XXL Nutrition

Ik wil graag meer spierpercentage opbouwen (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Met alle respect, je gaat elke dag op de weegschaal, hoe kan je dat gewicht nu vertrouwen?
Je hebt volgens mij ook geen berekening gemaakt van wat je allemaal eet en of dat wel onder je normale calorieën ging....
Verder denk ik dat je koolhydraten nog omlaag kunnen.
Meet om te beginnen maximaal elke week je gewicht. (op hetzelfde tijdstip en nuchtere maag) Eet meer groene groenten, meer eiwit, die onverzadigde vetten waar we het over hadden en geen vlees maar vis en drink veel water (min.2-3L/dag).
Als je daarbij nog rustig cardio gaat doen dan kan je niet anders dan afvallen.
 
Originally posted by Esperantisto


Dus.. 6x kleine maaltijden nemen, goed ontbijten en wat minder in de avond eten.. en vooral KH weghalen uit je voeding..niet bang zijn voor vet.. mijn huid is nog nooit zo glad en gaaf geweest als nu! Hoef geen dure crèmes meer te gebruiken tegen ruwe huid..


Koolhydraten weglaten uit je voeding ???????? Deze morgen las ik nog toevallig in S&F dat koolhydraten de leveranciers bij uitstek zijn van energie en dat ze absoluut niet dik maken. Trouwens, renners steken zich vol met spaghetti, en al ooit eens een dikke vetzak van een renner gezien ????? Dat suikers zoveel mogelijk moeten weggelaten worden, dat snap ik. Maar geldt doat ook voor de complexe koolhydraten ?
En dat je van vet niet bang hoeft te zijn vind ik ook een absurd idee. Ik had nogal veel last van de zgn. zwembandjes en ben zeer strict gaan toezien op het aantal caloriën dat ik uit vet halen (ttz, heb deze drastisch verminderd)..... stel vast dat door de verminderde vetinname mijn zwembandjes en buikje aanzienlijk verminderd zijn
 
Ben ik het absoluut NIET met je eens sporty.. de combinatie vet en suikers zijn de moord voor je lijf, maar als je zeer strikt KH en vetten scheidt (bijv Montignac dieet) of zelfs de KH bijna helemaal weghaalt, kan je lijf haast alleen maar op vetverbranding overschakelen.
Als je alleen vet met eiwit eet, krijg je nauwelijks insuline respons wat van belang is omdat insuline er voor zorgt dat zowel spier- als vetcellen worden gevuld met energievoorraad.
Te veel eiwit tov vet (zoals ik te veel was gaan doen vorige week) zorgt ervoor dat de eiwitten worden afgebroken en die worden gebruikt.
VOOR je training suikers met eiwitten gebruiken is juist goed.. tegen de tijd dat je training voorbij is, is DIE suiker voor je krachttraining gebruikt en de rest wordt als glycogeen in je spieren opgeslagen.
Let wel, dit soort dingen is nog niet van toepassing op Missy-X, die niet zo veel sport.. maar als je net als ik op een ketodieet zit, is dat wel belangrijk om uit een plateau te komen.
Verder, hoeveel pasta, brood en rijst denk je dat de holenmens tot zijn beschikking heeft gehad.. nou??? Niets dus.. die at vnl. groenten, fruit, noten en vlees.. veel vezel-KH, vet en eiwitten..

Kijk maar eens naar de link die ik geplaatst heb enkele draden hieronder over het interview met Lyle McDonalds, die het Ketogenic Diet boek geschreven heeft..

Vet eten (zonder suikers) versnelt de vetverbranding.. PUNT... uitroepteken !!! En daar blijf ik bij.. ik kwam verdorie steeds in een suikercoma door al die 'gezonde' KH in de standaard voeding.

O ja.. ps. marathonlopers LIJKEN mager omdat ze geen spieren hebben.. je zou er nog versteld van staan, maar het blijkt zo te zijn dat een flink aantal gewichtheffers en sprinters LAGERE vet% hebben dan die marathonlopers. Een goede vriend van me is zo'n sportfreak, sport elke dag. 's Winters schaatsen, 's zomers kajakken, skeeleren en fietsen.. bleek 29% vet op zijn lijf te hebben.. Wat eet hij? Vnl. koolhydraten dus...
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by sporty


