XXL Nutrition

Ik wil aan mijn eerste kuur beginnen!

Bezoekers in dit topic

Ano_91_34

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 dec 2008
Berichten
2.622
Waardering
84
Lengte
1m86
Massa
110kg
Vetpercentage
17%
  1. Wat je leeftijd is :
  2. Hoe lang je traint (hiermee wordt bedoeld serieuze training, geen
  3. half werk)
  4. Hoeveel gewicht je op natuurlijke wijze in die periode hebt gewonnen
  5. Een voorbeeld van wat je op een doordeweekse dag allemaal eet
  6. Welke supplementen je al hebt gebruikt
  7. Waarom je deze kuur wilt doen
  8. Wat je wilt bereiken in bodybuilding op lange termijn?
Leeftijd: 20

Trainings tijd: 2jaren een half jaartje aangekloot zonder benul van rust trainen en voeding.

Gewicht gegained:ik ben van 75 kilo met bf van 16 naar 105 killo gegaan met bf van 18%
Voorbeeld doordeweekse dag:
meal 1 uur brinta , whey rijst met kip. 2 appels multi vitamine.
meal 2: op school bak magere kwark.
meal 3: op school bak rijst met kip.
whey shake pre workout
whey shake post workout
Meal 4:rijst met kip / of pasta met gehakt.
meal 5: 10 eitjes 2 dooiers.
Meal 6: of wat rijst gevolgd door bak magere kark of brood met kipfilet gevolgd door magaerre kwark

Supplementen gebruikt:
Whey
vis olie
multi vitamines
creatine
sinds morgen mega grow

Kuur bereik:
Next level , meer massa aanzetten en gaan knallen.

Bodybuilding doelen op lange termijn: wedstrijden meedraaien.

Ik wil graag dus mijn eerste kuur starten alleen heb ik geen idee hoe ik iets van een voorstel kan doen ik weet niet wat ik het beste kan nemen of does , ben denk ik te bang om zelf die besslissingen te nemen.
Hebben jullie een voorstel? kuur + nakuur?
Ik wil het gelijk goed aanpakken sinds je eerste het beste resultaat leverd.

Alvast bedankt!

John
 
Test 10-12 weken op 500.
nakuur.
(kickstart zou ook nog kunnen)
 
"Leeftijd: 20"

Te jong.


"Trainings tijd: 2jaren een half jaartje aangekloot zonder benul van rust trainen en voeding."

Net 1,5 jaar redelijke training en voeding dus. Ook te weinig imo.
 
  • Like
Waarderingen: RvR
In principe ben ik het eens met Mack als het gaat om een goede kuur om mee te beginnen. Maar ik zou je toch aanraden om zelf in te lezen en toch zelf met een voorstel te komen.

Met het inlezen doe je kennis op over de verschillende middelen. De voordelen en de nadelen. Daardoor kan je uiteindelijk een betere beslissing nemen. Snap überhaupt niet hoe je al besloten kan hebben aas te willen gaan gebruiken zonder dat je er iets vanaf weet.

Lees de stickies en zoek ook wat info op andere sites. Info opzoeken op sites die tegen anabolen zijn kan ook goed zijn als tegenpool. Kijk bijvoorbeeld eens op eigenkracht.nl ofzo. Het zal je uiteindelijk helpen een goede afweging te maken over het wel of niet gebruiken en dan weet je ook beter wat voor middelen interessant zijn voor jou.

Trek voor het inlezen trouwens maar een paar maanden uit. Maar als jij 30kg kan winnen in 2 jaar, dan maken die paar maandjes inlezen ook niet uit. Probeer anders ondertussen vast wat te cutten. Dan slaat de aas beter aan.

BTW 20 is wel jong om al te gaan gebruiken hoor... Zou minimaal wachten tot je 21e. Tot die tijd lekker inlezen en meer ervaring op doen mbt trainen en voeding.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: RvR
In principe ben ik het eens met Mack als het gaat om een goede kuur om mee te beginnen. Maar ik zou je toch aanraden om zelf in te lezen en toch zelf met een voorstel te komen.

Met het inlezen doe je kennis op over de verschillende middelen. De voordelen en de nadelen. Daardoor kan je uiteindelijk een betere beslissing nemen. Snap überhaupt niet hoe je al besloten kan hebben aas te willen gaan gebruiken zonder dat je er iets vanaf weet.

Lees de stickies en zoek ook wat info op andere sites. Info opzoeken op sites die tegen anabolen zijn kan ook goed zijn als tegenpool. Kijk bijvoorbeeld eens op eigenkracht.nl ofzo. Het zal je uiteindelijk helpen een goede afweging te maken over het wel of niet gebruiken en dan weet je ook beter wat voor middelen interessant zijn voor jou.

Trek voor het inlezen trouwens maar een paar maanden uit. Maar als jij 30kg kan winnen in 2 jaar, dan maken die paar maandjes inlezen ook niet uit. Probeer anders ondertussen vast wat te cutten. Dan slaat de aas beter aan.

