MuscleMeat

I'm back

Bezoekers in dit topic

Ben niet in goede handen, al de 2de nacht (alleen) thuis na 5 dagen in ziekenhuis.

Zie je wel, ik weet niet eens hoe mijn eigen medicatie werkt. "Niet zo goed onderlegd op somatisch gebied" was nog te zwak uitgedrukt.
Nee joh! daar moet je in zitten, kan toch niet zo zijn dat je op jouw vakgebied ook nog de werking én alle bijwerkingen van dit soort middelen moet weten! Ieder zn vak en zo vult dat elkaar weer aan toch?
Och jeetje. Is er niemand die af en toe een kijkje komt nemen? 🤞
 
Laatst bewerkt:
Net als gisteren 'cardio' gedaan, d.w.z. een kilometer gewandeld met een spuitbusje Nitroglycerine spray in mijn achterzak. Merk nu dat ik mijn telefoon vergeten was (geen resultaat bij 2de pufje --> 112 bellen). Ga dit geleidelijk uitbreiden en binnenkort ook fietsen.

Het doel is om, naast het kweken van een beetje conditie, voor de jaarwisseling zo'n 25kg kwijt te raken, 90kg is het streefgewicht. En dan aankijken of bodybuilding weer mogelijk is, anders maar weer mountainbiken.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren weer 112 gebeld en meegenomen naar spoedeisende hulp Cardiologie. Ondanks vergelijkbare symptomen als bij het infarct, deze keer vals alarm. Altijd grappig als er een XL manchet moet worden gehaald voor de bloeddrukmeting, maar geen oog dichtgedaan omdat het alarm steeds afging als mijn hartslag onder de 40 zakte. 98kg.
 
Gisteren weer 112 gebeld en meegenomen naar spoedeisende hulp Cardiologie. Ondanks vergelijkbare symptomen als bij het infarct, deze keer vals alarm. Altijd grappig als er een XL manchet moet worden gehaald voor de bloeddrukmeting, maar geen oog dichtgedaan omdat het alarm steeds afging als mijn hartslag onder de 40 zakte. 98kg.
Wat ik zeg...dat vertrouwen in je lichaam.. Beroerd is dit zeg. Nogmaals beterschap
 
Gisteren weer 112 gebeld en meegenomen naar spoedeisende hulp Cardiologie. Ondanks vergelijkbare symptomen als bij het infarct, deze keer vals alarm. Altijd grappig als er een XL manchet moet worden gehaald voor de bloeddrukmeting, maar geen oog dichtgedaan omdat het alarm steeds afging als mijn hartslag onder de 40 zakte. 98kg.
gelukkig vals alarm, better safe then sorry in jou situatie
 
Na een tijdje te hebben gerevalideerd op de Gazelle stadsfiets van mijn moeder (eigenlijk mocht ik nog niet fietsen, maar wandelen gaat beroerd door versleten knieën), gister de mountainbike die al een jaar in een kartonnen doos in de weg stond, maar eens in elkaar gezet. Het is een 'all mountain' fiets met voor en achter 13cm veerweg, een Canyon Neuron. Dat afmonteren viel niet mee, want het kabeltje van de verstelbare zadelpen (dropper seatpost) was haast niet naar boven te geleiden. Had natuurlijk ook kunnen gaan fietsen zonder verstelmogelijkheid. En eigenlijk was die doos wel handig, moet nu allemaal nieuwe plekken zoeken voor mijn kookgerei.

Mijn fietskleding paste weer (armen geslonken naar 40cm) en de nieuwe fiets zat ook als gegoten in maat M, wat een geweldig concept dat 'all mountain'. Lekker licht en de volledig instelbare vering van Fox strijkt alles glad (na enig afstelwerk dan). Tot dusverre alleen met mountainbikes gereden met alleen voorvering (veel gehobbel), of met 'freeride' fietsen met lange veerweg (pogostick effect). Het enige minpuntje was een kleine valpartij toen ik een heel steil heuveltje afkwam dat meteen gevolgd werd door een even steil klimmetje. In een wanhopige poging om lichter te schakelen was ik even vergeten dat er maar 1 kettingblad voor zit op deze fiets (achter 12, 500%) en dat de linker shifter dus voor het laten zakken van het zadel is. Gelukkig bleek het bloed op mijn shirt nog van vorig jaar te zijn.