Koolhydraten weglaten uit je voeding ???????? Deze morgen las ik nog toevallig in S&F dat koolhydraten de leveranciers bij uitstek zijn van energie en dat ze absoluut niet dik maken. Trouwens, renners steken zich vol met spaghetti, en al ooit eens een dikke vetzak van een renner gezien ????? Dat suikers zoveel mogelijk moeten weggelaten worden, dat snap ik. Maar geldt doat ook voor de complexe koolhydraten ?
En dat je van vet niet bang hoeft te zijn vind ik ook een absurd idee. Ik had nogal veel last van de zgn. zwembandjes en ben zeer strict gaan toezien op het aantal caloriën dat ik uit vet halen (ttz, heb deze drastisch verminderd)..... stel vast dat door de verminderde vetinname mijn zwembandjes en buikje aanzienlijk verminderd zijn
Sporty, het betreft hier een keto-dieet. Dit kan je niet vergelijken met andere dieten. Een keto dieet is een uitermate effectieve manier van gewicht (vet) verliezen. Op internet is er genoeg info over te vinden, maar het principe komt er op neer dat je vet gaat gebruiken als energie juist omdat je bijna geen koolhydraten meet eet.
 
oeps, tegelijk met Esperantisto gepost....
 
Originally posted by oldy
oeps, tegelijk met Esperantisto gepost....
geeft niet, 2 zielen 1 gedachte?

Ja, het is belangrijk te snappen dat mensen nog afgezien van hun voorkeuren heel verschillend eten.
De meesten hier willen groeien, groeien en veel spieren kweken. Dat noemt men 'bulken' of domweg vreten. Dan accepteren ze dat ze er vet op hun lijf bij krijgen, kan haast niet anders. Ofschoon het ook mogelijk is om op een ketodieet te bulken hoor.
Nou en anderen zijn tevreden met de spieren die ze hebben en willen die dan ook laten zien zonder spieren kwijt te raken.. en dan gaan ze lijnen, heet 'cutten' . Dat lijnen gaat het effectiefst met een spiersparend dieet, wat het ketodieet is.

Volgens mij zou Missy niet moeten lijnen , maar gewoon meer eten. Niet meer boterhammen met jam, maar boterhammen met tonijn of zalm danwel ei..

En dat wegen, tja, is ook een hebbelijkheid van mij, probeer het maar 1x per dag te doen :D. Vrouwen zijn snel weegschaal verslaafd weet je..
Beter is meten, dat kost zoveel tijd dat je het maar 1x per week doet..
 
Hi esperantiso en oldy,

bedankt voor de info over dat zgn. keto dieet..... is voor mij nieuw en het idee om vet te eten teneinde vet te verbranden is wel even wennen hoor....
vind het wel de moeite om er meer over te weten te komen.... zal in de komende dagen zeker iets meer over lezen
 
Ja, voor mij was het ook wennen hoor.. ik heb jarenlang geen boter gebruikt, mayonaise heb ik al bijna 10 jaar niet meer gebruikt etc. etc. En maar klagen over een droge huid, ik smeerde er alsmaar middeltjes op.
Ik hoop voor je dat je biochemisch onderlegd bent, want dat interview waar ik een link naar heb gelegd is zelfs voor mij moeilijk te volgen (om wegens de enorme hoeveelheid afkortingen voor lichaamseigen stoffen).
Maar voor mij is het een wondermiddel gebleken.. heb geen zin meer in snoep, zit sneller vol, barst van de energie, ben sterker, etc. etc. etc. etc.
Je lijf is gemaakt om eiwit en vet te verbranden.. KH zijn alleen dan extreem zinvol wanneer je zeer intensief sport, zoals bijv. bij mijn spinninglessen en intensieve krachttraining.. dan trekt de vetverbranding het gewoon niet.. Daarom daarvooor dus wel extra suikers innemen, bijv. dropjes (ook extra zout).

Alleen de eerste week ben je wat groggy omdat je lichaam moet leren over te schakelen van het branden op vet ipv het makkelijker om te zetten (maar minder schoon brandende) KH.
Het enige vervelende is de lijnzaadolie (met essentiële vetzuren), maar zelfs daar wen je op een gegeven moment aan.. de eerste week neus dicht houden en snel water drinken is het devies..
 
Originally posted by bestoldschool
watersporten zijn niet echt effectief als de doelstelling was om bf% omlaag te brengen, dus gooi dast aquajoggen er maar uit, tenzij je het als aanvulling doet op...

maar ik ben het eens met Diverin.

Hier wordt soms toch onzin verkocht hoor
 
Originally posted by sporty


Hier wordt soms toch onzin verkocht hoor

Bv dropjes eten om je suikers binnen te krijgen bof was het zout:( ??? :toilet:
 
Originally posted by sporty


Hier wordt soms toch onzin verkocht hoor
Wat juist is dan onzin?
 
Originally posted by marcel


Bv dropjes eten om je suikers binnen te krijgen bof was het zout:( ??? :toilet:

Nou, helemaal geen onzin.. vandaag had ik Klene salmiakriksen mee, 30 gram dus..

