XXL Nutrition

Ik wil blijven wielrennen maar aankomen lijkt onmogelijk.

Bezoekers in dit topic

tacfly6

Novice
Lid geworden
28 aug 2019
Berichten
5
Waardering
1
In plaats van vet verliezen wil ik spieren opbouwen en aankomen. Ik vecht nu al jaren tegen spierverlies door het wielrennen maar toch blijft het mijn passie.
Ik ben 20 (man 60kg 1,80m) en ik fiets minimaal 100km per week. Hierdoor ben ik in topconditie maar toch niet tevreden. Ik vindt mezelf te slap in de armen en te dun. Ik train nu al 2 jaar borst, schouders en armen met de looks van een atletisch bruggetje als resultaat. Wat kan ik doen om zon 10 kilo massa op te bouwen maar toch blijven wielrennen?
De been en core kracht heb ik al. Ik ben niet van plan om onnatuurlijke pep middelen te gebruiken.
 
100km per week is nog geen uur per dag daar hoef je geen gekke dingen voor te doen om het te compenseren.

Maar weet je uberhaupt wat je kcal inname en verbruik zijn?
 
Inderdaad, meer eten. Wat deed je gewicht de afgelopen maanden? Met de hoeveelheid cardio die jij noemt, kun je nog prima aankomen zonder belachelijk veel te moeten eten. Tien kilo spiermassa erbij is best veel, maar met 5 kg erbij op met name het bovenlichaam zul je er al heel anders uitzien.
 
Here we go..

Wat eet je nu? (geen waslijst aan eten maar kcal en verhoudingen) en wat heb je nodig om aan te komen? Komt dit overeen? Zo nee, meer eten, zo ja en je komt niet aan? Meer eten.
 
In plaats van vet verliezen wil ik spieren opbouwen en aankomen. Ik vecht nu al jaren tegen spierverlies door het wielrennen maar toch blijft het mijn passie.
Ik ben 20 (man 60kg 1,80m) en ik fiets minimaal 100km per week. Hierdoor ben ik in topconditie maar toch niet tevreden. Ik vindt mezelf te slap in de armen en te dun. Ik train nu al 2 jaar borst, schouders en armen met de looks van een atletisch bruggetje als resultaat. Wat kan ik doen om zon 10 kilo massa op te bouwen maar toch blijven wielrennen?
De been en core kracht heb ik al. Ik ben niet van plan om onnatuurlijke pep middelen te gebruiken.

Ik fiets ook 100+ km per week maar als ik wil kom ik aan, voeding speelt daarin een belangrijke rol.
Als je spieren wil aankomen zal je goed moeten eten, goed tellen wat je verbrand en minimaal die hoeveelheid eten.
Zelf eet ik voor het wielrennen wat meer koolhydraten en rondom de krachttraining zit ik wat hoger op eiwitten enz.
 
In plaats van vet verliezen wil ik spieren opbouwen en aankomen. Ik vecht nu al jaren tegen spierverlies door het wielrennen maar toch blijft het mijn passie.
Ik ben 20 (man 60kg 1,80m) en ik fiets minimaal 100km per week. Hierdoor ben ik in topconditie maar toch niet tevreden. Ik vindt mezelf te slap in de armen en te dun. Ik train nu al 2 jaar borst, schouders en armen met de looks van een atletisch bruggetje als resultaat. Wat kan ik doen om zon 10 kilo massa op te bouwen maar toch blijven wielrennen?
De been en core kracht heb ik al. Ik ben niet van plan om onnatuurlijke pep middelen te gebruiken.
Het draait allemaal om kcal in vs kcal out. Als jij meer eet dan je verbrand, zul je echt wel aankomen.

Daarom is het inderdaad belangrijk om te weten, hoeveel kcal je momenteel eet. Dan kun je dat kcal aantal makkelijk verhogen, door kcal rijke dingen toe te voegen aan je huidige voedingsplan.

Denk hierbij aan meer havermout, rijst, noten, pinda’s etc etc.
 
Back
Naar boven