AndroidHealthClinic

Ik wil afvallen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Svenver

Novice
Lid geworden
10 dec 2017
Berichten
9
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
148kg
Hallo.
Ben nieuw hier zal me even ineens voorstellen.

Ik ben Sven en heb zeer veel overgewicht en wil er iets aan doen. Momenteel weeg ik rond de 148kg en ben 1.75m. heb 3 maand keto dieet gedaan wss hier wel bekend. Niet moeilijk vol te houden alleen veel werk voor alles in elkaar te knutselen, ook apparte levenstijl, ben er 15kg wel mee afgevallen.

Maar goed zou misschien wat tips willen van jullie. Want zou graag afvallen hou ook alles goed bij op een appje. Eet ook wel laatste weken dagelijks zelfde wat ik wel goed kan volhouden.

Smorgens
300gram franse magere kwark.
30gram muesli.
Eiwit drankje.

Smiddags
75gram bruine rijst.
150gram brocoli
150gram kip.
Eiwit drankje.

Savonds.
75gram bruine rijst
150 brocoli
150kip.
150gram kwark erbij.

Tussen doortjes.
2shake's
1 eiwit drankje.

Zou rond de 2300call moete hebben geeft mijn appje aan. en zit nu rond de 1700-1900 per dag.

Ga ook fitnesse begin ik mee. Hier zou ik graag wat tips over hebben wat beste zou zijn. Was van plan voor 45min kracht te doen en 30min carbio nadien, had gelezen best eerst kracht erna cardio.

Wie nog tips heeft of mij nog wat op een goede weg zou kunnen zetten dank u al op voorhand, zou graag terug naar de 100kg gaan. Lange weg maar hopelijk wel te bereiken.

Mvg Sven.
 
Ik zou zelf niet voor keto kiezen, maar als dat de manier is waarop jij je diet volhoudt, moet je dat vooral doen. Het belangrijkste is uiteraard dieettrouw zijn. Als ik jou was zou ik wel wat hoger in kcal gaan zitten, als je straks gaat stagneren dan moet je alsmaar blijven schrappen. Op een duur blijft er niks over als je op 2300 begint.

Zelfde geldt voor cardio. Ik zou eerst beginnen met kracht training, en wanneer je stagneert cardio toevoegen, of eten schrappen.
 
Hey.
Keto ben ik nu gestopt was er teveel mee bezig etc. Je kon niet echt wat op voorhand maken en invriezen vond in.

Maar jij zou dus eerst gewoon kracht doen en geen cardio direct erbij.? En wat bedoel je met stagneert.? Mischien domme vraag maar toch stel ik ze :-)

Mvg
 
Je valt af als je minder eet dan je verbruikt. Maar als ik je schema zo zie gebruik je erg veel eiwitten en veel te weinig aan goede vetten.
En juist die vetten heb je ook nodig voor je hormonen en je vetstofwisseling.

Ik zou onderstaande link een sgoed doorlezen en de informatie gebruiken om je schema wat aan te passen.

Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

Verder... begin met kracht training hierbij. Er is genoeg informatie hier te vinden over schema's.

En bij vragen stel ze gewoon.
Succes!

ps.. .mijn mannetje is van 145 naar 115 kg afgevallen zonder training ivm ziekte maar met puur voeding. Het kan dus echt. :)
 
Hey.
Keto ben ik nu gestopt was er teveel mee bezig etc. Je kon niet echt wat op voorhand maken en invriezen vond in.

Maar jij zou dus eerst gewoon kracht doen en geen cardio direct erbij.? En wat bedoel je met stagneert.? Mischien domme vraag maar toch stel ik ze :-)

Mvg
Een dieet is een eetpatroon wat vol te houden is. ;)

Gewoon starten met kracht. Cardio kan ej later toevoegen.
Stagneren is als je aan het afvallen bent en op een gegeven moment enkele weken blijft hangen op hetzelfde gewicht. ;)
 
Hey.

Bedankt nu weet ik wat stagneert is.
Zal de link morgen eens nalezen bedankt in ieder geval.

Wat je zegt klopt een dieet is een eetpatroon, maar ik sta liever geen uren per dag in de keuken en dat is soms het nadeel dat junkfood interessant is, daarom bereid ik alles en de vrieze in opwarme en klaar:-) maar vetten heb je dat dan echt nodig.? Want in mijn kopke klinkt het momenteel hoe minder vet hoe beter.

Mvg Sven.
 
Hey.

Bedankt nu weet ik wat stagneert is.
Zal de link morgen eens nalezen bedankt in ieder geval.

Wat je zegt klopt een dieet is een eetpatroon, maar ik sta liever geen uren per dag in de keuken en dat is soms het nadeel dat junkfood interessant is, daarom bereid ik alles en de vrieze in opwarme en klaar:-) maar vetten heb je dat dan echt nodig.? Want in mijn kopke klinkt het momenteel hoe minder vet hoe beter.

Mvg Sven.

Zonder vetten raakt je hormoonhuishouding van slag en dat zal je afvallen zeker niet ten goede komen. Er zijn ook goede vetten hè? Niet zoals in een cheeseburger, maar bijvoorbeeld in vis en noten...

