MuscleMeat

Ik wil weten of ik het goed doe. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dennis80

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
60
Waardering
0
Ik zou graag willen weten of ik het goed doe allemaal, wat voeding betreft.


s’Morgens:
s’Morgens vroeg neem ik altijd 50 gram dextrose met creatine, 25 gram Whey eiwitten met 250 gram magere kwark (met melk)en twee bananen voor de koolhydraten. Dit allemaal samen met mijn vitamine.


Overdag:
Ik eet elke 1,5 uur 50 gram koolhydraten en 60 gram eiwitten, direct na mijn training neem ik
Creatine met 50 gram dextrose en 25 gram whey eiwitten, 250 gram magere kwark(met melk) en 3 bananen.

s’Avonds:
Net voor het slapen gaan neem ik nog een bak magere kwark.

Groetjes Dennis Janssen.
 
Welk doel? Anders kunnen we niet zeggen wat je goed doet.
Hoe laat train je? Na je trainen nog een maaltijd voor de bak kwark zou geen kwaad kunnen.
Dextrose 's morgens om welke redenen?
Vetten, groenten?
Je whey proteine 25gr? Waarom? Geldgebrek of expres op dat getal gezet?
 
Massa kweken dat is wat ik wil.
Ik tain altijd om 20:30 tot 22:00
Ik eet s'avonds gewoon warm (met groenten)
Ik gebruik s'morgens dextrose omdat de creatine sneller word opgenomen (toch??)
Ik gebruik Whey omdat dit 'sneller opgenomen word en omdat je 8 uur zonder eten zit wil ik het lichaam zo snel mogelijk voeding geven. Vet probeer ik zo veel mogelijk te vermijden.

Dennis
 
Originally posted by dennis80
Ik gebruik s'morgens dextrose omdat de creatine sneller word opgenomen (toch??)
Neem het dan direct na je workout samen met de dextrose en de whey.

Ik gebruik Whey omdat dit 'sneller opgenomen word en omdat je 8 uur zonder eten zit wil ik het lichaam zo snel mogelijk voeding geven.
Ja dat begrijp ik maar waar haal je die 25gr vandaan als je voor de rest van de dag elke maaltijd op 60gr zit?

Massa kweken dat is wat ik wil
Vet probeer ik zo veel mogelijk te vermijden.
Dan gaan deze 2 niet samen denk ik.
 
Het vermijden van verzadigde vetten lijkt me helemaal niet verkeerd hoor! Zorg alleen wel dat je genoeg onverzadigde binnen krijgt. Elke dag 2 eetlepels lijnzaadolie is in een bulkfase zeker aan te raden.
 
En hoe zwaar ben je eigenlijk?
Je moet proberen ongeveer 2 gram eiwit per KG lichaamsgewicht (vetvrij) binnen te krijgen op een dag.
 
ik weeg 96 kilo, vetpecentage van 13%.
Ik neem na mijn workout altijd direct dextrose met creatine maar moet ik dit s'morgens niet meer doen?

Ja dat begrijp ik maar waar haal je die 25gr vandaan als je voor de rest van de dag elke maaltijd op 60gr zit?

die vraag snap ik niet, ik gebruik s'morgens 25 whey en meng dit met mijn kwark en melk en dan zit ik rond de 60 gram. Ik wil droge massa proberen te winnen en kwa vet zo laag mogelijk.

Elefino ik neem elke ochtend een omega-3 cap
 
Creatine 's morgens en 's avonds? Afhankelijk van wat je totaal inname van die dag is.

die vraag snap ik niet, ik gebruik s'morgens 25 whey en meng dit met mijn kwark en melk en dan zit ik rond de 60 gram.
Die redenatie snap ik niet.
Waarom gebruik je kwark voor je naar bed gaat?
 
96 x 0,87 = 83,5KG vvm
83,5 x 2 = 167 gram eiwit per dag als richtlijn.

En ik weet niet hoeveel mg/ml er in zo'n omega-3 cap zit, maar lijnzaadolie is in elk geval goedkoper denk ik.


Originally posted by dennis80

die vraag snap ik niet, ik gebruik s'morgens 25 whey en meng dit met mijn kwark en melk en dan zit ik rond de 60 gram. Ik wil droge massa proberen te winnen en kwa vet zo laag mogelijk.
Je moet je whey zowiezo niet mengen met kwark!! Dan kan het niet snel worden opgenomen. Gewoon 's ochtends op nuchtere maag innemen met dextrose en water. En pas een half uur later gaan eten.
 
