Fitness Seller

Ik zoek een band voor om je middel met het Squatten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobertF

Novice
Lid geworden
12 apr 2011
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
81kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

Ik ben nu veranderd van sportschool en nu hebben ze bij deze geen band voor het squatten.
Als ik echt zwaar ga (boven 100kg) dan voel ik het in me onder rug en dat is met zo'n band weg.
Iemand een tip waar ik goedkoop zo'n band kan vinden?:D
 
euhm,

internet?
 
Hallo,

Ik ben nu veranderd van sportschool en nu hebben ze bij deze geen band voor het squatten.
Als ik echt zwaar ga (boven 100kg) dan voel ik het in me onder rug en dat is met zo'n band weg.
Iemand een tip waar ik goedkoop zo'n band kan vinden?:D
Je bedoelt een belt neem ik aan? Kijk eens op fitness seller. Extra tip, maak onderrug sterker dan bespaar je geld en bespaar je een zwakke onderrug.
 
Toch is t niet onverstandig om bij max sets/1RM pogingen een belt om te doen, Jezza. Genoeg andere manieren om je core te trainen.
 
Toch is t niet onverstandig om bij max sets/1RM pogingen een belt om te doen, Jezza. Genoeg andere manieren om je core te trainen.

dat ligt maar aan of je gewend bent met een belt te trainen of niet
 
Toch is t niet onverstandig om bij max sets/1RM pogingen een belt om te doen, Jezza. Genoeg andere manieren om je core te trainen.
Ok baas misschien legde ik iets te snel mijn voorkeur op. Niet kwestie van goed of fout nee, zeker niet als je goed gebruikt en bij topsets, iets dat TS aangeeft. Maar je hoeft de rug niet te voelen vanaf 100kg bij BW van TS, dus sowieso onderrug sterker maken. Verder is een goede overal even breed. Vergeet de riemen die breder zijn bij de onderrug dan bij buik, dat is gemaakt door mensen die meer verstand hebben van marketing dan werking van riem. Zo hoort een goede riem eruit te zien http://www.sportfood.nl/powerlift-riem/
 
dat ligt maar aan of je gewend bent met een belt te trainen of niet

Het ligt er ook maar net aan wat je doel is. Het ligt eraan hoe zwaar je je sets doet. Het ligt eraan of je bb-style traint of pl-style. Het ligt eraan in hoeverre je je core al traint/getraind hebt. Het ligt aan van alles ;)
Powerlifters als Andy Bolton zweren er toch bij om vanaf 60/70 procent gewoon een belt om te doen. En core trainen doe je dan in de vorm van assistance oefeningen.

---------- Post toegevoegd Fri 26 Aug 2011 om 20:29 ----------

Ok baas misschien legde ik iets te snel mijn voorkeur op. Niet kwestie van goed of fout nee, zeker niet als je goed gebruikt en bij topsets, iets dat TS aangeeft. Maar je hoeft de rug niet te voelen vanaf 100kg bij BW van TS, dus sowieso onderrug sterker maken. Verder is een goede overal even breed. Vergeet de riemen die breder zijn bij de onderrug dan bij buik, dat is gemaakt door mensen die meer verstand hebben van marketing dan werking van riem. Zo hoort een goede riem eruit te zien http://www.sportfood.nl/powerlift-riem/

plus één
 
okey we hebben hier dus een aantal riemgenbruikers bij elkaar (ik ben er ook 1).
ik heb nu het volgende, sinds heel kort (2 weken) ben ik in bezit van een "echte" PL riem,
hiervoor trainde ik met een fitness riem, iig zo een die bij je buik minder breed is.

nu heb ik met die PL riem zowel bij DL als bij SQ op het diepst van de beweging eigenlijk last van die riem.
hij duwt tegen mn onderste ribben aan zegmaar.
ik heb al geprobeerd de riem zo vermogelijk naar beneden te duwen, maar het blijft t zelfde.

ik ben 1.73 , zou t te maken kunnen hebben met mijn postuur ofzo, en natuurlijk;
zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad).
zoja wat heb je eraan gedaan, om t te verbeteren.

en nee, het is geen optie om de onderste ribben chirurgisch te laten verwijderen :)
 
Laatst bewerkt:
okey we hebben hier dus een aantal riemgenbruikers bij elkaar (ik ben er ook 1).
ik heb nu het volgende, sinds heel kort (2 weken) ben ik in bezit van een "echte" PL riem,
hiervoor trainde ik met een fitness riem, iig zo een die bij je buik minder breed is.

nu heb ik met die PL riem zowel bij DL als bij SQ op het diepst van de beweging eigenlijk last van die riem.
hij duwt tegen mn onderste ribben aan zegmaar.
ik heb al geprobeerd de riem zo vermogelijk naar beneden te duwen, maar het blijft t zelfde.

ik ben 1.73 , zou t te maken kunnen hebben met mijn postuur ofzo, en natuurlijk;
zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad).
zoja wat heb je eraan gedaan, om t te verbeteren.

en nee, het is geen optie om de onderste ribben chirurgisch te laten verwijderen :)
heb eens ergens gelezen dat je pl riemen hebt met verschillende diktes. Weet niet exact meer wat ze waren maar er waren 2 verschillende diktes onder de pl riemen. Waarschijnlijk heb je de bredere en misschien moet je de smallere kopen.
 
heb eens ergens gelezen dat je pl riemen hebt met verschillende diktes. Weet niet exact meer wat ze waren maar er waren 2 verschillende diktes onder de pl riemen. Waarschijnlijk heb je de bredere en misschien moet je de smallere kopen.

de dikte v/d riem is 1 cm, en het is de standaard breedte (van fitness seller de heavy duty pl riem) dus 10 cm.
 
nu heb ik met die PL riem zowel bij DL als bij SQ op het diepst van de beweging eigenlijk last van die riem.
hij duwt tegen mn onderste ribben aan zegmaar.
ik heb al geprobeerd de riem zo vermogelijk naar beneden te duwen, maar het blijft t zelfde.
Duw de riem omhoog. Wel zodanig dat je goed spanning kan opbouwen door druk van buikholte.

---------- Post toegevoegd Sat 27 Aug 2011 om 17:52 ----------

http://www.dailymotion.com/video/x9ykip_konstantin-konstantinov-perform-a-4_sport

Dit idee bedoel ik. Misschien helpt het, misschien niet. Niks te verliezen.
 
Bij mij zit mijn buik gewoon tussen de riem en mijn ribben.
Werkt goed. :D
 
het zou te lang duren voor ik in dat stadium kom hummer, dus ik moet een andere oplossing zoeken voor op de korte termijn.

toch bedankt voor t meedenken hoor :D
 
Hahaha! :roflol:
Je bent gewoon niet HARDCORE genoeg man!

(HARDCORE = woord van de dag.) :D
 
hm, das t laatste waar ik zelf aan had gedacht.
is zeker de moeite van t proberen waard.

dinsdag laat ik t weten ;)
thanx bij voorbaat voor de tip
No problem. Als het niet werkt en je doet geen wedstrijden o.i.d kan je wellicht een 'strongman' belt proberen? Die zijn breder overal.
 
Back
Naar boven