AndroidHealthClinic

Ik wil mijn rug voelen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Irons

Novice
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
29
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
95kg
Altijd als ik mijn rug train voel ik niet welke spieren ik nou pak.. moet ik lichter trainen met meer herhalingen of doe ik iets anders verkeerd?

Nu doe ik vier setjes van ongeveer 8 - 12 herhalingen..

ik hoor t wel!
 
misschien makkelijk om te posten welke oefeningen je doet
 
Niet gaan gooien met de gewichten maar via je rug trekken en aan het einde van de ROM vasthouden met een langzame negatief.
 
Niet gaan gooien met de gewichten maar via je rug trekken en aan het einde van de ROM vasthouden met een langzame negatief.

Idd...

Ik denk dat je de oefening niet juist doet. (of te zwaar)
Laat iemand van de gym eens meekijken.
 
Zelf train ik de rug op de manier van Dorian Yates (uitvoering alleen he) Dus explosief, static hold, en langzame negatief. Werkt perfect.
 
Altijd als ik mijn rug train voel ik niet welke spieren ik nou pak.. moet ik lichter trainen met meer herhalingen of doe ik iets anders verkeerd?

Nu doe ik vier setjes van ongeveer 8 - 12 herhalingen..

ik hoor t wel!

ik voel mijn rug alle dagen... maar ik heb dan ook een hernia en slijtage van mijn tussenwervelschijf.

ik zou hem liever niet voelen. :p

ben je al lang bezig met dezelfde oefening en sets reps etc voor je rug?
 
andere oefening,
en de reps geconcentreerder doen
 
Trek 50 keer op (maakt niet uit hoeveel sets - wissel elke set van grip), doe 5x5 Front Squats met een gewicht dat net geen 5RM is. Volgende dag kapotstijve bovenrug :D

Onderrug: 5x5 squats onder parallel, 5 sets good mornings en 3x12 hypers.
 
doe eerst de oefening met een wat lichter gewicht en zorg ervoor dat je ''voelt'' dat je je rug gebruikt, ipv bijvoorbeeld je biceps. Als je weet hoe dat voelt kun je het gewicht weer gaan verhogen
 
pff weet zo niet hoe die oefeningen heten, ben net 3 maanden bezig... maar begin met pull downs, daarna zagen, dan zittend zon triangel naar me toe trekken en als laatst op een apparaat zelfde ongeveer als pull downs maar dan met greepjes die ik vastheb zoals bij hammer curls.. weet niet hoe k t anders moet zeggen :s..
alles 4 setjes met 8 - 12 herhalingen

---------- Post toegevoegd Fri 19 Aug 2011 om 13:42 ----------

oja en onderrug ook in zon apparaat, maar die gaat me te makkelijk af.. alhoewel ik daar wel altijd spierpijn aan overhoudt
 
de adviezen die al gegeven zijn + goed doortrekken:cool:

denk dat je gewoon nog je weg moet vinden in de gym..strax voelt het natuurlijker..weet je precies de juiste spieren te gebruiken en boek je wel degelijk resultaat. probeer je ook op de spier die je traint te concentreren/aan te denken.
 
Doe eens een seated pulley met een licht gewichtje, 45kg ofzo en houd 2-3 seconden aan bij de contractie met lange negatieve reps, of je kunt straight arm pulldown ( http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBStraightArmPulldown.html ) doen met een gewicht dat je goed voelt. Zet je rug zo dat als je negatives doet, dat je armen perfect in 1 lijn staan met de cable draaipunt, laat volledig hangen en doe dan nog een rep. FUUARRRKKKKK m'n bovenrug...
 
Doe maar eens German Volume Training voor de grap.... dan voel je je rug wel (nou ja de meeste mensen wel ... de volgende dag tenminste :))

Maar serieus, met een high-rep setje voel je meestal de spieren wel gaan branden... dan voel je ze meteen.
 
Heel veel mensen trainen ook niet goed. Op het moment dat je bijvoorbeeld lat pull downs doet moet je goed denken aan je rug. Op die manier krijg je een mind muscle connectie en dan ga je de spieren wel voelen.
 
Je gaat ze vanzelf beter voelen als je ouder wordt. Geduld is een schone zaak.

Om toch een fatsoenlijk antwoord te kunnen geven: laat je ego thuis en kijk op youtube naar filmpjes van dorian yates back trainingen.
 
Je gaat ze vanzelf beter voelen als je ouder wordt. Geduld is een schone zaak.

Om toch een fatsoenlijk antwoord te kunnen geven: laat je ego thuis en kijk op youtube naar filmpjes van dorian yates back trainingen.
Ik blijf me toch afvragen waarom zo veel oefeningen, en bij elke oefeningen maar 1 working set.. ( heb geen geluid atm, dus kan niet naar uitleg luisteren )
 
Deadlift en T-bar row, of BOR gaan doen,
in ieder geval niet alleen machine werk.
En zoals al gezegd; laat je ego thuis. Niet gooien met gewichten en focussen.
 
Ik zou one arm dumbbell rows gaan doen. Je traint dan 1 kant tegelijk. Misschien dat je je zo beter op je rug kunt concentreren. Daarbij moet je eraan denken dat je hand slechts een haak is waar de dumbbell in ligt (om het zo maar even te zeggen). Probeer je biceps zo min mogelijk te gebruiken.
 
bedankt voor de reacties.. hier kan ik wel wat mee :D
maar wat is contractie en BOR?
 
Probeer niet de standaard techniek, een kleine aanpassing kan al veel verschil maken voor wat jij lekker voelt, en wat meer brand.
 
Back
Naar boven