Ik wil droge massa proberen te winnen en kwa vet zo laag mogelijk.
Wat doe je dan met zoveel kwark en melk?
Verder maakt het dan wel uit welke koolhydraten je wanneer inneemt als je dit als doel hebt.
Elefino ik neem elke ochtend een omega-3 cap
1 hele cap? hoeveel gr is dat wel niet?
 
Originally posted by bestoldschool
Creatine 's morgens en 's avonds? Afhankelijk van wat je totaal inname van die dag is.


Die redenatie snap ik niet.
Waarom gebruik je kwark voor je naar bed gaat?

Wat is er mis met kwark eten voor je naar bed gaat? (Heb net een bak op :) )
 
Originally posted by elefino
Elke dag 2 eetlepels lijnzaadolie is in een bulkfase zeker aan te raden.


lijnzaadolie in de cutfase is toch ook een must. oftewel t hele jaar door
 
Originally posted by elefino
Je moet je whey zowiezo niet mengen met kwark!! Dan kan het niet snel worden opgenomen. Gewoon 's ochtends op nuchtere maag innemen met dextrose en water. En pas een half uur later gaan eten.

dus als je tussen de middag whey met kwark mengt heeft een langzame(re) opname. dan kan dat dus toch goed tussendoor. Ik vind t iig heerlijk en de kwark smaakt gewoonweg lekkerder
 
Originally posted by bestoldschool
Wat is er goed aan?
Havermout erdoor en je hebt een goede maaltijd voor het slapen gaan. Op een nuchtere maag gaan slapen lijkt me ook niet aan te raden toch?



Originally posted by dandyman


dus als je tussen de middag whey met kwark mengt heeft een langzame(re) opname. dan kan dat dus toch goed tussendoor. Ik vind t iig heerlijk en de kwark smaakt gewoonweg lekkerder
Het is ook niet slecht, je hebt alleen niet het voordeel dat whey zo snel wordt opgenomen. En daar betaal je wel voor. Je kunt dan beter caseine eiwitten toevoegen. Veel goedkoper.
Maar 's ochtends is die snelle opname juist je doel. Dus dan verlies je dat als je het met kwark mengt.



Originally posted by dandyman



lijnzaadolie in de cutfase is toch ook een must. oftewel t hele jaar door
Ja, maar in de cut zou je naar 1 lepel kunnen ipv 2
 
Laatst bewerkt:
Ik neem elke dag s´morgens 5 gram creatine en op dagen dat ik train neem ik 5 gram creatine direct na mij workout. )extra) met dextrose. De reden dat ik kwark neem net voor het slapen gaan is omdat ik denk dat je s'nachts niets kan eten en op deze manier toch iets in je buik heb aan eiwitten.

ik gebruik 1 cap omega-3 en daar zit 750mg in.

Ik heb zojuist net mijn whey gemixt met dextrose en water en wacht nu een half uur voordat ik ga eten dit is wel goed?

bestoldschool wat raar jij me dan aan voor eetgewoonte? Ik wil goed eten en herstellen volgens Admin is eten heel belangrijk en ik wil dit gedeelte dan ook niet fout doen.

Dennis Janssen.
 
Niemand die mij kan vertellen of ik op de goede weg ben? Wat is er verkeert aan mijn eetschema?
 
Ik denk dat je redelijk op weg bent hoor.
De onverzadigde vetten wat omhoog (meer capcules of lijnzaadolie)
En na de whey idd een half uur wachten met eten.

Verder ook zorgen dat je voldoende langzame koolhydraten binnenkrijgt, en zo min mogelijk snelle. Zoek daarvoor maar eens op 'glycemische index'
 
Originally posted by dennis80
Niemand die mij kan vertellen of ik op de goede weg ben? Wat is er verkeert aan mijn eetschema?

