Fitness Seller

Ik wil graag meer spierpercentage opbouwen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Meid, je moet eerst eens lekker beginnen met sporten, een paar uur in de week, zonder je eerst druk te maken over tabellen, voedingswaarden en dergelijke.
Let gewoon een beetje op wat en hoeveel je eet, wordt je vanzelf bewuster wat goed voor je is en wat niet.

Je zal merken dat je alleen al door het sporten je beter gaat voelen, misschien zelfs wat gewicht kwijtraakt (of niet), en dat merk je door in de spiegel te kijken. Die weegschaal zegt lang niet alles, en op zich heb je nu toch ook een gezond gewicht voor je lengte?
Daarna kan je langzaam meer gaan richten op je voeding, zodat je inspanning en voeding meer op elkaar kunt afstemmen.

Succes
 
:thumb: @ Diverin

Groet Smalluser :thumb:
 
Originally posted by Diverin
Meid, je moet eerst eens lekker beginnen met sporten, een paar uur in de week, zonder je eerst druk te maken over tabellen, voedingswaarden en dergelijke.
Let gewoon een beetje op wat en hoeveel je eet, wordt je vanzelf bewuster wat goed voor je is en wat niet.

Je zal merken dat je alleen al door het sporten je beter gaat voelen, misschien zelfs wat gewicht kwijtraakt (of niet), en dat merk je door in de spiegel te kijken. Die weegschaal zegt lang niet alles, en op zich heb je nu toch ook een gezond gewicht voor je lengte?
Daarna kan je langzaam meer gaan richten op je voeding, zodat je inspanning en voeding meer op elkaar kunt afstemmen.

Succes

idd wijze raad is goud waard:D Het belangrijkst is dat je plezier krijgt in het sporten.
 
Ja,helemaal waar Diverin! Plezier krijgen in sporten is het beste wat je kan overkomen. Zo kan zelfs de grootste sporthaatster in een fanatiekeling omslaan .. als je weet wat je ontzettend leuk vindt, dan word je gedreven om daar beter in te worden.
Dan ga je vanzelf beter op je voeding letten en krachttraining is daar dan meestal ook onderdeel van..

Eh, ik bedoel niet biljarten, darten of andere sporten waar geen verhoogde hartslag bij komt kijken... ;).

Zeg.. wat doe je eigenlijk momenteel aan sport, Missy-X?
 
Zonder die plezier kom je inderdaad nergens... Dan heb je geen motivatie en is het snel weer voorbij. Zet voor jezelf doelen. Doe zoals driverin zegt in het begitn niet ál te moeilijk, maar sta wel een beetje stil bij wat je naar binnen werkt. Omdat je net begint kan je binnen enkele maanden al best wat resultaat zien. Ga daarna je voeding goed uit balanceren, echt goed... Daarbij kan je dan hier wel voldoende hulp krijgen!
Probeer in die tussentijd veel bij te leren, zodat je al ea van voeding weer voordat je een schema maakt. Dat kan goed van pas komen, en dan weet je tenminste ook waaróm je iets wel of niet moet eten, of waaróm op een bepaald tijdstip... Succes! :thumb:
 
Waarom doet iedereen hier zo ingewikkeld?
Elke dag minstens 1 of 2 uur cardio + een goed dieet volgen
 
Originally posted by Geoffke
Waarom doet iedereen hier zo ingewikkeld?
Elke dag minstens 1 of 2 uur cardio + een goed dieet volgen
Ik denk niet dat ingewikkeld is... enkel de basis principes.. als je die niet kent kan je niet beginnen aan een goed dieet.

Verder denk ik niet dat het aan beginners is om metteen een keto dieet te doen.
Ik ben trouwens niet helemaal akkoord met hun hoog aantal vetten in een dieet, weet je wel hoe slecht al die verzadigde vetten zijn? Ze vormen de belangrijkste boosdoener in hedendaagse ziekten in het Westen.
Nu ben ik al lang voorstander van een vorm van keto maar wel door hoofdzakelijk onverzadigde vetten.
Toch zou ik nu (nog) niet naar dit extreme dieet grijpen Missy-X, probeer zoals Diverin aanhaalt eerst de boel te verkennen, plezier te beleven in sport en voeding en pas langzaamaan je dieet en cardio aan zodat je een doenbare overgang maakt.