Ik ben vanaf half januari 33kg afgevallen, door te starten met een goed voedingsschema en daar later (ongeveer een week :) ) krachttraining aan toe te voegen. Het is vooral echt je mindset aanpassen en de discipline op kunnen brengen om je aan je eet- en sportpatroon te houden. Oh en je bewust zijn van wat er allemaal in je mond verdwijnt. Ze zeggen niet voor niets; Ieder pondje gaat door het mondje. Moet je voor de grap eens optellen wat een mens allemaal snaait gedurende de dag.

Succes met je strijd! :thumb:
 
In de excel staat op het tabblad calorieverbruik berekenen een invulsheet.
Vul daar je gegevens in en hoe vaak je sport en hij berekend het.
 
Hey.
Dat dacht ik ook maar zit er niet bij of ik kijk er zo hard naast dat ik haast nieuwe bril nodig hebt :-D of zit er niet bij.
 
2 de tabblad van deze openen

Je moet hem wel in excel openen en even klikken op "bewerken toestaan".
 

Bijlagen

  • Schema leeg.xlsx
    433,3 KB · Weergaven: 83
Top dat je het weer op wil gaan pakken! Succes sven!
 
bedankt. ik pak het al heel me leven op met up en downs eerlijk gezegt hou het nooit vol omdat ik nooit verandering zie, zit ook wat in de genen, en familie. maarja we blijven proberen,

marina bedankt het stond helemaal links :-) dus ik zie echt niet goed

vetpercentage hoe kan je dat berekene.? ben mischien echt dom nu :D

na het nog wat opzoeken. zou ik denk rond de 3000call moeten zitten al geeft de rekentabel Cutten 3497 kcal aan. na wat te lezen op het internet dat er 3 lichaams types zijn. zou ik denk het meest bij uitkomen bij endomorf dus na het berekenen zou ik op eiwit 300gram koolhydraten 225gram en 100gram vet komen. kan dit kloppen.? ziet er mij precies wel veel uit.?.heb het op 40% 30% 30% gehouden.

weeg 150kg. 1.75m groot. en 25jaar.
 
Laatst bewerkt:
vet% kan je niet berekenen. Zou je moeten meten met huidplooimeting.
Maar gezien je gewicht zit je wel aardig hoog. Dan kan je schatten. Maar zal dan aardig boven 30% zijn.

Ik zou in ieder geval niet te laag insteken met voeding. Je wil niet een crash dieet hebben. Maar gezien je gewicht kan je wel wat radicaler omlaag gaan dan mensen met een wat lager bmi zeg maar.
Start gewoon met rond de 3000 Kcal en kijk met 1 a 2 weken of je erop afvalt. Zo niet dan zou je wat lager kunnen zitten. Kijk ook of je niet te snel afvalt. In t begin zal t altijd sneller gaan.

Lichaamstypes moet je niet teveel van aantrekken.

hou aan 2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. dus die 300 zou kloppen
Vetten wordt over het algemeen 1 gr per kg lichaamsgewicht aangehouden. Dit ivm hormonen en je vetstofwisseling. Maar ik denk dat die 100 gram wel goed is.
Rest koolhydraten.

Dus gewoon hierop een schema maken. Maar vergeet de %. ;)

Ben benieuwd naar je schema! succes!

ps. Mijn man komt ook van 145 kg af naar 115kg. Al is hij wel 2 meter. Maar hij moest meer en anders eten en sport niet ivm ziekte maar deed veel aan wandelen. Dus met geduld en doorzetten kom je er echt wel.
 
wat denke jullie van dit schematje.?

ochtend:
franse kwark ah 400g 208kcal 36e 16k 0v
muesli 50g 235kcal 5e 31k 11v
smart protein 1stuk 97kcal 16e 3k 2v
ei 100g 155kcal 13e 1k 11v

middag:
kipblokjes 200g 220kcal 46e 0k 4v
brocoli 200g 64kcal 6e 6k 0v
zilvervliesrijst 100g 178kcal 4e 36k 2v


avond:
kipblokjes 200g 220kcal 46e 0k 4v
brocoli 200g 64kcal 6e 6k 0v
zilvervliesrijst 100g 178kcal 4e 36k 2v
ei 100g 155kcal 13e 1k 11v


tussendoor:
appel: 100g 60kcal 1e 15k 0v
franse kwark ah 300g 156kcal 27e 12k 0v
muesli 30g 141kcal 3e 18k 6v
tonijn in tomaten 320g 326kcal 4e 22k 6v
whey 1stuk 126kcal 22e 3k 2v
macadamionoot 20gram 150kcal 2e 3k 15v

na sporten: whey 2stuks 252kcall 44e 7k 5v

totaal: 2984kcall 296e 214k 80v


wat denken jullie.?
 
Ziet er op zich goed uit.

de rijst heb je in dit schema gekookt afgewogen staan.
Je kan beter alles ongekookt afwegen. Das nauwkeuriger.
òverigens bevat 100 gr gekookte rijst ca. 130 kcal en 100 gr ongekookte rijst ca. 350 kcal.
Hou daar rekening mee.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
oke bedankt ga ik het zo eens proberen :-)
 
Back
Naar boven