XXL Nutrition

Ik wil graag afvallen met de volgende macronutrienten, beginner dus graag advies. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pris89

Novice
Lid geworden
29 okt 2017
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
78kg
Hoi Allemaal,

Ik wil graag vet verliezen met de volgende macro’s; 20% koohlydraten, 30% vet en 50% eiwitten. Dit verwerk in dan in mijn eetschema met max. 1200 kcal.

Is het haalbaar om met dit schema vet te verliezen?

Bedankt alvast voor de reacties,
Groetjes Priscilla
 
Dat hangt helemaal af van jouw energiebehoefte. Met alleen een aantal kcal en macro's kunnen we weinig.
 
Mijn energiebehoefte staat gelijk aan ongeveer 2000 kcal
 
800 per dag deficit dus?
Ja dan val je af.
Maar waarom direct zo laag onder behoefte starten?
 
Ik heb juist nu al het idee dat ik erg veel eet. Maar misschien als ik ben begonnen(start morgen) valt het me erg zwaar en pas ik het aan. Hoeveel kcal zouden erbij kunnen dan?
 
Ik heb juist nu al het idee dat ik erg veel eet. Maar misschien als ik ben begonnen(start morgen) valt het me erg zwaar en pas ik het aan. Hoeveel kcal zouden erbij kunnen dan?

Je bent helemaal beginner vanaf 0?
Dan zou ik op onderhoud starten om te kijken hoe je lichaam reageer op de voeding + kt
 
Mijn energiebehoefte staat gelijk aan ongeveer 2000 kcal

hoe heb je je behoefte berekend?

Ik heb juist nu al het idee dat ik erg veel eet. Maar misschien als ik ben begonnen(start morgen) valt het me erg zwaar en pas ik het aan. Hoeveel kcal zouden erbij kunnen dan?

en het belangrijkste is consitent zijn; je kan prima 13 dagen een tekort van 400 kcal hebben maar als je de 14e dag helemaal los gaat op vanalles en nog wat ga je niks opschieten als je alsnog op een overschot uitkomt over die 2 weken.
Dus ik zou aanraden niet op 1200 te gaan zitten als je behoefte daadwerkelijk 2k is; dat ga je echt niet lang volhouden
 
Mijn energiebehoefte staat gelijk aan ongeveer 2000 kcal

Ongeveer ?
2500 kcal is ook ongeveer , maar 1500 kcal ook
Met "ongeveer " kunnen we niets.
Sterker nog 1800 kcal is al vrij laag , ik denk dat je als je alles en vooral eerlijk trackt je dan hoger uitkomt.
 
Ik heb vandaag op verschillende sites mijn caloriebehoefte berekend maar ik kom overal op een andere behoefte uit. Zouden jullie mij misschien kunnen helpen?

Lengte 168
Gewicht 77
Leeftijd 28
Geslacht vrouw

Vetpercentage weet ik niet

Ik heb een partime baan in de zorg. Heb alweer ruim een jaar niet gesport vanwege zwangerschap/bevalling.
 
hoe heb je je behoefte berekend?

en het belangrijkste is consitent zijn; je kan prima 13 dagen een tekort van 400 kcal hebben maar als je de 14e dag helemaal los gaat op vanalles en nog wat ga je niks opschieten als je alsnog op een overschot uitkomt over die 2 weken.
Dus ik zou aanraden niet op 1200 te gaan zitten als je behoefte daadwerkelijk 2k is; dat ga je echt niet lang volhouden

Via de website van menshealth, linkje gekregen van een vriendin.

Je bent helemaal beginner vanaf 0?
Dan zou ik op onderhoud starten om te kijken hoe je lichaam reageer op de voeding + kt

Yes, een beginnen vanaf 0...
Hoe weet ik wat mijn onderhoud is dan?

Ongeveer ?
2500 kcal is ook ongeveer , maar 1500 kcal ook
Met "ongeveer " kunnen we niets.
Sterker nog 1800 kcal is al vrij laag , ik denk dat je als je alles en vooral eerlijk trackt je dan hoger uitkomt.

Ik kwam uit op 1980 kcal, hier heb ik “ongeveer” 2000 kcal van gemaakt.
 
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
lees dit maar even door. Denk dat je dan een stuk wijzer zal worden qua je voeding.
in de link die ik al eerder gepost heb zit een spreadsheet... daar kan je het berekenen.
Maar vergeet niet dat berekeningen indicaties zijn. Je echte onderhoud bepaal je door een paar weken een bepaald aantal kcal te eten en et zien of je gewicht gelijk blijft. Het is een kwestie van trial en error. Berekeningen zijn gebaseerd op een gemiddelde en houden geen rekening met je stofwisseling etc.
 
in de link die ik al eerder gepost heb zit een spreadsheet... daar kan je het berekenen.
Maar vergeet niet dat berekeningen indicaties zijn. Je echte onderhoud bepaal je door een paar weken een bepaald aantal kcal te eten en et zien of je gewicht gelijk blijft. Het is een kwestie van trial en error. Berekeningen zijn gebaseerd op een gemiddelde en houden geen rekening met je stofwisseling etc.

Ik had gister ak even gekeken Marina, het ziet er goed uit! Ik zal morgen via de computer de sheet invullen en eens kijken wat het aangeeft.

Wat zijn voor onderhoud de juiste macro’s?
 
2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
Minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
Rest koolhydraten

Succes!!
 
Ik heb de gegevens even ingevoerd op de site van Mens Health , daarbij heb ik een kleine activiteitenfactor ( 1 tot 3 x sporten per week ) toegevoegd , dit ook omdat je in de zorg werkt en daar vaak relatief veel loopt en wat fysiek werk verricht

Knipsel.JPG
 
2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
Minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
Rest koolhydraten

Succes!!

Dankje! Ik ga ermee aan de slag.

Ik heb de gegevens even ingevoerd op de site van Mens Health , daarbij heb ik een kleine activiteitenfactor ( 1 tot 3 x sporten per week ) toegevoegd , dit ook omdat je in de zorg werkt en daar vaak relatief veel loopt en wat fysiek werk verricht

Bekijk bijlage 419449

Okey, top! Bedankt ;)
 
Ik heb nog even jullie hulp nodig bij het volgende;

2 gr eiwitten x 71 kg gewicht = 142 gr eiwitten x 4 = 568 kcal aan eiwitten

1 gr vet x 71 kg gewicht = 71 gr vet x 9 = 639 kcal

Dit is al 1207 kcal en dan de rest aanvullen met koohlydraten?

Als ik 0,5 per week wil afvallen volgens de berekening via menshealth door SvP0501 moet ik 1652 kcal nuttigen. Dit zijn dus 445 kcal aan koohlydraten : 4 = 111 gram koohlydraten

Mijn macros om een pond per week af te vallen zijn dus 142 gram eiwitten, 71 gram vet en 111 gram koohlydraten.

Dit staat weer gelijk aan:

44% eiwitten
22% vet
34% koohlydraten

Met dus alleen de eiwitten en vetten kom ik al aan 1207 kcal. Dit is wat ik nu binnen krijg op een dag met de macro’s 50% eiwit, 30% vet en 20% koohlydraten. Doe ik dit dan nu echt helemaal verkeerd?
 
Back
Naar boven