AndroidHealthClinic

Ik wil beginnen maar ben mager. Eerst aankomen of direct beginnen?

Bezoekers in dit topic

Armstrong

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
32
Waardering
6
Hallo,

Ik ben 23 jaar en wil serieus gaan beginnen met groter worden. Ik heb sinds ik ben uitgegroeid een redelijk stabiel gewicht. Ik ben 1.80 en weeg tussen de 64-66 kilo.

Mijn doel is niet om gigantisch te worden, maar wel om er flink wat bij te krijgen. Al mijn lichaamsdelen, m.u.v. 1, mogen wel wat breder:p

Wat is nu het beste plan van aanpak? Direct een trainingsschema opstellen en gaan trainen i.c.m. goede voeding? Of eerst "bulken" en een paar kilo's vet erbij vreten?:o

Ik heb er dus niet echt veel verstand van en hoop dat iemand me kan helpen.
Daarbij zou ik graag wat extra gemotiveerd willen worden. Is het mogelijk voor iemand van mijn afmetingen (duidelijke ectomorph) om met goede inspanningen een goed resultaat te boeken? En kom je makkelijker aan als je aan het sporten bent? (want in het verleden is me dat, ondanks geen goed voedingsschema, nog niet gelukt)

Bedankt!
Tim
 
gewoon je behoefte berekenen en dan een voeding + trainschema opstellen
flink vreten en trainen = groeien

succes
 
gewoon je behoefte berekenen en dan een voeding + trainschema opstellen
flink vreten en trainen = groeien

succes

Tegelijk beginnen dus? Of eerst een tijdje alleen eten?
Kan iemand me dat uitleggen hoe dat werkt? Waarom dus?
 
Vet kan je niet in spieren veranderen. Gelijk trainen dus.
 
inderdaad gelijk gaan trainen kerel.
als je getrained hebt hebben je spieren genoeg voeding nodig om te herstellen en te groeien dus gelijk trainen en vreten als een beest.
 
Gelijk beginnen
 
Oke bedankt ik ben overtuigd :p

Zijn er hier ectomorphs met succesverhalen die niet 3 jaar hebben moeten eten / trainen voor 1 kilootje derbij?;)
 
Meteen beginnen . Goed eten en squatten , benchen , rowen , deadliften en chinnen .
 
Bereken je behoefte en ga goed eten en trainen, met bovenstaande oefeningen in ieder geval. Je kunt in één jaar dan zeker een hoop massa erbij trainen. In mijn geval was dat bij een zelfde lengte en gewicht als jij 10 kg in het eerste jaar. Hierna gaat het langzamer :)
 
Oke bedankt ik ben overtuigd :p

Zijn er hier ectomorphs met succesverhalen die niet 3 jaar hebben moeten eten / trainen voor 1 kilootje derbij?;)


als je voeding en training goed zijn pak jij de eerst maanden makkelijk 3 kilo per maand . en 10 tot 15 kilo massa is dan wel realistisch
 
Toen ik begon had ik ong. dezelfde stats als jij, 1m80 met 63kg. Na een half jaar trainen was ik 68kg, na nog een half jaar 72kg. Niet heel indrukwekkend, maar het ging best makkelijk, goed eten en vooral veel eten.
 
Ja zoals hierboven als gezegt wordt, vooral goed en veel eten! Wees niet bang om een beetje vet te worden, je hebt immers vet nodig om (veel) spiermassa aan te zetten.
Bovendien kan je in toekomst altijd weer een beetje cutten als je vindt dat je te vet wordt.

Succes!
 
Gelijk pompen! Ook voldoende rust uiteraard en het allerbelangrijkste >>> tja, eten als een paard :D

Je bent mager zeg jezelf, dus neem het ervan. Betekend niet dat je heel veel "ongezond" moet eten. Kijk ff goed op deze site!!

Ik heb hier erg veel kunnen leren!
 
Ik ben iets meer als 2 maanden geleden met trainen en eten :D
Begon met 60,3 kilo met een lengte van 182 cm
Ik ben nu iets meer dan 2 maanden volgas bezig, misschien iets te.
weeg momenteel 70,6 Kilo.

Veel inzet en het komt allemaal goed!

Succes ermee
 
Ik ben iets meer als 2 maanden geleden met trainen en eten :D
Begon met 60,3 kilo met een lengte van 182 cm
Ik ben nu iets meer dan 2 maanden volgas bezig, misschien iets te.
weeg momenteel 70,6 Kilo.

Veel inzet en het komt allemaal goed!

Succes ermee

Zeker veel vet aangekomen?
 
eten, trainen en slapen!
 
Ik ben iets meer als 2 maanden geleden met trainen en eten :D
Begon met 60,3 kilo met een lengte van 182 cm
Ik ben nu iets meer dan 2 maanden volgas bezig, misschien iets te.
weeg momenteel 70,6 Kilo.

10.3 in twee maanden... Dus 5.15 per maand. Hmmmm, dat doe je goed...

Somige mogen blij zijn om 10 aan te komen met een kuur ;)
 
Zeker veel vet aangekomen?

bijna geen vet sta nu op 9% bijna allemaal spieren.. het zal moeilijk te geloven zijn, Het is maar hoever je je in BB wilt storten...
 
als je voeding en training goed zijn pak jij de eerst maanden makkelijk 3 kilo per maand . en 10 tot 15 kilo massa is dan wel realistisch

was t maar zon feest :D

de eerste maanden, ja aan darminhoud, vocht en vet misschien. Maar ik ben van mening dat je 1kg vvm per maand kan aanzetten, veel meer moet je echt ubergenen hebben volgens mij.

Daarbij komt dat het zo verschrikkelijk veel verschilt per mens :S
 
Zoek een goed stabiel schema.
Denk aan een compound gericht schema. Dus Squatten, Deadliften en Benchen tot je er bij neervalt.

Lees je zelf ook even in bij de sticky's in de voeding sectie. Kijk wat je nodig hebt voor trainen en gainen.

Succes:thumbs:
 
Back
Naar boven