AndroidHealthClinic

Ik wil graag meer spierpercentage opbouwen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by admin
Ik hoop dat je dit niet algemeen bedoeld sporty, de meesten doen nl. veel moeite in het onderbouwen van hun posts...

Verder als ik moet kiezen tussen lopen en zwemmen zou ik voor lopen gaan. Maar dat is en persoonlijke keuze..als je graag zwemt dan werkt dat ook, maar dan moet je het ook lang genoeg volhouden, het calorie verbruik bij zwemmen komt ongeveer overeen met dat van fietsen. In water is de weerstand nl. stukken lager maar daar tegenover staat dat je heel veel spieren gebruikt bij zwemmen wat het verbruik toch nog redelijk maakt.

voilà..... dat is wat ik noem een een goed onderbouwd statement en to the point.... thx
 
Ben net terug van zwemmen.. en inderdaad. 'k Heb meer honger, maar dankzij het spreiden van de maaltijden (6) valt het met die honger nog wel mee.
Voor het eerst met een brilletje gezwommen.. gaaf hoor. Vooral geoefend in het zo lang mogelijk onder water zwemmen, om de aerobe capaciteit te vergroten. Ga ik vaker doen.. veel leuker dan gewoon zwemmen! Maar dus niet meer dan 1x per week.. gezien bovenstaand artikel...
 
Originally posted by sporty


schrijven dat watersport niet echt effectief zijn om je bf% naar beneden te halen zonder dat je hierbij een reden aangeeft waarom dat zo is vind ik inderdaad onzin.
Vaak zijn het dan ook van die dubbelzinnige statements. Onduidelijkheid is hier dan ook schering en inslag.

ok ik had geen reden of achtergrond gegeven, je hebt gelijk.
Maar is dat DUS een reden dat mijn statement onzin is?
Het is niet veel verklarend, maar geen onzin!!
Zoals Espi en T al hebben geschreven: het had te maken met het feit dat je lichaamstemperatuur in het water niet snel genoeg stijgt (of langzamer als bijv fietsen/lopen).

Ziezo weer wat onzin in de lucht gegooid die onderbouwd was met de post van espi en T.
Bedankt voor je vertrouwen :rolleyes:
Ik zal volgende keer achter iedere post een reference geven naar een onderzoek. Ik kan jammer genoeg niet altijd herinneren waar ik het vandaan had gehaald. Sorry

Maaaaaar jij of anderen zouden ook wel eens moeite kunnen doen als je het ergens niet mee eens bent. Ik lees veel, maar ik weet ook niet alles.
Zo leren we allemaal iets ipv elke post zonder verklaring te bombarderen tot onzin :)
 
Originally posted by bestoldschool


ok ik had geen reden of achtergrond gegeven, je hebt gelijk.
Maar is dat DUS een reden dat mijn statement onzin is?
Het is niet veel verklarend, maar geen onzin!!
Zoals Espi en T al hebben geschreven: het had te maken met het feit dat je lichaamstemperatuur in het water niet snel genoeg stijgt (of langzamer als bijv fietsen/lopen).

Ziezo weer wat onzin in de lucht gegooid die onderbouwd was met de post van espi en T.
Bedankt voor je vertrouwen :rolleyes:
Ik zal volgende keer achter iedere post een reference geven naar een onderzoek. Ik kan jammer genoeg niet altijd herinneren waar ik het vandaan had gehaald. Sorry

Maaaaaar jij of anderen zouden ook wel eens moeite kunnen doen als je het ergens niet mee eens bent. Ik lees veel, maar ik weet ook niet alles.
Zo leren we allemaal iets ipv elke post zonder verklaring te bombarderen tot onzin :)

je hebt gelijk, sorry voor de overreactie, maar ik ergerde me inderdaad een beetje aan het feit dat je statement weinig genuanceerd was, maar dat heb je bij deze ruimschoots goedgemaakt, thx :o

voor mij is deze materie allemaal redelijk nieuw en ik vind het soms heel vervelend om allerlei zaken te lezen die soms met elkaar in tegenstijd zijn. Soms lees je dat iets goed is om een bepaald doel te bereiken en 2 dagen lees je dan net het tegenovergestelde en als dat dan daarenboven nog niet onderbouwd is, dan is dat heel verwarrend en vervelend.
 
