MuscleMeat

Ik weet niet hoe ik moet trainen

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

MetroBoomin

Novice
Lid geworden
22 feb 2022
Berichten
1
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
105kg
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post hier en ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn. Sinds 2015 met veel pauzes tussendoor heb ik gefitnesst en heb ik de basis kennis wel. Ik ben door luiheid veel aangekomen en weeg nu 105kg en ben 172cm lang.

Via MyFitnessPal heb ik een dieet samengesteld met veel vezels en zal als ik dat volhoud in Mei zo een 10kg kwijt raken. Naast dat ik wil afvallen wil ik ook spieren laten groeien, ik weet alleen niet welke oefeningen hierbij het best zijn en of ik juist rustig moet trainen of zwaar. Als iemand die mij situatie heeft doorgemaakt zijn schema kan sturen zou dat fijn zijn.

TLDR:
Ik wil afvallen door mijn voeding en daarnaast mijn spieren laten groeien en weet ik niet hoe ik moet trainen
 
Gewoon gaan sporten, laten wegen in de sportschool. De meeste hebben een slimme weegschaal waar ook te zien is wat je vetpercentage is en hoeveel je spiermassa is. Daarnaast is er heel veel te vinden op dit forum. Motivatie komt vanzelf, het enige wat het vergt is discipline. Maak ook wekelijks foto's van jezelf, zodat je er over 6 maanden op terug kan kijken wat voor verschil je hebt gemaakt. Dan komt je motivatie echt naar boven. Probeer normaal te eten maar de ongezonde snacks te vervangen met gezondere snacks of probeer ze achterwegen te laten. Structureel wegen 'iedere 2 á 3 weken houdt je op de hoogte hoe het gaat. Zie je dat je niet veel bent afgevallen probeer dan het probleem te vinden doormiddel van deze 3 aspecten, slaap, voeding of het trainen zelf. Ja je gaat veel gewicht verliezen maar de spieren die onder je vet zitten hebben ook nog steeds energie nodig om te groeien daarom jezelf laten wegen en kijken hoeveel je normaal verbrand als je 1 dag niks doet en daar 500/600 calorieën boven proberen te zitten.
 
spieren laten groeien
Genoeg water. Zonlicht. En eens per 2 weken een beetje Pokon.

Voor je schema:
- Leeftijd?
- Blessures?
- Hoe vaak ga je?
- Hoe veel tijd heb je als je gaat?
Als je echt geen flauw benul hebt hoe je moet trainen dan zou het verstandig kunnen zijn om een Personal Trainer te zoeken die je op gang helpt.
 
Ga eerst 3 x per week naar sportschool . En doe steeds ietsje meer dan de vorige keer (1 herhaling of 1 kg bijvoorbeeld) Kijk youtube filmpjes over training split. Bijvoorbeeld van athlean X of Jeff nippard en Coach Greg is ook goed. Ga ook 3 x per week op een dag waarop je niet traint een stuk fietsen en als je kan joggen.

Bereken je calorieën en macro intake met de volgende website:

Probeer max 1% van je lichaamsgewicht af te vallen p week.

Als je dat doet ben je eind mei 12 kg kwijt. En als je dat uitbouwt dan ben je over een jaar een adonis. Houd er rekening mee dat je dit lang moet doen om echt fit te worden. Een jaar of 2.
 

Probeer deze sticky en/of specificeer je vraag.
 
In reactie op sommige posts hierboven:
1. Een weegschaal en een meetlint zijn goede tools, maar neem dat VP van een "slimme" weegschaal met wen enorme korrel zout;
2. Meer beweging is goed, voor joggen ben je mogelijk te zwaar, begin maar eens met wandelen en/of fietsen;
3. Denk bij je dieet ook aan je macro's en je gezondheid.

Succes!
 
Ga roeien tot je lean bent, bouw kracht op, verlies vet en vandaar uit heb je een startpositie, je kan ook spieren laten groeien met roeien maar je loopt daar sneller tegen een plateau aan, KT is meer voor de hand liggend voor spiergroei.
Als je dit saai vind heb je pech want je wilt twee dingen tegelijk doen, dat gaat niet en stel je eigen schema samen man, je loopt toch ook niet in de onderbroek van een ander, tering.
 
Ga roeien tot je lean bent, bouw kracht op, verlies vet en vandaar uit heb je een startpositie, je kan ook spieren laten groeien met roeien maar je loopt daar sneller tegen een plateau aan, KT is meer voor de hand liggend voor spiergroei.
Als je dit saai vind heb je pech want je wilt twee dingen tegelijk doen, dat gaat niet en stel je eigen schema samen man, je loopt toch ook niet in de onderbroek van een ander, tering.

Wanneer houd jij je bakkes eens
 
Ga roeien tot je lean bent, bouw kracht op, verlies vet en vandaar uit heb je een startpositie, je kan ook spieren laten groeien met roeien maar je loopt daar sneller tegen een plateau aan, KT is meer voor de hand liggend voor spiergroei.
Als je dit saai vind heb je pech want je wilt twee dingen tegelijk doen, dat gaat niet en stel je eigen schema samen man, je loopt toch ook niet in de onderbroek van een ander, tering.
Ts stelt toch een normale, eerlijke vraag? Wat een kutreactie, die ook nog niet eens klopt.
Een beginner zal echt wel vet verliezen en ondertussen spier opbouwen. Dat zijn twee processen die los van elkaar lopen.
Op een gegeven moment werkt dit niet meer en ga je bulken of cutten (of maingainen, schijnt tegenwoordig ook een ding te zijn).
Zoals Mentat aangeeft, ga de stickies lezen, stel een voedings- en trainingsschema op en stel je vragen hier mocht iets niet duidelijk zijn.
 
Kort door de bocht antwoord.

Afvallen is minder eten dan je nodig hebt. Spieren kweken is meer eten dan je nodig hebt.
 
Heel veel lezen op dit forum. Alles staat hier stap voor stap uitgelegd :flexbiceps:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven