AndroidHealthClinic

Ik zit vast met een flink duur probleem. Is het mogelijk om onder een huurcontract uit te komen?

Bezoekers in dit topic

AlexV

Olympisch gewichtheffer
Elite Member
Challenge
10 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
3.134
Waardering
1.430
Lengte
1m84
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Beste DBB'ers,

Ik heb iets doms gedaan. Ik ben gaan samenwonen met iemand wat helemaal stuk is gelopen. Dat is opzich niet zozeer het probleem. Het probleem is dat wij een appartement hebben, die op onze beide namen staat. Dus als de een wil opzeggen, moet de ander mee volgens het contract. Nou hebben we geprobeerd een indeplaatsstelling aan te vragen, echter is dit geweigerd, omdat mijn huisgenoot een huurder heeft gezocht voordat de indeplaatsstelling was goed gekeurd. Maargoed, mijn huisgenoot wil dus niet weg, en ik wil niks liever dan daar weg.

We zijn over het jaarcontract heen en nu loopt het contract door voor onbepaalde tijd. Dus ik kan niks tot mijn huisgenoot ook zegt dat ze ermee wil stoppen. Discussieren met zowel de huisgenoot als de verhuurder heeft to niks uitgelopen helaas, beide staan standvastig in hun mening.

De enige opties die ik nu nog kan bedenken is het juridisch oplossen. Ik ben echter bang dat daar niks uitkomt wat ik heb het contract toch echt zelf getekend. Daarbij heb ik nauwelijks genoeg geld om de huur te betalen, laat staan een dure advocaat. Of zoveel overlast veroorzaken dat ze me wegsturen, maar ik verwacht daar ook nog wel problemen mee te krijgen.

Iemand ideeen?
 
Stoppen de beta uit te hangen en haar sommeren mee te tekenen voor opzegging.
 
Ik zou eerste uitzoeken of zo’n contract rechtsgeldig is. Dat lijkt me nogal vreemd want in theorie zou je er tot aan je dood aan vast kunnen zitten.
 
echter is dit geweigerd, omdat mijn huisgenoot een huurder heeft gezocht voordat de indeplaatsstelling was goed gekeurd

Ik vind dit ook al een hele discutabele. Het is toegestaan of niet, maar niet op voorwaarden wanneer zoiets dan aan mag vangen, nog voor er iets besloten wordt. Echt de grootste kolder.. Weet je zeker dat jij je niet van alles wijs laat maken wat helemaal niet waar is, omdat die hoer daar wel lekker zit terwijl jij nog meebetaald?
 
Stoppen de beta uit te hangen en haar sommeren mee te tekenen voor opzegging.

Ik ben godverdomme te lief voor deze wereld man, mensen vertrouwen enzo, niet best allemaal.

Ik zou eerste uitzoeken of zo’n contract rechtsgeldig is. Dat lijkt me nogal vreemd want in theorie zou je er tot aan je dood aan vast kunnen zitten.

Precies, dat vond ik dus ook al.

Ik vind dit ook al een hele discutabele. Het is toegestaan of niet, maar niet op voorwaarden wanneer zoiets dan aan mag vangen, nog voor er iets besloten wordt. Echt de grootste kolder.. Weet je zeker dat jij je niet van alles wijs laat maken wat helemaal niet waar is, omdat die hoer daar wel lekker zit terwijl jij nog meebetaald?

Ik vind het ook heel vaag, maar dit staat er in de algemene bepalingen huurovereenkomst woonruimte:

17.2 Iemand die samen met een of meer anderen de huurovereenkomst met verhuurder is aangegaan en heeft ondertekend, zonder dat er sprake is van wettelijk medehuurderschap, verliest zijn huurderschap niet door het gehuurde definitief te verlaten. Ook dan blijft hij hoofdelijk aansprakelijk voor de verplichtingen uit de huurovereenkomst. Een contractuele medehuurder (samenhuurder) kan slechts samen met de andere huurder(s) de huurovereenkomst door opzegging beëindigen.

Even vrijblijvend met het Juridisch Loket bellen (0900-8020). Is kosteloos, op telefoonkosten na natuurlijk.

Ik neem aan dat je gewoon een opzegtermijn hebt van één maand. Zij kunnen jou niet blijven verplichten te huren omdat de medehuurder wel wil blijven zitten.

Lees dit even door, want het is mede afhankelijk van het contract:

https://huurgeschil.nl/opzegging-door-contractuele-medehuurder-is-niet-altijd-mogelijk/

Thanks! Ik zit inderdaad in het onbepaalde huurtijd gedeelte met maandelijks opzeg termijn. Ik ben zo juist langs geweest op aanraden van een collega. Ik ben hier doorverwezen naar een advocaat waar ik ook al langs geweest ben. Nu dus alle documenten opsturen en hopen op het beste! Thanks voor de link overigens!
 
Er zal toch vast wel een oplossing komen ...laat je goed voorlichten idd Juro Foon bellen
ff google ..best wel veel praktijkvoorbeelden dacht ik

Succes Alex...laat je niet gek maken door dat frollie ...we maken allemaal wat mee!!

Ik zat in soortgelijke zaak (vechtscheiding) de rechter heeft het huis toen naar mij toegewezen vanwege herstel van mn enkel
 
Back
Naar boven