Zit in: klene salmiak riksen 100 gr. 340 kcal, 1450kJ, 6g eiwit, 0,5 g vet en 78g KH. Voor 30 g = 102 kcal, 1,8g eiwit, 0,15 g vet en 23,4 g KH.
Anders moet ik een tablet Ca/Mg gebruiken... maandag had ik alleen water bij me en ik kreeg vreselijke kramp en moest toen van dat gore keukenzout gebruiken om de verloren zouten wat te compenseren.. baah.. :barf: :barf: :barf:
Thuis had ik Jozo Vitaal gehad, daar zit Mg en K in..
Dan liever drop.. kan ik dus ook extra KH gebruiken.
25 g KH bleek niet genoeg.. ik was op topsnelheid aan komen fietsen en had al het glycogeen al zowat verbruikt in 35 min, toen 45 min spinnen en dan nog 2 oef KT (kuiten waar ik gisteren niet aan toe was gekomen) en 20 min hometrainer om trappetjes (80-120 rpm te oefenen). Ga dus mijn mini-carbupjes doen op 50 g KH op cardiodagen of KT-cardio dagen en 25 g op uitsluitend KT dagen.

Wil ook wel gaan experimenteren met gedroogde abrikozen, maar vraag me af of die fructose niet uitsluitend naar de lever gaat als glycogeen... ???
 
Waarom laat je niet gewoon 2 uur van te voren met zilvervlies rijst ofzo???????

Trouwens, volgens mij train je gewoon veels te lang en teveel!
 
Omdat ik 2 uur te voren nog niet wakker ben en zilvervliesrijst niet snel genoeg opgenomen wordt.. wel heb ik een paar dagen geleden het restant van mijn carboloading gebruikt: rijstepap!

Ja.. voor een tocht van 90 uur en 1200 km (over 8 maanden te verrijden) moet je nu eenmaal wel wat kilometers en vooral snelheid in de benen hebben.. in feite was vandaag uitsluitend cardiodag, maar kuiten waren er gisteren bij ingeschoten.
De sportschool is op 13-17 km afstand (kortste-leukste route) en er is geen OV en zelf heb ik geen gemotoriseerd vervoer.. dus je moet toch wat!

Ik zal dat van te veel trainen even in de randonneursgroep gooien, die lachen zich een kriek! Sinds 1996 fiets ik minimaal 9000 km /jaar.. max was 1997 met 17.000 km. Ken iemand die 40.000 km rijdt.. helaas erg ongelijk verdeeld.. vnl van feb-sept. Tot vorig jaar toen ik met spinning begon, reed ik niet meer in de winter en kwam dan makkelijk 10 kg aan (voorheen 5 kg).
 
Laatst bewerkt:
Vertel ons de onzin eens sporty.
Stort je hart maar uit.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by bestoldschool
Vertel ons de onzin eens sporty.
Stort je hart maar uit.

schrijven dat watersport niet echt effectief zijn om je bf% naar beneden te halen zonder dat je hierbij een reden aangeeft waarom dat zo is vind ik inderdaad onzin. mensen die zo iets lezen en die regelmatig eens zwemmen teneinde een 'goed figuurtje' te behouden hebben aan dergelijke ongenuanceerde uitspraken geen boodschap, integendeel !!!!!
Hier worden allerlei statements in de lucht gegooid en naar het waarom van die statements heeft de lezer meestal het raden. Vaak zijn het dan ook van die dubbelzinnige statements. Onduidelijkheid is hier dan ook schering en inslag.
 
Esp..... Je vertelde dat je maar niet onder die 72 kilo komt. Ik denk dat dat komt omdat je teveel traint. Je lichaam ziet vet als iets dat het beschermd. En als jij dan teveel gaat doen zal je geen vet verbranden.
 
Ik hoop dat je dit niet algemeen bedoeld sporty, de meesten doen nl. veel moeite in het onderbouwen van hun posts...

Verder als ik moet kiezen tussen lopen en zwemmen zou ik voor lopen gaan. Maar dat is en persoonlijke keuze..als je graag zwemt dan werkt dat ook, maar dan moet je het ook lang genoeg volhouden, het calorie verbruik bij zwemmen komt ongeveer overeen met dat van fietsen. In water is de weerstand nl. stukken lager maar daar tegenover staat dat je heel veel spieren gebruikt bij zwemmen wat het verbruik toch nog redelijk maakt.
 
Originally posted by marcel
Esp..... Je vertelde dat je maar niet onder die 72 kilo komt. Ik denk dat dat komt omdat je teveel traint. Je lichaam ziet vet als iets dat het beschermd. En als jij dan teveel gaat doen zal je geen vet verbranden.