Idd..zelfs de meest ervaren trainers of wetenschappers zijn het onderling soms oneens, dus dat is normaal, zolang je maar de belangrijkste feiten onthoud, de rest staat open voor discussie.
 
Raar hoor trouwens dat zwemmen.. het lijkt zo makkelijk, en ik heb me geeneens ingespannen gisteren maar om op zijn Brabants te zeggen "ik was zo muui as een maai'. (moe/mier).
Heb voornamelijk geoefend op het onder water zwemmen om zo de aerobe (long)capaciteit te vergroten en heb veelal met mijn benen gewapperd/flapperd.. vanochtend was ik niet vooruit te branden op de fiets..en ik ben nog eigenlijk moe..

Weerslag van 2 weken hyper gevoeld te hebben.. zijn de mini-carbups toch niet zo geschikt omdat ze een suikercomaatje veroorzaken.. of is het uitsluitend het zwemmen geweest...
In het laatste geval, ik ben er niet zo blij mee dat ik nu wel een half paard zou lusten.. had ook ineens weer vreselijke zin in allerlei 'slechte' dingen: drop, ijs, chips.. heb ik ook al weken niet meer gehad..

En het is zo ontzettend leuk.. dat onderwater zwemmen.. wil graag op vakantie eens naar koraalgebieden toe... en dan maar snorkelen! Zucht!
 
Helluppp....ik blijf dat buikje houden..ik ben wel afgevallen weeg nu 65, 8 kg maar ik wil dat het sneller gaat.
Ik begin er bijna serieus over te denken om gewoon xtc te gaan slikken of van die partypilletjes van de etos.

Ik ken een meisje en die is daar ook super van afgevallen en nu is ze hartstikke knap.
Maar ik durf die xtc niet in te nemen omdat ik bang ben dat ik doodga.

Ik voel me op dit moment echt vreselijk, ik wil gewoon mooi en dun zijn.
En aub niet zeggen dat ik moet sporten want ik wil dat het snel gaat..ik heb doordat ik zo'n depri bui heb gelukkig wel niet veel honger meer. Enige dat ik vandaag gehad heb ik twee broodjes en mn avondeten.
Maar vanavond ga ik uit en dan ga ik dansen tot ik erbij neerval.
 
gaat niet echt goed met Missy denk ik: depressief, neiging naar XTC voor de snelle fix up, vreselijk voelen, geen geduld (willen dat het snel gaat, komt dan ook weer snel aan als je niet uitkijkt), gelukkig niet veel honger meer (meer kans op vet vast houden), dansen tot je erbij neervalt.

Leuke lijst Missy!!

Ik denk dat je eens meer jezelf moet gaan accepteren.
Klinkt ook weer zo vaag, maar na deze opsomming ziet het er niet zo best uit.
Ik hoop dat dat een hele kleine dip was en dat je weer snel de oude bent!!
 
Inderdaad doe niet te gek en als je gaat dansen drink dan ook genoeg(water) anders droog je uit en dan val je flauw.
Zijn die fatburners niets? Je moet wel blijven eten en drinken anders verkracht je je lichaam. Makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het, maar ik denk en hoop dat je zelf ook wel inziet dat wat je nu zegt echt geen oplossing is.
 
Ja ik weet dat het stom klinkt wat ik opsomde toenet, maar ik ben zelfs te laf om die dingen te slikken dus het zal toch niet gebeuren en blijf ik voor eeuwig zo als nu..:(
Maareh die mensen met anorexia hebben toch ook geen vet?????
En die eten ook niet veel dus die slaan ook geen vet op toch?
 
Anorexia is een ziekte en is geen pretje. Die personen eten en daarna steken ze hun vinger in de keel. Deze personen hebben hulp nodig om hiermee te stoppen en zullen voor de rest van hun leven moeten oppassen dat ze niet in hun oude gewoonten vervallen. Sommigen lukt dit niet en sterven.
 