Wat moet je onthouden:

* Minderen suiker en snelle koolhydraten, enkel na de krachttraining opnemen.
* Minderen verzadigde vetten en verhogen onverzadigde vetten.
* Niet minder gaan eten maar gezonder gaan eten (meer vezels, meer complexe koolhydraten, meer onverzadigde vetten, meer groene groenten en vis en minder vlees en fastfood)
* Dieet is altijd het allerbelangrijkste, je kan zoveel sporten en cardio doen als je wil, zonder de juiste voeding en richtlijnen zal er niets gebeuren.

Dus maak enkele veranderingen, post je voedingsschemadesnoods hier en breng enkele wijzingen aan, maar houd het idd wel smakelijk en effectief uitvoerbaar naar je eigen doel en mogelijkheden. succes!
 
helloa,

Een ding he, ik snap echt niet wat iemand ermee bedoeld als hij verzadigde vetten en complexe koolhydraten zegt. Kunnen jullie daar aub een uitleg bij geven. Ik weet nu nog niet wat voor voedsel ik beter kan eten. Weet ik veel wat complex is of verzadigd.
Dat van veel groene groente en vis eten daar heb ik dus wel iets aan, dat snap ik :)

Vanmorgen heb ik als ontbijtje een ei gebakken en dat opgegeten op twee bruine boterhammen. Erna heb ik nog een bakje vruchtenyoghurt gegeten. Zijn dat nu de goeie proteinen?

Tot vanavond want ik ben nu naar stage toe!
 
Complexe koolhydraten, dat zijn koolhydraten die traag verteren.
Elke bron van koolhydraten word omgezet naar glucose, glucose is de brandstof van je spieren, organen, hersenen etcetera.

Hoe hoger de GI (GI= tijd die het voedsel nodig heeft om om te zetten naar glucose en de bloedglucosespiegel te verhogen) , hoe sneller het glucose in je bloed komt en hoe mee kans je hebt dat er energie teveel is en opgeslagen word als reserve i.e. vet.

We zoeken dus producten met een laag GI oftewel een complexe structuur, daar bestaan tabellen voor, die geven aan hoe hoog een product scoort op die GI.

Hier vind je zo een tabel:

http://www.dvndenhaag.nl/glycemische index.html

Producten die lager zijn dan 15% , zoals je kan zien vooral groenten , zijn zeer goed in een dieet.

verder zou ik niet hoger dan 69% gaan i.e. bruin brood, gekookte aardappelen, bietjes, rozijnen, jam met suiker, jus d'orange uit een pak, griesmeel, noedels, ravioli, couscous.

Tot zover je koolhydraten. maar je hebt ook eiwit nodig, en meer eiwit in een dieet dan tijdnes een bulk.
Dus ga je meer eiwitrijke producten eten. je kan dit oa nagaan op de verpakking v/e product.

Je ontbijt zag er iig al zeer goed uit, mag ietsje meer zijn maar dat geeft niet, zoalng je maar zorgt dat het een goed uitgebalanceerd ontbijt is.

Hopende je hiermee wat verder geholpen te hebben.
 
Ik zal even proberen het verschil tussen verzadigde en onverzadigde vetten uit te leggen.

Een verzadigd vet heeft minder dubbele bindingen en stolt al bij lagere temperaturen. Het is dus bij kamertemperatuur hard.
Dat gaat op voor dierlijke vetten, die maar een paar vetzuren bevatten die onverzadigd zijn.

Onverzadigde vetten zoals plantaardige olie zijn vloeibaar bij kamertemperatuur en dat is beter voor je lijf omdat er vetzuren in zitten die je beter kunt benutten.

Echter, nu komt de voedingsindustrie om de hoek kijken. Je kunt door een chemisch proces ervoor zorgen dat onverzadigde vetzuren van plantaardige olie stolt en dus smeerbaar wordt. Dat is dus de margarine die ons decennia lang is aangeprezen door de margarine-industrie. Plantaardige olie is namelijk veel goedkoper dan boter en dus zit er ook een grotere winstmarge op.

Echter, dat chemische proces dat gebruikt wordt maakt de margarine niet volledig verzadigd, slechts ten dele. Mooi toch zou je denken.. ja en nee. Als planten of dieren onverzadigde vetzuren maken dan onstaat er steeds maar één vorm. Dat noemen ze de cis-vorm en dat heeft met uiterlijke vorm te maken.
Bij het chemische proces ontstaat ook transvetzuur en daar kan het lijf niets mee en daar heb je nadelen van, o.a. slecht voor hart- en bloedvaten... Waarom het lijf er niets mee kan? Omdat de werking van veel stofjes erg lijkt op die van een ingewikkelde sleutel. De vorm van een molecuul is ontzettend belangrijk voor een goede werking ervan..

En zodoende is de jarenlang met fanfare binnengehaalde margarine slechter dan de evenzo lang verguisde roomboter die ook onverzadigde vetzuren bevat, maar dan wel de goede!

Allemaal dingen die ze pas de laatste jaren hebben ontdekt..
En soms zijn er stofjes die in het lab worden gemaakt die invloed hebben op je lijf ook al kent de natuur zo'n stof niet of nauwelijks.
Zo las ik gisteren bijv. dat de mens opium en opiaten kan binden aan een receptor omdat er in de maag een stof wordt aangemaakt die voor de receptor bedoeld is.. stomtoevallig heeft die bijna dezelfde fysieke vorm als opium, maar een totaal andere werking en functie.

Tja, zelfs al ben je bèta en hèb je biologie EN biochemie gestudeerd in een grijs verleden, dan NOG is voeding knap ingewikkeld.. maar wel belangrijk.

Maak het als beginner dus nog niet te ingewikkeld en begin daarom bij het begin.. zorg dat je zo min mogelijk door industrie vervaardigd eten binnenkrijgt, maar zoveel mogelijk 'schoon' eten (dus onbewerkt) en ga een beetje inspannende sport zoeken waar je je ziel en zaligheid in kan leggen..

Groetjes

Espi
 
Originally posted by Missy-X

Wat eten jullie eigenlijk op een dag?

Wat ik vandaag heb gehad is dit: 1 broodje met aardbeienjam
2 broodje met leverworst

paar glazen water

een groot bord macaroni met italiaanse kruidenmix van Honig

1 bakje vruchtenyoghurt (halfvol)

Ik zit nu echt vol en heb ook geen honger meer. Is dit eten nu goed of niet goed volgens jullie?

mijn god wat ik allemaal eet?

sochtends bak magere yogurt met cruesli, muesli, havermout vlokken, tarwezemelen, lijnzaad en allemaal andere zooi
daarbij een glas melk :p *sorry tis zo lekker*

tussendoor over de dag verspreid veel glazen water

11 uur kleine bak yogurt met zelfde zooi als sochtends erin

1 uur weer zo'n kleine bak yogurt met zooi

3 uur damn weer zo'n kleine bak yogurt met zooi

half 6 a 6 gewoon wat de pot schaft..

9 uur laatste kleine bak yogurt met zooi..
:D
 
Ik zit zelf tussen de 5000 en 6500 kcal /dag kan je nagaan :D
Maar dieet perioden gaan bijv van 2500 tot 2000 kcal/dag
 
Ik had geen flauw idee wat ik (vr)at. Dacht altijd dat het niet zo veel was, dat was wel zo voor dat gene wat ik met mate at, maar af en toe kon ik enorme vreetbuien krijgen, waarbij ik gigantische hoeveelheden kcal er doorheen jaagde. Ijs, hele bak nasi , hele zak drop en zo meer.
Nu probeer ik door 6x per dag een kleine maaltijd te eten, die honger voor te zijn.. maar soms heb je de neiging de honger te negeren, omdat eten ff niet goed uitkomt.
Heel goed leren naar de behoeften van je lichaam te luisteren.. en sommige dingen zoals chips, koekjes, drop en ijs bijv. bijsturen.. die heb je echt heus waar NIET nodig voor in je voeding. Maar dat deed Missy-X al goed geloof ik ... ;).

Als je aan wilt komen of afvallen danwel iemand bent met eetstoornissen, dan is op 'gevoel' werken te moeilijk, dan moet je je eten echt gaan wegen..

En nu ff mijn broccoli met gesmolten kaas eten...
 
Originally posted by admin
Ik zit zelf tussen de 5000 en 6500 kcal /dag kan je nagaan :D
Maar dieet perioden gaan bijv van 2500 tot 2000 kcal/dag

:eek!:
zoveel joh? Dat is aardig wat voor iemand die minder dan 90 kilo weegt, of zit je daar overheen nu? :)
 
als je zo wil zien of er ergens veel of weinig onverz vetten in zitten, schaf je een voedingsmiddelentabel aan... die dingen dienen daarvoor!
 
Originally posted by WoUz


:eek!:
zoveel joh? Dat is aardig wat voor iemand die minder dan 90 kilo weegt, of zit je daar overheen nu? :)
Dat is zelfs teveel voor iemand die 150 kilo weegt ;) Maar als ik honger heb, dan eet ik dus het gaat er wel in.
 
Missy-X, drink je ook veel cola oid? Veel mensen om me heen lukten het niet om af te vallen, maar dan bleek dat ze nog wel een fles cola of elke avond wat pintjes naar binnen werken. Zolang je dit nog doet heeft het naar mijn mening niet eens zin om je druk te maken over een dieet, gedoemd te mislukken.
 
watersporten zijn niet echt effectief als de doelstelling was om bf% omlaag te brengen, dus gooi dast aquajoggen er maar uit, tenzij je het als aanvulling doet op...

maar ik ben het eens met Diverin.
 
Ik drink bijna nooit frisdrank, want ik krijg altijd buikpijn van prik.
Is denk ik een geluk want anders was ik nu maybe heel dik :)

Enne ik ben al gestopt met aquajoggen sinds vorige week, ik ga in januari weer fitnessen, en misschien ga ik ook nog op een andere sport.

Ik wil eigenlijk ook nog gewoon afvallen, 10 kilo als het kan. Ik wil 56/57 wegen, dan voel ik me het fijnst.

En mijn vetpercentage omlaag werken naar 25% .

Maaaaaaar ik heb gister dus gegeten als jullie, nou dankjewel ben 0,6 kilo bijgekomen in 1 dag :mad:
Ik had zoiets van probeer het eens, misschien helpt het bij mij ook.
Dus ik heb gister dit gegeten: ei met twee bruine boterhammen
2 bakjes yoghurt
een banaan
twee ligas milk break (dus 4 van die ligas er zitten er twee in een verpakking)
4 bruine boterhammen met pindakaas
1 aardappel
3 scheppen bloemkool
een stuk vlees
1 bord pijpmacaroni met bolognese saus en geraspte kaas.

Dat bord macaroni had ik denk ik beter niet kunnen eten zo vlak voor ik ging slapen nog :)

Vandaag ga ik toch weer wat minder vet eten hoor..ik ben nu nog niet aan het trainen dus alles zet aan bij mij.
En ik wil geen bodybuilder worden maar zo'n figuurtje krijgen als bijvoorbeeld Britney spears of zo.
Snappie? Zij is ook best gespierd maar mooi.
 
Originally posted by Missy-X
Maaaaaaar ik heb gister dus gegeten als jullie, nou dankjewel ben 0,6 kilo bijgekomen in 1 dag :mad:
Ik had zoiets van probeer het eens, misschien helpt het bij mij ook.
Dus ik heb gister dit gegeten: ei met twee bruine boterhammen
2 bakjes yoghurt
een banaan
twee ligas milk break (dus 4 van die ligas er zitten er twee in een verpakking)
4 bruine boterhammen met pindakaas
1 aardappel
3 scheppen bloemkool
een stuk vlees
1 bord pijpmacaroni met bolognese saus en geraspte kaas.

Dat bord macaroni had ik denk ik beter niet kunnen eten zo vlak voor ik ging slapen nog :)

Vandaag ga ik toch weer wat minder vet eten hoor..ik ben nu nog niet aan het trainen dus alles zet aan bij mij.
En ik wil geen bodybuilder worden maar zo'n figuurtje krijgen als bijvoorbeeld Britney spears of zo.
Snappie? Zij is ook best gespierd maar mooi.
Volgens mij is die 0,6 kg toch echt geen/niet alleen vet hoor. Probeer de complexe koolhydraten (pasta dus) zo vlak voor het slapen vermijden, zeker nu je nog niet fanatiek sport. Vergeet niet, de meesten hier (allemaal?) verbranden nogal wat energie door het intensieve trainen.
Afvallen: minder eten dan je verbruikt.
Groeien: meer eten dan je verbruikt.
Voor de meesten is het doel om te groeien, enkelen zijn wellicht bezig met afvallen (cutten/droog worden). Alle raad hier is goed bedoeld, plaats ze alleen wel in de juiste context. Begin gewoon lekker te sporten en geniet daar van, voedingskennis komt vanzelf en de basis principes zijn echt niet zo complex.

Have fun!
:lifter: :thumb:
 
Back
Naar boven