Fitness Seller

I'm back (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Die avatar van jou... welke wedstrijd is dat ?
 
Hier beelden van de wedstrijd van 2013:
Op 5:40 kom ik langs (no. 65). Op een omgebouwde Azonic dirt jump fiets, want het frame van mijn superlichte cross country (Cube carbon) fiets was weer eens gebroken.
 
Laatst bewerkt:
Ruim 3 uur weggeweest op de mtb. De modderige gedeeltes zoveel mogelijk vermeden, maar ook op de all weather segmenten uit het filmpje hierboven lagen nog diepe plassen en modderpoelen. De verharde fietspaden lagen overigens helemaal onder het strooizout, op de terugweg zag ik dat er weer gestrooid was. Dus toch maar de fiets afgespoeld bij terugkeer, normaal maak ik alleen even de ketting en tandwielen schoon en veeg de ergste modder eraf. Behoorlijk koude tenen ondanks het dragen van mijn warmste overschoenen, verder viel de temperatuur eigenlijk wel mee.

Kreeg nog flinke ruzie met een automobilist bij wie ik voorrang afdwong. Hij ging naast me rijden en begon ruzie te maken, waarschijnlijk durfde hij dat omdat hij een agressieve hond had die op de passagiersstoel vooraan zat en vocaal volop met hem meedeed. