XXL Nutrition

Ik zoek een

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
Waardering
4
Ik zoek een product wat niet al te duur is, en die
veel eiwitten bevat
weinig vet (en als er vetten inzitten, onverzadigde, ik geen enkele verzadigde vetten hebben)
hoeft niet veel koolhydraten in te zitten (het liefst weinig koolhydraten)

en wat gezond is

weet iemand wat???
(ben vegetarisch)

tonijn

melk,yoghurt, eitjes

eieren zijn de embryo's van kippen, niet echt vegetarisch..

Zeker tonijn, dit bevat bijna geen vet of koolhydraten.

Originally posted by Big Steve
Zeker tonijn, dit bevat bijna geen vet of koolhydraten.

Tonijn is niet vegetarisch, ook al noemen sommigen die vis eten zich wel eens pisco-vegetarier. Een loze term, voor vegetarische voeding wordt geen levend wezen gedood.

En de meeste eieren zijn niet bevrucht tegenwoordig, dus is zeker niet de embryo van een kip in wording.

Volgens mij is het makkelijkste als je als extra eiwitten wilt innemen om een pot Whey-poeder te kopen.

De meeste vegetarische vleesvervangers voldoen ook, maar zijn in vergelijking net zo duur. Je zou eventueel ook Tempeh kunnen nemen (erg goedkoop in vergelijking met vleesvervangers), de meeste supermarkten hebben dat in hun assortiment en anders te koop bij een Toko.

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Originally posted by soulreaver
eieren zijn de embryo's van kippen, niet echt vegetarisch..

De meeste bb'ers gooien toch het geel eruit. Dat is het embryo. wel vegetarisch dus... Maar ja, weggooien, dan zit je volgens mij nog een beetje tegen het idee van een vegetarier in te werken :D

Mijn tip: stap van het vegetarische leven af. Ik heb er respect voor als je het niet doet, maar ik zou het icm met bodybuilding dom vinden.

Eieren, kwark, Melkpoeder, whey eiwit, eieren, kip, tonijn

Nogmaals een vegetarier eet geen kip, tonijn of wat dan ook voor voedsel waar een levend wezen voor moet worden geslacht.

En een veganist eet helemaal geen producten die van dieren afkomstig zijn. Dus ook geen melkproducten, eieren, honing etc. Alle voeding is dan plantaardig.

Zelf ben ik grotendeels veganist, let er alleen niet altijd op of er in een product honing, melkproducten of eieren zit verwerkt. Weet wel dat het er in zit, maar op dat punt ga ik het mezelf niet onnodig moeilijk maken.

Ben nu niet echt volledig bezig met bodybuiling, meer een combo van meerdere sporten tegelijk. Maar het is zeker mogelijk om zonder veel moeite goede voeding samen te stellen waarmee je ook nog groeit. Ik ben puur op vegetarische voeding van 65 kilo naar een top van 93 kilo gegaan in totaal 3 jaar bodybuilding. Wel verspreid over de jaren, heb me in tussenliggende jaren ook nog beziggehouden met mountainbiken, wielrennen, hardlopen en nog wat andere sporten.

Momenteel houd ik me niet bezig om mijn lichaam nog groter krijgen, zit nu zo rond de 85 Kg. Maar weet dat als ik ga bulken, wat zeker mogelijk is met vegetarische voeding, ik zo weer boven de 90 kg zit. En toen ik mijn maximale gewicht had bereikt van 93 Kg zo'n 3 jaar geleden voelde het nog niet aan of ik was uitgegroeid. Dit bij een lengte van 1.79 meter.

Dus voor Trainingfreak, gewoon doorgaan met vegetarisch sporten het loont de moeite. En echt je hoeft niet super secuur op je voeding te letten, meeste vegetarische voeding is toch al vrij gezond. Behalve natuurlijk als je gaat bulken met chips, cola en ander junkfood. Maar ja dat weet een kind van 3 waarschijnlijk nog wel dat je daar niet hard van groeit, behalve dan snel uitdijt.

Laatst bewerkt:
Originally posted by Robin

De meeste bb'ers gooien toch het geel eruit. Dat is het embryo. wel vegetarisch dus... Maar ja, weggooien, dan zit je volgens mij nog een beetje tegen het idee van een vegetarier in te werken :D

Mijn tip: stap van het vegetarische leven af. Ik heb er respect voor als je het niet doet, maar ik zou het icm met bodybuilding dom vinden.
het eigeel is een onderdeel van de voeding voor het kuiken als het ei bevrucht zou zijn. zonder bevruchting is het gewoon een gigantisch lekkere eicel :D

Terug
Naar boven