Volgende week begint de officiële revalidatie, ben benieuwd of er over een paar maanden weer een beetje echte krachtsport inzit. Nog steeds 98kg.
 
😂😂😂 Idioot. Geweldig.
Nu even serieus; heel veel succes met de revalidatie en zet m op 💪💪
 
Volgens de fysio van de revalidatie mag ik weer rustig gaan opbouwen en toewerken naar zware gewichten. De machines in de revalidatieruimte (behalve de leg extension) hadden alleen gewichten die ik als eerste of tweede opwarmgewicht zie, maar door sets van 15 reps te doen en minder dan een halve minuut rust tussen sets te nemen werd het uiteindelijk toch een pittige training.
 
Laatst bewerkt:
Volgens de fysio van de revalidatie mag ik weer rustig gaan opbouwen en toewerken naar zware gewichten. De machines in de revalidatieruimte (behalve de leg extension) hadden alleen gewichten die ik als eerste of tweede opwarmgewicht zie, maar door sets van 15 reps te doen en minder dan een halve minuut rust tussen sets te nemen werd het uiteindelijk toch een pittige training.

De cardioloog was minder optimistisch...
 
Na gesprek met de cardioloog iets anders gaan revalideren wat de machines betreft. Meer rust tussen sets (2 min ipv 20s) en meer reps per set (25).

De ergste DOMS van mijn hele leven gehad, en ze waren altijd al behoorlijk storend, na de eerste revalidatie training. Mijn lats waren extreem gevoelig en ik kon daardoor mijn armen nauwelijks opheffen. Het meest vreemde was nog dat mijn li lat pijn ging doen op de eerste dag na de training en mij re pas op de tweede. De spierpijn zou te maken hebben met het recent begonnen gebruik van Atorvastatine.
 
Lichaamsgewicht gaat weer wat omhoog (iets meer dan 100), maar zowel het viscerale als het onderhuidse vet worden nog steeds minder. Kracht was helemaal weg, maar komt snel terug en ik kan nu bij de revalidatie bv. op de chest press machine met 1 hand de hele weight stack drukken for reps. Hoewel dat gewicht niet zoveel zal zijn. Er staat ook een fijne machine die het midden houdt tussen een leg press en een hack squat machine, daar ben ik ook voorzichtig mee begonnen.
 
Na gesprek met de cardioloog iets anders gaan revalideren wat de machines betreft. Meer rust tussen sets (2 min ipv 20s) en meer reps per set (25).

De ergste DOMS van mijn hele leven gehad, en ze waren altijd al behoorlijk storend, na de eerste revalidatie training. Mijn lats waren extreem gevoelig en ik kon daardoor mijn armen nauwelijks opheffen. Het meest vreemde was nog dat mijn li lat pijn ging doen op de eerste dag na de training en mij re pas op de tweede. De spierpijn zou te maken hebben met het recent begonnen gebruik van Atorvastatine.
Hoe is het nu met de spierpijn? Dat middel kan idd een aan spierklachten veroorzaken. Als dit blijft aanhouden na een aantal weken zou je kunnen overstappen naar rosuvastatine, wellicht iets om nog mee te nemen in t proces. Zou zonde zijn om onnodig met bijwerkingen van een medicijn rond te lopen.

Top te lezen dat het gewicht omhoog en vetten naar beneden gaan.. muscles checking in!
 
Hoe is het nu met de spierpijn? Dat middel kan idd een aan spierklachten veroorzaken. Als dit blijft aanhouden na een aantal weken zou je kunnen overstappen naar rosuvastatine, wellicht iets om nog mee te nemen in t proces. Zou zonde zijn om onnodig met bijwerkingen van een medicijn rond te lopen.

