Selecteer hier of je gepersonaliseerde (Opt-in) of niet-gepersonaliseerde (Opt-out) advertenties wilt zien.

Opt-in   Opt-out

Meer info

iKsZ´s schema---> keuring

Discussie in 'Trainingsschema's en Programma's' gestart door iKsZ, 17 okt 2002.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. iKsZ

    iKsZ Dutch Bodybuilder Topic Starter

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Dit wordt mijn nieuwe schema, voor 3 dagen dus in ieder geval een vast schema. Waar zou ik nog wat moeten veranderen? En kan ik na 6-8 weken hier gewoon verder mee alleen dan bijvoorbeeld dumbbells veranderen in barbell? Dat is ook de reden dat ik het zo heb opgesteld.

    Borst

    Decline drukken Smith
    Smal drukken Barbell
    Schuin drukken Dumbbells
    Schuin vlinderen Dumbbells
    Standing flye Kabels

    Triceps
    Dippen Tussen 2 bankjes
    Triceps extension Dumbbells
    Pressdown Kabel-triangel


    Rug

    Chins 2* breed 2* smal
    Rows Dumbbell
    Pulldown 2* breed 2* smal
    Deadlift
    Zittend hoog roeien Kabel

    Biceps

    Staande curl barbell
    Zittende hamer curl Dumbbell
    21en EZ stang


    Benen
    Squat Smith
    Leg press
    Leg curl*leg extension
    Kuiten:
    Calf raise zittend
    Calf raise Smith

    Schouders
    Laterall raise*front raise
    Schouder drukken Dumbbells
    Upright row EZ stang
    Shrugs Dumbbells
     
  2. iKsZ

    iKsZ Dutch Bodybuilder Topic Starter

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Commentaar, tips en verbeteringen?

    Niemand iets wat beter kan?:)
     
  3. Soulreaver

    Soulreaver Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    3.952
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Ik vind 5 borstoef. iets teveel en voor je schouders die upright rows skippen, daar verneuk je je rotator cuff mee..
     
  4. Big-T

    Big-T Administrator Founder - R.I.P. Admin

    Berichten:
    55.978
    Leuk Bevonden:
    3.218
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    4
    Toch altijd weer hetzelfde, 5 borst oef terwijl je er evenveel doet voor benen en rug. Is gewoon niet logisch als je naar de grootte van die spiergroepen kijkt.

    Maak van die borst:

    plat DB drukken
    Schuin DB drukken
    cable/bench flyes

    Upright rows is een heel goede oef maar idd niet super voor je schouders.
    Ik vind de benen/schouders combinatie ook niet ideaal...
     
  5. iKsZ

    iKsZ Dutch Bodybuilder Topic Starter

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Maar ik wil juist de onderkant van mijn borst aanpakken zodat ze zeg maar meer van mijn buikspieren te scheiden zijn. Vandaar decline drukken. En 1 vlinderoefening is toch wat te weinig of niet? Anders skip ik het schuinvlinderen wel. En benen/schouder is me in het verleden goed bevallen. Ook omdat dit wat beter te plannen is met boksen omdat je daar beide spiergroepen veel gebruikt.
     
  6. Big-T

    Big-T Administrator Founder - R.I.P. Admin

    Berichten:
    55.978
    Leuk Bevonden:
    3.218
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    4
    Als je de onderkant wil aanpakken (onderkant bestaat eigenlijk niet want het is 1 grote spier; pec major) dan kan je dit doen:

    1. vertical bench dips, waarbij je naar voren leunt. extra gewicht aan je hangen indien nodig.
    2. Decline bench press (BB of DB)
    3. Incline bench press ("")

    Elke oef gemiddeld 2-4 sets. zodat je op een totaal van 9 sets uitkomt. Meer doen is nutteloos en zal voor overtraining zorgen.
    Verder flyes is helemaal niet nodig hoor, laat staan dat je er 2 oef mee doet.
    Maar als je ze toch wil opnemen inje schema, doe ze dan om de week ter vervanging van bv. decline bench press.
     
  7. iKsZ

    iKsZ Dutch Bodybuilder Topic Starter

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Waarom zijn flyes niet nodig dan? Train je je borst alleen met drukoefeningen dan? Zeker om training mee af te sluiten lekker toch.
     
  8. Chewie

    Chewie Huge Freak

    Berichten:
    8.989
    Leuk Bevonden:
    170
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    122
    Lengte:
    1m94
    Massa:
    128kg
    Vetpercentage:
    22%
    Je kan ook:
    Benchpress/ dumbbells
    Incline benchpress/ dumbbells
    katrollen (crossovers), maar dan rechtopstaan en op buikhoogte je armen laten kruissen :)
     
  9. Big-T

    Big-T Administrator Founder - R.I.P. Admin

    Berichten:
    55.978
    Leuk Bevonden:
    3.218
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    4
    Ikzelf doe ze ook flyes, maar het is niet nodig, geen enkele isolatie oef is op zich nodig.
    Alleen de basis oef zijn nodig.dat schema dat ik je gaf heb ik persoonlijk heel goede resulaten mee gehaalt, zonder flyes!
    Dus ik zou zeggen probeer het eens.
     

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie