Fitness Seller

Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn of niet ><

Bezoekers in dit topic

Kayiro

Cool Novice
Lid geworden
15 mei 2013
Berichten
119
Waardering
4
Lengte
1m71
In het verleden deed ik intensieve cardio trainingen en gewicht verliezen ging vrij snel maar omdat ik nu vrijwillig in een gym werk doe ik KT waarvan ik ook heb gelezen dat goed werkt voor afvallen met behoud van spieren.

Train 6 dagen een uur tot anderhalf uur, 3 dagen trainen, dag rust, 3 dagen trainen, heen en weer naar de gym is totaal 40 min fietsen incl een grote brug over. Eet gezond, drink alleen water en groene thee zonder zoetstoffen(gadverdamme!)

Ben nu een aantal weken bezig en in het begin had ik het vrij zwaar maar merk nu dat ik steeds zwaarder kan pakken en meer reps. Ik zie een hele kleine verandering in me fysiek en er zijn een aantal centimeters rond me buik weg.

Ga ik vandaag op de weegschaal staan, weeg ik gewoon 102kg, wtf, gewoon aangekomen, ik weet wat er gezegd gaat worden "spieren wegen zwaarder dan vet" maar toch, zou fijn zijn als de kilo's omlaag gingen ipv omhoog want moet er elke dag toch mee rondlopen :D
 
Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn of niet &gt;&lt;

'Gezond'? Maar hoeveel calorie en hoeveel EKV? Berekenen met je energiebehoefte, misschien dat je deze aan moet passen.
 
Wat wil je nu eigenlijk? Wel gespierder worden en minder cm's op de buik, maar het getal op de weegschaal moet ook omlaag ??? Dan moet je maar stoppen met KT en terug cardio gaan doen.
Focus je toch niet op dat getal maar kijk naar de veranderingen in je lichaamsvorm en die cm's op de buik. Dat is uiteindelijk wat jij en andere mensen gaan zien. Wat boeit dat getal op dat ene toestel dan?
 
Wat is gezond eten? 6000kcal per dag van voedsel wat door willekeurige mensen of je eigen oordeel onder een verzonnen labeltje geplaatst is?
 
Tuurlijk wil ik gespierder worden en ben ik ook aan het worden maar hallo, ben maar 171cm he, dan kunnen er volgens mij wel wat kilo's van af :)

EKV is op zich goed moet alleen nog wat meer vetten en kh toevoegen omdat ik iets in kcals te kort kom maargoed, ik moet 2600+kcal naar binnen werken om te cutten, ik krijgen het simpelweg niet weg. Kan me gewicht dat wel nodig hebben maar daar word me maag niet groter van.

---------- Post toegevoegd 14 June 2013 om 12:33 ----------

Wat is gezond eten? 6000kcal per dag van voedsel wat door willekeurige mensen of je eigen oordeel onder een verzonnen labeltje geplaatst is?
6000 nog even haha ik zit aan de 2100, geen zoete shit, kipfilet (zowel beleg als vlees), vis,eieren, groente,fruit, magere kwark,bruine rijst, water en groene thee is het enige wat ik naar binnen werk hoor :D
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn of niet &gt;&lt;

Je hoeft geen grote maag te hebben om veel kcal te eten (voor jou nog 500+)
 
Maar wat het is, ik weet niet waar ik nog is 500 extra vandaan moet halen en waar toe te voegen, plus, ik zit op een budget van €50,- in de week dus kan ook niet alles halen.
 
Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn of niet &gt;&lt;

Probeer je voeding dan helemaal om te gooien zodat t goedkoop, goed en genoeg. Blijkbaar zit er ergens toch iets fout denk ik?
 
Ik ben ook pas weer een aantal weken bezig en ik merk gewoon dat ik veel meer kan pakken dan in het begin dus spiermassa zal best wel gegroeid zijn, dus zal daarom wel aangekomen zijn als de kilo's op de lange termijn maar minder wordt :)
 
Goedkope en makkelijke bronnen van eiwitten en koolhydraten zijn rijst, eieren, melk, havermout/brinta en kwark. Met die ingrediënten (en wat fruit/vitaminepillen) kom ik makkelijk de week door. Kcals zijn ook makkelijk aan te vullen/verwijderen door volle of magere melk/kwark te nemen.
 
Die dingen heb ik al, alleen ipv brinta eet ik 7granen ontbijt, maar ik eet al rijst, eieren en kwark en drink ook al magere melk.

Dus ik zou dan de hoeveel moeten vergroten?
 
Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn of niet &gt;&lt;

Die dingen heb ik al, alleen ipv brinta eet ik 7granen ontbijt, maar ik eet al rijst, eieren en kwark en drink ook al magere melk.

Dus ik zou dan de hoeveel moeten vergroten?

Ja, of andere dingen toevoegen
 
Dat is toch niet zo lastig? Je moet nog 500kcal erbij toch? 50gram rijst is 175kcal,1 ei is 75kcal, 40gram noten is zo'n 250kcal en daar heb je je extra 500kcal.
 
:D ok, dan voeg ik die wel aan de lunch toe want eet al 100g rijst na de training met avondeten met 200gr kipfilet en 200gr groente.
 
Je kunt het beste even je ekv verhouding posten om de juiste aanpassingen te maken.
 
Zal ik binnenkort is doen, heb net toevallig al dat schema gedownload, maar in de lijsten staan sommige dingen niet dus moet het aanpassen. Kom er binnenkort op terug.
 
Daar doel ik ook op, gewoon schema hier posten en klaar. Lijkt me sowieso nogal logisch als je een topic als dit opent maar goed.
 
Niet zo snauwen, ik heb al een topic waar me totalen staan, en die staat in de juiste forum, lijkt me logisch dat je dat opzoekt maar goed :D
 
In het begin kan je nog relatief snel spiermassa kweken dus zou ik hier ten volste gebruik van maken. Als het lastiger wordt om dat te doen dan zal je waarschijnlijk wel in gewicht omlaag gaan. In het begin zou ik me dus niet zo druk maken om je gewicht maar juist in de gaten houden of je vetpercentage omlaag gaat. Ik neem aan dat je liever een laag vp hebt, spiermassa en een hoger gewicht of heb je liever weinig vet/spieren en een laag gewicht?
 
Back
Naar boven