MuscleMeat

Ik stel me voor

Bezoekers in dit topic

Leonaa

Novice
Lid geworden
8 apr 2015
Berichten
26
Waardering
3
Lengte
1m72
Massa
65kg
Hallo allemaal! Ik ben Leona, 34 en ben al een tijdje bezig om fitter en strakker te worden. Dit gaat redelijk, langzaam en 2 stappen vooruit en 1 weer terug, maar voel me er goed bij en zoals ik nu train kan ik alles combineren met kinderen, werk ed.
Alleen... Ik heb een buikje. En niet een buikje waar ik me voor schaam, schaam me helemaal niet voor m'n lijf, want 2 kinderen doen wel iets met je. Maar ik raak de vetjes en vooral volgens mij uitgerekte huid, gewoon niet kwijt.
Mijn prioriteit ligt hier ook niet, maar met de zomer wederom in aantocht kijk ik er nu wel iets kritischer naar.

Is er iemand die tips heeft of een verklaring waarom het 'buikje' gezellig wil blijven?
 
Fijn dat je vooruitgang redelijk gaat. Waar je rekening mee moet houden is dat het gewoon niet snel gaat.

Daarnaast is het buikvet, en vet op je dijen het vet wat pas als het laatste weggaat.

Ik ben zelf al een tijdje bezig met cutten (afvallen), en ben nu zo'n 6kg kwijt.. en ik merk nu pas dat er ook een beetje vet bij m'n buik en dijen weggaat. Veel langzamer dan het vet op alle andere plaatsen.

Bij vrouwen is het nu eenmaal zo dat het vet veel sneller uit je gezicht en borsten vertrekt. Je moet gewoon volhouden, je buik zal ook bij gaan trekken.

Uitgerekte huid kun je niet kwijt raken, maar naarmate je strakker wordt zal dit ook strakker gaan staan.

Succes!
 
Alvast een tip: met cardio alleen kom je niet ver.
 
Meer spiermassa opbouwen.
 
Bedankt voor de reacties, ik doe alleen cardio als opwarmertje, 5 min voor ik ga trainen. Ik wil in principe niet afvallen, gewicht is ok. Zwaarder trainen dus een optie?
 
Bedankt voor de reacties, ik doe alleen cardio als opwarmertje, 5 min voor ik ga trainen. Ik wil in principe niet afvallen, gewicht is ok. Zwaarder trainen dus een optie?

Hou je nu in dan?
 
Dat je altijd zwaar moet trainen ;)
 
Heb je geen foutje gemaakt in je stats ?

Vrouw: 34 jaar
1.72 mtr
45 kg
25%

Als dit je stats zijn, dan ben je eerder skinny toch ?
Niet vervelend bedoeld hoor :)
 
Oh crap Ja foutje dus! 65 kilo moet t zijn... (Met massa word gewicht bedoeld toch?)

---------- Toegevoegd om 18:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:39 ----------

Dat je altijd zwaar moet trainen ;)


Haha ja klopt, loop alleen op dit moment te sukkelen met een knie blessure en schema's. Heb nu een 3 dagen split schema gevonden waar ik mee ga beginnen ipv full body. En ik heb gemerkt dat met iemand samen trainen zo veel fijner is dan alleen. Helaas heb ik nog geen buddy gevonden...
 
Oh crap �� Ja foutje dus! 65 kilo moet t zijn... (Met massa word gewicht bedoeld toch?) ---------- Toegevoegd om 18:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:39 ---------- Haha ja klopt, loop alleen op dit moment te sukkelen met een knie blessure en schema's. Heb nu een 3 dagen split schema gevonden waar ik mee ga beginnen ipv full body. En ik heb gemerkt dat met iemand samen trainen zo veel fijner is dan alleen. Helaas heb ik nog geen buddy gevonden...

Ik dacht al je zelfbeeld is een beetje ontspoord :D

Met massa wordt volgens mij meestal o,a. spiermassa bedoeld (ook organen neem ik aan, ik ben geen expert).
Vp is vetpercentage, dit staat los van je spiermassa.

Dus 65 kg 25% (zoals je schrijft) = dan 16,25 kg aan vetmassa.
Dat is overigens heel normaal voor een vrouw hoor.
En inderdaad na 2 kinderen vind ik dat je nette stats hebt hoor.

Het lijkt me dat een mix van krachttraining en cardio, goede voeding, genoeg rust het wel gaat doen hoor.
Een juiste balans is wel wenselijk (nogmaals er zijn hier mensen met veel meer kennis hoor).

Hoe meer spiermassa je kweekt hoe meer je verbrandt, ook als je lichaam in rust is.
Maar goed 6 kg, respect !

Succes ;)

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

@ Maar sorry ik lees niet helemaal goed, gewicht staat idd gelijk aan massa.

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

@ Maar sorry ik lees niet helemaal goed, gewicht staat idd gelijk aan massa.
 
Ok ja nou wil het liefst richting de 22% vet, heb ik al gehad 2 jaar geleden maar door omstandigheden niet kunnen behouden. Ik was toen ook een aantal kilo lichter uiteraard maar vond mijn lichaam toen niet mooi. Wil graag gespierder worden, het begin is er al, alleen toch de buikzone blijft een probleempje. Niet storend maar blijft wel achter.
 
Tja, blijven volhouden.

Ik ben er ook gevoeliger voor, voor buikvet.
Maar ja allee, we zijn geen 16 meer hé.

Ik werk ook richting de zomer, je kunt niet meer doen als je best.
Tuurlijk is de verpakking ook wat, maar ware schoonheid zit van binnen he.

:)
 
Ja daar heb je gelijk in, al kijken sommige mensen alleen naar de verpakking. Wat absoluut niet betekent dat ik train voor andere mensen

En het is ook niet zozeer vetjes waar ik bang voor ben maar meer het velletje bij de buik wat uitgerekt is. En naar mijn idee is dat echt wel blijvend.
 
En het is ook niet zozeer vetjes waar ik bang voor ben maar meer het velletje bij de buik wat uitgerekt is. En naar mijn idee is dat echt wel blijvend.
Het één en ander trekt wel bij, maar uitgerekte huid zal zonder operatie nooit meer helemaal strak worden. Je moet dus zelf een keuze maken.. Veel geduld hebben, hard trainen en afwachten hoe zeer het nog bijtrekt óf besluiten een ingreep te ondergaan om de boel strak te laten trekken.
 
het is niet dusdanig storend dat ik het een operatie waard vind, denk niet aan enorme overhangende lappen vel. Het zit het grootste deel ook erg laag.

En misschien moet ik niet zeuren want heb wel 2 mooie kinders hier lopen ❤️
 
Je moet idd niet zeuren! En dat trekt weg na een tijdje, moet je wel hard gaan trainen, met een beetje cardio erbij als je wil.
 
Je moet idd niet zeuren! En dat trekt weg na een tijdje, moet je wel hard gaan trainen, met een beetje cardio erbij als je wil.

Dusss.... Thanks man.

Haha nee hoor, kan t wel hebben
 
hoi, welkom
 
Dat uitgerekte vel is blijvend. Kan er (helaas) over mee praten. Plat kan het wel worden, maar je kan niet plaatselijk afvallen dus je zal over je gehele lichaam vet verliezen.
 
Back
Naar boven