Ik weet wat anorexia is, ik heb al sinds mn 14e problemen met eten..alleen geen anorexia gelukkig maar eerst had ik last van eetbuien en toen heb ik eens heel erg streng gelijnd en de laatste jaren eet ik gewoon onregelmatig maar bvan de eetbuien heb ik geen last meer. Het is nu niet meer zo dat ik niet meer kan stoppen als ik vol zit. Maar ik vind mezelf nog steeds te dik dus..en ik kan het gewoon niet laten om eraan te denken.

Vooral als ik mezelf zie in een spiegel dan vind ik het gewoon nooit goed genoeg.
Ik heb om de zoveel tijd weer zo'n depri bui als nu..is echt vervelend.

Maar ik let wel op met wat ik doe, ik wil ook gezond blijven maar toch dun zijn.
 
Nou je hoeft je niet druk te maken. Je moet op de mooie punten van jezelf letten. Die heb jij ook dat weet ik zeker. Heel veel mensen zijn niet tevreden met hun lichaam dat is iets eigens van de mens. Daarnaast vinden veel mannen "takjes" maar niets. Ik hou ook meer van vrouwen die een normaal figuur hebben dan dat ze zo achterlijk dun zijn. Wees trots op jezelf en lach eens naar jezelf in de spiegel dan zal je zien dat ook jij een mooi en uniek mens bent.
 
Missy, gebruik de eerder gegeven tips, er is geen pilletje dat 123 alles voor je regelt. Je moet op lange termijn denken: lekker eten, met toch een laag aantal calorieen.
Veel groenten en fruit, weinig vettige en zoete dingen, niet ineens heel weinig gaan eten maar gezond gaan eten, dat is de enige weg.
Fatburner kan je er altijd bijnemen maar dieet blijft de basis, zoalng je die niet hebt zal je in hetzelfde straatje blijven.
 
Uitgaan helpt echt tegen alles :)
Ik ben gelijk van mn depri bui af nu.
Eigenlijk had ik best veel jongens die me leuk vonden en zo.
En ik ben afgevallen!!!! weeg nu lekker 65,4 :D
Ik heb wel de hele nacht door gedanst..echt heerlijk..wil vanavond weer uit. En ik had niks geslikt alleen 3 mixjes gedronken en de rest spa blauw
 
Het is ook een manier van cardio :D en idd genoeg water erbij
 
Originally posted by NaiaD


mijn god wat ik allemaal eet?

sochtends bak magere yogurt met cruesli, muesli, havermout vlokken, tarwezemelen, lijnzaad en allemaal andere zooi
daarbij een glas melk :p *sorry tis zo lekker*

tussendoor over de dag verspreid veel glazen water

11 uur kleine bak yogurt met zelfde zooi als sochtends erin

1 uur weer zo'n kleine bak yogurt met zooi

3 uur damn weer zo'n kleine bak yogurt met zooi

half 6 a 6 gewoon wat de pot schaft..

9 uur laatste kleine bak yogurt met zooi..
:D
Komt die zooi ;) niet langs je neus naar buiten zo onderhand? Ik eet ook zes keer op een dag, maar heb juist wat afwisseling aangebracht, om niet gek te worden van dat saaie voer. Ontbijt (1): ongeveer dezelfde zooi ;), maar dan (2) vokorenbrood, (3, lunch) havermout en kwark/ananas, (4) volkorenbrood, (5) warm avondeten en (6) havermoutpap/tonijn. Beh. het warme eten, en het beleg op het brood is het elke dag hetzelfde, en ik word het toch niet beu :)
 
Originally posted by Missy-X
Maaaaaaar ik heb gister dus gegeten als jullie, nou dankjewel ben 0,6 kilo bijgekomen in 1 dag :mad:
Ik geloof dat dit te veel voor je was, als je dit langere tijd blijft eten, zul je aankomen. Trouwens, 0,6 kg in 1 dag is bijna allemaal water, de vezels in (complexe) koolhydraten trekken dat nl. aan. Je zult ook wel merken dat je vaker naar de wc moet (poepen), komt ook door die vezels.

Enne, veel vet eten op zich zorgt wél dat je aankomt, als je het (zoals bijna iedereen) combineert met veel koolhydraten. Dat wat espi zegt, geldt alleen voor ketodieet, dan eet je helemaal (nou ja, bijna geen) koolhydraten, dus geen brood, geen rijst, geen aardappelen, geen suiker/snoep e.d. .. Veel te moeilijk voor het begin, en dat zul jij waarschijnlijk sowieso niet nodig hebben.

