel oke?
De grootste tip die ik je kan geven is: stap af van bodybuilding principes. Ik train al meer dan een jaar op die manier, ben ik overtraind? nee ;)

Welcome to the Darkside!

eduardjanssen zei:
Ok ik zal een log bijhouden als je daar af en toe eens wilt kijken en wat tips zou willen geven :).
Ga ik zeker doen :thumb:
 
welkom eduard, eens je goed vertrouwd bent met al die PL'ing principes ga je je echt afvragen waar je al die tijd mee bezig bent geweest.

dat was bij mij toch het geval. succes alvast!
 
Laatst bewerkt:
Karma voor jou wankie, informatie sharen is goed:)
Weer wat bijgeleerd...thanks! Zelf zal ik alleen niet met zoiets aan de slag kunnen, omdat ik niet (zwaar) kan squatten/deadliften :(.
 
Op hoeveel % doe ik de compountoefeningen overigens?
 
eduardjanssen zei:
Op hoeveel % doe ik de compountoefeningen overigens?
Stop met k*tten over % en compoundoefeningen, alles wat je doet moet zowat compound zijn!

Je eerste oefening max je op (dus gewoon 100% ;)), dan doe je 2de en 3de oefening zwaar, dus paar setjes van 5 à 6 reps (niet strict volgen, als je zin hebt om ook hier op te maxen, of om es 8 of 10 reps te doen, gewoon doen!), en dan je laatste 2 oefeningen mogen high rep zijn, 12 à 15. Probeer wel je belangrijkste oefeningen eerst te doen, dus als je schouders geen probleem zijn gewoon als laatste doen dan :)
 
Back
Naar boven