Zie ook mijn vragen over voeding en keto.
Ik denk dat ik wellicht te weinig vet was gaan eten door de invloed van de eiwitvreters hier.. aan de andere kant kan ik niet helemaal volgen wat ik dan zou moeten eten als ik maar weinig KH mag eten en mijn energie-inname plm 1800 kcal zou moeten zijn.. dan is mijn vetopname te laag voor een echt ketodieet.

Echter, ik wil nog steeds opnieuw uitrekenen welke energiebehoefte ik nu heb dankzij die webstek van Ecybex . Dan blijkt misschien wel dat ik meer energie nodig heb. Bij een verschil dat groter is dan 500 kcal vertraagt de stofwisseling weer.. in ieder geval gaat het nu weer de goede kant op, heb geen koude handen meer wat ik een paar dagen geleden (vooral op zondag NA de carbup wel had).

Ik moet wel trainen.. 1200 km hard fietsen is geen kattenpis.. vandaar dat ik nu wel moet lijnen.. in het voorjaar is er geen tijd meer voor.. in maart moet ik al zowel een 200 als een 300 km brevet rijden.. en in feb ga ik een maand in California trainen.. hopelijk met een sportschool in de buurt.
 
O ja en ik heb ergens hier een verwijzing naar een onderzoek staan.. 3 groepen liet men sporten: lopen, fietsen en zwemmen.
De fietsers bleken het meeste vet te verliezen, de lopers bijna evenveel maar de zwemmers bleken aan te zijn gekomen..
Komt door de kou, als je heel veel zwemt wil je lichaam extra voeding hebben..
Dus, een uurtje of 2 zwemmen/week kan geen kwaad, maar echt veel in het water liggen en denken dat je daarmee af kunt vallen is een sprookje.. tenzij je echt heel erg streng bent voor je zelf..

Espi

Edit:
Hoi, hoi.. gevonden: [Link niet meer beschikbaar]
Stond dus ook in de draad over hoe je je eetlust kon vergroten..

"Now, learn the truth about swimming and weight loss...

Swimming is often touted as the best form of exercise for weight loss. And when you think about it, it seems to make sense. After all, swimming uses almost all of your major muscle groups. It places a vigorous demand on your heart and lungs. Swimming is also popular with people who are extremely overweight, pregnant, or suffering from some kind of injury.

When you swim breastroke or backstroke, you're burning about the same number of calories as a fast walk or a slow jog. However, for some reason, swimming appears to be less effective than other forms of exercise at promoting weight loss.

Swimming weight loss

Competitive swimmers typically burn many calories during a regular training session. However, their body fat levels are often higher than those of runners or cyclists who expend a similar amount of energy when they train.

Some female swimmers, for example, find it extremely difficult to keep their body fat under control. Some of them have to add extra training (such as cycling or running) to their routine to avoid gaining excess weight.

What's more, research published in the American Journal of Sports Medicine shows that in the absence of a controlled diet, swimming has little or no effect on weight loss.

Professor Grant Gwinup compared three exercise programs for three months. Each program began with up to 10 minutes of daily exercise. The length of each workout was increased by five minutes every week.

Test subjects following the walking program lost 17 pounds of weight during the three-month study.

Those following the cycling program lost 19 pounds of weight.

However, subjects following the swimming program actually gained 5 pounds.

It's also worth pointing out that the walkers and cyclists didn't lose much weight until they reached 30 minutes of exercise daily.

Appetite

Unfortunately, Professor Gwinup offers little explanation for the lack of weight loss in the swimmers. Previous studies show that ethnic groups spending a lot of time in water have the most body fat. The same holds true for Japanese female pearl divers, who are very fit but also very fat — despite swimming for several hours each day.

Assuming that all three groups burned a similar number of calories, the swimmers must have compensated by eating more.

"Presumably," speculates Professor Gwinup, "swimming in cold water stimulates the appetite to increase caloric consumption."

Indeed, there are suggestions that swimming doesn't cause the same drop in appetite that accompanies heavy running and cycling training. Many people feel extremely hungry after training in the pool, and may simply replace all the calories they've burned with a large post- exercise meal.

Although there's no definitive explanation as to what's causing this increase in appetite, it could be due to the cool temperatures in which swimmers train. Most other forms of exercise, such as weight training, running, or cycling, leads to a rise in body temperature, which can suppress your appetite — at least in the short term.

Of course, this study isn't meant to put you off swimming. Any form of exercise, provided you expend a sufficient number of calories doing it, will help you lose weight. However, if you do want to use swimming as part of your weight loss program, make sure to guard against the tendency to eat more.

Reference

Gwinup, G. (1987). Weight loss without dietary restriction: Efficacy of different forms of aerobic exercise. American Journal of Sports Medicine, 15, 275-279
 
Back
Naar boven