Gezond eten (geen fastfood meer, maar zelf gekookt met lekker veel verse groenten, mager vlees als tartaar of kipfilet, of vis - en zes keer per dag een gezonde, niet te grote maaltijd) zal bij jou waarschijnlijk al heel wat resultaat geven, in combinatie met sport natuurlijk.
 
Originally posted by Missy-X
Uitgaan helpt echt tegen alles :)
Ik ben gelijk van mn depri bui af nu.
Eigenlijk had ik best veel jongens die me leuk vonden en zo.
En ik ben afgevallen!!!! weeg nu lekker 65,4 :D
Ik heb wel de hele nacht door gedanst..echt heerlijk..wil vanavond weer uit. En ik had niks geslikt alleen 3 mixjes gedronken en de rest spa blauw
Yikes, toch wel eng hoor, hoe die omslag was. Eerst gewoon heel rationeel, vragen wat je kunt doen aan je eten om een mooi lijf te krijgen wat naar jouw zin is .. toen ineens die XTC etc :hair: ik schrok me rot!

En probeer je niet elke dag te wegen .. Een halve kilo meer of minder heb je zo en dat zegt niets over je vetpercentage. Meer door dus bijv. veel vezels eten, of minder door alcohol drinken (! ) (op korte termijn dus he! ), want alcohol watert af.

In je eerste wanhopige post, om het maar ff oneerbiedig zo te noemen, zei je dat je direct wilde afvallen, met sport e.d. was niet snel genoeg, en in je tweede post, dat je nooit een mooi lichaam zou hebben. De waarheid ligt ergens in het midden: je zult niet morgen het lichaam hebben naar je zin, ook niet als je twee nachten achter elkaar gedanst hebt. Maar als je gaat sporten (waarom pas in januari naar de sportschool als je nu al kunt gaan?), zul je binnen een maand of paar maanden al zien dat je strakker wordt. De spiegel zegt in dezen VEEL meer dan de weegschaal! En verlies de moed niet .. Als zo'n meisje zo mooi is geworden door XTC te nemen, denk jij nou echt dat ze er ook gelukkiger door is geworden? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.

Ik was tot deze zomer te mager (49 kg bij 1.64m, je kon mijn ribben tellen) en ben in augustus gaan vreten en fitnessen. De eerste maand ofzo dacht ik ook dat er niets gebeurde, maar binnen 3 maanden was ik wel mooi 55 kg en zag ik er veel beter uit (nu 56 kg). Ik ben heel gelukkig met mijn lichaam en ben blij dat ik geen rare dingen heb gedaan (bijv. in mijn geval gewoon 3 zakken chips op een dag eten ofzo in de hoop zwaarder te worden, want dan was ik nu waarschijnlijk een skeletje met een dikke buik geweest).

Niet wanhopen over je lichaam, er is altijd mooier en beter .. Ik heb kleine borsten, smalle heupen .. Ik kanook wel bij de pakken neer gaan zitten om die reden, maar de waarheid is, dat ik gewoon tevreden ben met mijn lichaam. Ik wil alleen nog meer spieren erbij, net als de meeste heren hier :) maar dat is puur een verbetering van iets wat in mijn ogen nu al goed is. Dat is een ander uitgangspunt dan 'nu ben ik niets, ik zie er niet uit, dus ik moet gelijk zus en zo worden'. Zoiets vermoordt de motivatie ook nog eens, omdat je toch niet in 2 weken een fotomodellenlijf kunt hebben.

Succes :thumb: en laat ons horen hoe het gaat. Kom ook met je vragen terug hier .. we zullen je zo goed mogelijk helpen.
 
Ik ben echt moe van vannacht..heb maar 5 uurtjes geslapen.
Wat ik vandaag gegeten heb is echt weinig..4 broodjes met kipfilet en een bakje yoghurt met bosvruchten.
Ik ben te moe om nog te eten en heb eigelijk alleen maar dorst, denk door het uitgaan er hing veel rook en heb alcohol gehad.
 
Back
Naar boven