BTW 20 is wel jong om al te gaan gebruiken hoor... Zou minimaal wachten tot je 21e. Tot die tijd lekker inlezen en meer ervaring op doen mbt trainen en voeding.
Enorm bedankt voor je reactie en die van alle andere , ik ga ook eerst een kleine cut inplannen tot een bf van 14% en dan wil ik eraan beginnen , ik snap je punt qua trainen en leeftijd maar ik had hier net zo goed kunnen liegen en simpelweg dit kunnen vermijden , wat ik hiermee wil zeggen is dat ik met bodybuilding verder wil en naar een nieuwe plateau wil.
Tgen de 14% ben ik er klaar voor ,inlezen heb ik idd gedaan en ook eigenkracht had ik al een x voorbij zien komen.

Het wkam inderdaad onbenullig over dat ik vroeg om een voorstel maar dan voel ik me zekkerder als het word aangeboden door iemand met ervaring.
Het doel ervan is ook massa en mischien bf te behouden.
Ik zal anders proberen een eigen voorstel te doen.

---------- Toegevoegd om 17:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:01 ----------

"Leeftijd: 20"

Te jong.


"Trainings tijd: 2jaren een half jaartje aangekloot zonder benul van rust trainen en voeding."

Net 1,5 jaar redelijke training en voeding dus. Ook te weinig imo.
nee 2 jaar ervaring en half jaartje zonder bedoelde ik.
 
Test 500 week 10-12
Nolva 20mg week 14-16
zo iets?
 
Zou er zelf nog provi en een kickstart aan toevoegen. Dan wordt het zoiets:

week 1-4 30mg d-bol
week 1-10 500mg test-e EW
week 1-11 50mg provi ED (die zou je ook later kunnen starten)
week 12-15 20mg nolva ED

Maar denk wel na over de adviezen om nog even te wachten. Tuurlijk had je er ook over kunnen liegen. Je kunt ook gewoon maar wat in je kont spuiten zonder om advies te vragen.
We roepen niet dat je beter nog even kunt wachten omdat dat de regel is, of om jou te pesten ofzo. We zijn serieus van mening dat het voor jou beter is om nog even te wachten met ook op je gezondheid. Doe daarmee wat je wilt. Denk er in ieder geval goed over na.

De test werkt trouwens echt beter als je op 12% of minder staat. Dan heb je trouwens ook minder last van aromatase. Zou dus eerst natural cutten naar 12%.

Mocht je er aan gaan beginnen, houd dan rekening met de dip die er na komt en ga er vanuit dat je als je eenmaal begint met kuren, je vaker zal willen gaan kuren.
 
beetje veel middelen voor een eerste keer.

alleen 500mg test e/w volstaat.

eerst kijken wat dat doet, kan je de keer daarna kickstart toevoegen etc.
 
Zou de kickstart met dbol ook laten vallen, nergens voor nodig.
Proviron toevoegen om bloat tegen te gaan als je dit wil. Wel vanaf week 1 al en niet later want vocht gains krijg je al in het begin en niet na 4 weken.
 
Zou er zelf nog provi en een kickstart aan toevoegen. Dan wordt het zoiets:

week 1-4 30mg d-bol
week 1-10 500mg test-e EW
week 1-11 50mg provi ED (die zou je ook later kunnen starten)
week 12-15 20mg nolva ED

Maar denk wel na over de adviezen om nog even te wachten. Tuurlijk had je er ook over kunnen liegen. Je kunt ook gewoon maar wat in je kont spuiten zonder om advies te vragen.
We roepen niet dat je beter nog even kunt wachten omdat dat de regel is, of om jou te pesten ofzo. We zijn serieus van mening dat het voor jou beter is om nog even te wachten met ook op je gezondheid. Doe daarmee wat je wilt. Denk er in ieder geval goed over na.

De test werkt trouwens echt beter als je op 12% of minder staat. Dan heb je trouwens ook minder last van aromatase. Zou dus eerst natural cutten naar 12%.

Mocht je er aan gaan beginnen, houd dan rekening met de dip die er na komt en ga er vanuit dat je als je eenmaal begint met kuren, je vaker zal willen gaan kuren.
Goeie post , oke sorry toch ga ik dit volhouden , maar ik ga je plan van 12% wel in werking brengen.

Word nu toch in twijfel gemaakt over de kuur zelf ,
Eerste is toch altijd de beste dus waarom niet gelijk goed?
 
Omdat je lichaam er ook aan kan 'wennen', en je eerst beter kan kijken hoe je erop reageert. Wat als er heel veel sides optreden? Nu kan je inspingen omdat je weet wat het is. Als je gelijk gaat stacken wordt het moeilijker om dit te verhelpen, of beter voorkomen. En je eerste kuur zal je toch wel hard groeien als je voeding goed is, trainingen, rust en alles eromheen. Ik snap dat het verleidelijk is;-)ben ook nu zoveel mogelijk info aan het verschaffen om de juiste afweging te kunnen maken in de toekomst. Maar belangrijkst blijft, groei eerst natural zo ver mogelijk om een goed fundament te creëren!
 
Back
Naar boven