T is gewoon dat we niet weten WAT je eet, je hebt alleen t aantal grammen geplaats

s’Morgens vroeg creatine, 25 gram Whey eiwitten met 250 gram magere kwark (met melk)en havermout of brinta voor de koolhydraten. Dit allemaal samen met mijn vitamine en eetlepel lijnzaadolie. eventueel neem je 5 eieren ipv de kwark waarvan 2 met dooier

Overdag:
Ik eet elke 1,5 uur 50 gram koolhydraten en 60 gram eiwitten.

eet om de 2,5 a 3 uur een koolhydraat en eiwtrijke maaltijd, eet wel complexe koolhydraten zoals volkorenbrood of groente.

bijv. 2 volkoren boterhammen met pindakaas/kalkoen/kipfilet/tonijn

Ik eet s'avonds gewoon warm (met groenten)

zorg evoor dat je wel mager proteinerijk vlees erbij neemt (kippenborst/filet (geen poten of vleuegeltjes), kogelbiefstuk of witte vis. en dus geen varkensvlees en geen 2 borden. eten met mate

Ik tain altijd om 20:30 tot 22:00
direct na mijn training neem ik
Creatine met 50 gram dextrose en 25 gram whey eiwitten, 250 gram magere kwark(met melk) en 3 bananen.

alleen de postworkoutshake is wel voldoende,alhoewl ik altijd dacht dat de verhoduing eiwitten:dextrose 2:1 moet zijn.

eet vervolgens een half uur to een uur later een goede maaltijd bestaande uit voldoende eiwitten en complexe koolhydraten. zie je warme maaltijd bijvoorbeeld. ook hier een eetlepel lijnzaadolie

Massa kweken dat is wat ik wil.

Vet probeer ik zo veel mogelijk te vermijden

dat gaat nou eenmaal niet. t is t een of t ander. daarbij zijn onverzadige vetten gezond. vette vis bijvoorbeeld en noten

Ik gebruik s'morgens dextrose omdat de creatine sneller word opgenomen (toch??)
Ik gebruik Whey omdat dit 'sneller opgenomen word en omdat je 8 uur zonder eten zit wil ik het lichaam zo snel mogelijk voeding geven. .

goede keuze en is nix mis mee, maar laat de dextrose zitten. mischein dat je hier wat aan hebt, weet t wel zeker
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5853

s’Avonds:
Net voor het slapen gaan neem ik nog een bak magere kwark.

niets mis mee, kwark bevat idd trage eiwitten en is daarom een goede keus voor t slapen gaan. maar je hoeft geen hele bak naar binnen te werken hoor

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2117
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by dennis80
Ik neem elke dag s´morgens 5 gram creatine en op dagen dat ik train neem ik 5 gram creatine direct na mij workout. )extra) met dextrose. De reden dat ik kwark neem net voor het slapen gaan is omdat ik denk dat je s'nachts niets kan eten en op deze manier toch iets in je buik heb aan eiwitten.
10gr creatine/dag is overbodig, 5gr max is voldoende.
ik gebruik 1 cap omega-3 en daar zit 750mg in.
Dat is dus nog geen gram.
In 1 eetlepel FSO zit ongeveer 15gram ov's en je wilt bulken, waar de meesten dus 2-3 eetlepels/dag gebruiken?
bestoldschool wat raar jij me dan aan voor eetgewoonte? Ik wil goed eten en herstellen volgens Admin is eten heel belangrijk en ik wil dit gedeelte dan ook niet fout doen.
Eten is ook belangrijk en goed dat je de raad van de andere leden opvolgt, maar iedereen (en ook Admin) zegt dat je zonder vetten niet kunt bulken. Waarom vind je dat geen goede raad?

Verder stelde ik je die vraag over die 25gr whey met 250gr kwark omdat ik me het volgende afvraag:
Je weet dat whey snelle eiwitten zijn en caseine langzame(re).
Waarom geef je je lichaam na x uren slaap maar 25gr snelle eiwitten die direct beschikbaar zijn, en laat je die andere caseine eiwitten er daarna inkomen (wat niet verkeerd is)
Ik zou juist willen zien dat je van die 25gr whey, iets meer maakt wat je lichaam direct kan gebruiken, dus minimaal 35gr whey, die direct voor handen is en een half uurtje ofzo later begint de caseine in je bloedbaan zijn werk te doen met het aantal proteine wat 250gr kwark bevat.

Ik wilde gewoon dat je er zelf op zou komen, maar het gebeurde maar niet, je gaf geen duidelijk antwoord op mijn misschien onduidelijk gestelde vraag, dus dan maar zo.

Logischer nu of niet?
 
Back
Naar boven