Top te lezen dat het gewicht omhoog en vetten naar beneden gaan.. muscles checking in!

Bedankt voor de tip over de statines, maar na die eerste training nauwelijks meer spierpijn gehad. Merkwaardig genoeg kreeg ik van de fysiotherapeuten (positief) een ander antwoord dan van de cardioloog (negatief), op mijn vraag of ik weer met echt zware gewichten kan gaan trainen.
 
Lichaamsgewicht en kracht blijven toenemen. Nu alweer 103kg, ga goed in de gaten houden of het (buik)vet terugkomt want dat hoeft niet meer voor mij. Kon nu ook, naast de bankdrukmachine, met de rowmachine unilateraal alle blokjes doen, anderhalve week geleden deed ik dat nog met twee armen. Helaas is het weer nu minder geschikt om te fietsen en heb ik thuis niet de discipline om een Tacxs trainer te gebruiken. Zie nog een paar subtiele SKS spatbordjes voor de racefiets liggen (net als de Tacx ooit een impulsaankoop), ga dat van de week eens uitproberen.

Ook eerste mindfulness training gedaan, lijkt me eveneens moeilijk om thuis te blijven doen, maar wat ontspannend was dat.
 
Ook eerste mindfulness training gedaan, lijkt me eveneens moeilijk om thuis te blijven doen, maar wat ontspannend was dat
Die mindfulness kan wel helpen ontspannen :) Ik vond er eerst helemaal niets aan want ik houd niet van zweverig gedoe, maar moet toegeven dat het wel kan helpen het hoofd even leeg te maken.
 
Die mindfulness kan wel helpen ontspannen :) Ik vond er eerst helemaal niets aan want ik houd niet van zweverig gedoe, maar moet toegeven dat het wel kan helpen het hoofd even leeg te maken.

Ja, he. Ik had wel eens meegedaan met meditatie, als begeleider van psychiatrische patiënten. Ik wist al dat zoiets voor mij werkt, maar nooit meer wat aan gedaan, geen geduld voor. Weer even een eyeopener geweest.

Hoe gaat het met je (griepklachten)?
 
Ja, he. Ik had wel eens meegedaan met meditatie, als begeleider van psychiatrische patiënten. Ik wist al dat zoiets voor mij werkt, maar nooit meer wat aan gedaan, geen geduld voor. Weer even een eyeopener geweest.
Er zit een hele logische en geloofwaardige redenatie achter waarom het werkt, ik heb er eens een boekje over gelezen :) Het gaat ook niet zozeer om wat je precies opnoemt/hoort maar ok de “mindstate” dat je erdoor beland.
zo leer je altijd weer wat bij :p ik had het boek rond mijn 20ste (Kloteperiode met veel drugs) van mijn mama gekregen, en pas vorig jaar heb ik het willen lezen en toepassen :)
 
Er zit een hele logische en geloofwaardige redenatie achter waarom het werkt, ik heb er eens een boekje over gelezen :) Het gaat ook niet zozeer om wat je precies opnoemt/hoort maar ok de “mindstate” dat je erdoor beland.
zo leer je altijd weer wat bij :p ik had het boek rond mijn 20ste (Kloteperiode met veel drugs) van mijn mama gekregen, en pas vorig jaar heb ik het willen lezen en toepassen :)

Ik had een jaar of 10 geleden een boekje over mindfulness gekocht, tegen mijn ADD-achtige klachten, maar dat is toen op de motor uit mijn rugzak gewaaid omdat ik vergeten had de rits dicht te doen.
 
Poeh zeg, .. net je log even bijgelezen. Heftig man, lekker blijven sporten, vooral fietsen maakt je hoofd ook leeg, mits je je niet te druk maakt over afstellingen en versnellingen.
Succes, en maak je niet te druk :thumb::)
 
Back
Naar boven