Fitness Seller

Ik wil borst 2 keer per week doen,maar hoeveel sets dan ?

Bezoekers in dit topic

killerbee

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
2.228
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
92kg
Ik zou maandag en donderdag borst willen trainen,aangezien mijn borst ontzettend achter loopt,maar ik wil het risico niet lopen te overtrainen,mijn vraag is nu hoeveel sets per dag?
Dit is mijn huidigeweekroutine:maandag:rug
dinsdag borst ,triceps en kuiten
donderdag:schouders,biceps,onderarmen
vrijdag:benen en buik(kan echt niet verplaatst worden omdat ik dan in een gym
die meer toestellen heeft voor benen(ja ik squat....)
 
Train je met dumbbells?

Zo nee; dan zou ik er maar eens gauw mee beginnen!

Zo ja; gewoon door blijven trainen, 2 keer per week kan je eens voor een maand proberen, en kijken hoe het uitpakt.
Intensiteit ervan zul je zelf moeten bepalen aangezien iedereen (zeker wat dit betrefd) anders is.
Probeer een 5*5 oid.

(En goed eten!!)


Edit: Misschien beter op vrijdag extra borst pakken, gezien schouders op donderdag en voor een lanere herstel periode)
 
of op 1 dag 2 press oefeningen en op de andere dag twee fly bewegingen (kabel of dumbbells)
 
maar hoeveel sets dan per training?6,8?
 
Ik doe meestal 12 sets voor me borst. En ik train me borst 1 keer per week. Volgens mij kan je gewoon op maandag 3 oefeningen doen en 12 sets en donderdag hetzelfde want na 3 dagen is je borst allang herstelt..
 
twee keer de helft. ?
 
Jep lijkt me logisch, dat moet je zelf eff aanvoelen. Ligt natuurlijk ook aan de herhalingen range waarin je traint. Als 6x4, 5x5 3x8-10 etc.....beetje varieren per oefening zou ik zeggen.
 
Ik doe meestal 12 sets voor me borst. En ik train me borst 1 keer per week. Volgens mij kan je gewoon op maandag 3 oefeningen doen en 12 sets en donderdag hetzelfde want na 3 dagen is je borst allang herstelt..

ja maar hersteld is toch niet hetzelfde als gegroeid(supercompensatie),ik train op de eerste plaats op massa hé en niet op kracht;)
 
Zou het als volgt doen:

12 sets per week : 2 = 6 sets per keer dat je gaat...

Met die 6 sets kun je als volgt doen:

* 2 oefeningen van 3 sets (=6)
* 3 oefeningen van 2 sets (= ook 6)

Verder ''zou'' ik er minimaal 2 dagen tussen houden. Liever 3 a 3,5 dag tussen beidde sessies.

Succes !!!
 
Zou het als volgt doen:

12 sets per week : 2 = 6 sets per keer dat je gaat...

Met die 6 sets kun je als volgt doen:

* 2 oefeningen van 3 sets (=6)
* 3 oefeningen van 2 sets (= ook 6)

Verder ''zou'' ik er minimaal 2 dagen tussen houden. Liever 3 a 3,5 dag tussen beidde sessies.

Succes !!!

Ik doe ook 2x per week 6 sets:

4 sets bankdrukken of dumbbell drukken
2 sets flyes

Dit is prima vol te houden, 8 sets zou ook nog wel kunnen.
 
Ik train borst en rug 2x per week. Ik doe het zo:

Ma: Benen

Di: Borst (4 oefeningen: 12/10/8/6) en rug (4 oefeningen: 12/10/8/6)

Woe: Rust

Do: Biceps en triceps

Vr: Borst (3 oefeningen: 15/12/10/8) en rug (4 oefeningen: 15/12/10/8)

Vrijdags doe ik ook één oefening voor achterkant schouders, voor de rest train ik geen schouders.
 
ik zal 2 keer 8 sets doen,

incline db press(3 sets)
flat db press(3 sets)
cable crossover of dippen (2 sets)

maandag en donderdag
 
Waar blijven de barbell presses? In een borst schema hoort een barbell press te zitten zodat je goed zwaar kan gaan.
 
ene dag bankdrukken plat en schuin en peddeck.
dan van ieder gewoon 3 sets van 8

en dan die donderdag met dumbelss en dan fly's er bij dan ook maar iets van 3 sets van 8.

suc6
 
Probeer gewoon eens een andere trainingsmethode om te zien hoe je daar op reageert
 
Waar blijven de barbell presses? In een borst schema hoort een barbell press te zitten zodat je goed zwaar kan gaan.

Kan eventueel ook met apparaten (bijv. hammer strength).
 
Waar blijven de barbell presses? In een borst schema hoort een barbell press te zitten zodat je goed zwaar kan gaan.

Bij barbells gebruik je veel te veel je schouders en triceps,en zeker voor mensen met een zwakke borst is het gewoon beter db's te gebruiken,veel mensen met zwakke borst doen flat bb benchpress trouwens en wanneer ze naar dbs overstapten ging hun chest met sprongen vooruit.Dat is wat ik in vele topics althans gelezen heb.
 
massa 3 setjes per training tussen de 6-10 reps klaaar en als je wat langer traint kunnen 4 sejes ook wel , zo moeilijk is dat tog niet ? en train je meer op kracht 1 tot 5 reps kun je beter een hoger volume gebruiken (meer sets dus) je zal er dan ook wel massa mee pakken
 
massa 3 setjes per training tussen de 6-10 reps klaaar en als je wat langer traint kunnen 4 sejes ook wel , zo moeilijk is dat tog niet ? en train je meer op kracht 1 tot 5 reps kun je beter een hoger volume gebruiken (meer sets dus) je zal er dan ook wel massa mee pakken

3 setjes per oefening zeker?
 
Back
Naar boven