AndroidHealthClinic

Ik wil graag aankomen dmv spiermassa, maar hoe begin ik?

Bezoekers in dit topic

SJBijzitter

Novice
Lid geworden
16 aug 2015
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
69kg
Hallo DutchBodybuilding,

Ik ben 22 jaar, ongeveer 1m85 lang en weeg 69kg. Graag zou ik richting de 80kg gaan, omdat ik op dit moment echt randje ondergewicht zit. Deze extra kilo's wil ik er graag bij krijgen in de vorm van spieren. Ik hoef niet een gigantische spierbundel te worden, helemaal niet zelfs: ik wil van mager naar gezond.

Het liefst zou ik willen trainen tijdens het kijken van een film, leren van een nieuwe taal (op dit moment leer ik Oekraïens), of zelfs tijdens het schrijven van computer software. Dit is niet onderdeel van het doel, maar het zou mij wel zeer veel helpen om in het ritme te komen en motivatie vast te houden.

Op dit moment dans ik 2 uur in de week, onderschat dansen niet: het is behoorlijke cardio training. Ik heb daarentegen nog nooit kracht training beoefend en vraag mij dan ook af hoe ik mijn doel ga verwerkelijken.

Voor zo ver ik gelezen heb moet ik regelmatig en gevarieerd eten, maar moet ik ook genoeg slaap krijgen. Dit heb ik op dit moment niet, maar dat zal makkelijk uit te voeren zijn.

Waar ik wel hulp nodig heb is bij het opzetten van een plan, en het bestellen van de apparatuur die ik daarvoor nodig zou hebben. Ik werk 40 uur in de week, en heb ik het weekend geen vaste verantwoordelijkheden. Nu hoef ik echt niet alles voorgekauwd te hebben, maar als jullie mij in de goede richting kunnen leiden zou ik dat heel erg fijn vinden.
 
Boven je behoefte eten.

Compounds beuken zoals stronglifts 5x5

Goed rusten.
 
Het liefst zou ik willen trainen tijdens het kijken van een film, leren van een nieuwe taal (op dit moment leer ik Oekraïens), of zelfs tijdens het schrijven van computer software. Dit is niet onderdeel van het doel, maar het zou mij wel zeer veel helpen om in het ritme te komen en motivatie vast te houden.

Dit is een utopie. Krachttraining kost veel concentratie en inspanning. Maar als je het handig doet heb je met 3 uurtjes krachttraining per week voldoende om je doelen te bereiken.

Wat betreft voeding een tijdje een app gebruiken als fatsecret of myfitnesspall om te zien hoeveel kcal je nu eet waarmee je op gewicht blijft. Vervolgens daar 500kcal per dag bij eten. Zodra je merkt dat de progressie stagneert weer meer gaan eten. Zorg ervoor dat je rond de 2gr per kg lichaamsgewicht aan eiwit eet per dag, 1gr/kg vet, en de rest van je kcal uit koolhydraten.

En inderdaad compounds beuken zoals bijvoorbeeld bij programma stronglifts 5x5.

Benodigdheden: powerrack, bench, halter, schijven.

En dit ff doorlezen:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/
 
Het liefst zou ik willen trainen tijdens het kijken van een film, leren van een nieuwe taal (op dit moment leer ik Oekraïens), of zelfs tijdens het schrijven van computer software. Dit is niet onderdeel van het doel, maar het zou mij wel zeer veel helpen om in het ritme te komen en motivatie vast te houden.

Ik ben oprecht verbaasd door dit soort opmerkingen, die ik steeds vaker om me heen hoor.

Geen wonder dat veel jonge mensen van alles proberen, het steeds half doen of half afmaken en maar nergens écht in kunnen uitblinken....

Als je traint, train dan ook met de volle 100% focus.
Als je daar mee klaar bent ga je iets anders doen op een zelfde soort manier.

Verder staat er al genoeg zinnig advies hierboven om hiermee te beginnen.:)
 
Onderschat niet hoeveel tijd en focus je kwijt ben met trainen (en eten).
Ik zelf luister bijv. veel podcasts, maar dan kan echt niet tijdens het trainen. Je bent bezig, gefocussed. Het enige waar ik aan denk tijdens bijv. de squat/deadlift is mijn vorm en hoe en wawar ik het gewicht voel.

Muziek luisteren tijdens het trainen lukt sowieso, maar zelfs de muziek 'verstaan' zit er niet per se bij als je op een gegeven moment zwaar gaat trainen, daar ligt je focus niet.
 
Boven je behoefte eten.

Compounds beuken zoals stronglifts 5x5

Goed rusten.

Dit is een utopie. Krachttraining kost veel concentratie en inspanning. Maar als je het handig doet heb je met 3 uurtjes krachttraining per week voldoende om je doelen te bereiken.

Wat betreft voeding een tijdje een app gebruiken als fatsecret of myfitnesspall om te zien hoeveel kcal je nu eet waarmee je op gewicht blijft. Vervolgens daar 500kcal per dag bij eten. Zodra je merkt dat de progressie stagneert weer meer gaan eten. Zorg ervoor dat je rond de 2gr per kg lichaamsgewicht aan eiwit eet per dag, 1gr/kg vet, en de rest van je kcal uit koolhydraten.

En inderdaad compounds beuken zoals bijvoorbeeld bij programma stronglifts 5x5.

Benodigdheden: powerrack, bench, halter, schijven.

En dit ff doorlezen:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/

Agree.
Wel belangrijk om er bij te vermelden dat de vorm eerst spatzuiver moet zijn voor een 5x5 schema.
Hoeveel en welke ervaring heb je met sport?

---------- Toegevoegd om 15:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:55 ----------

Sorry. Overheen gelezen, dus negeer die laatste vraag maar.
 
Back
Naar boven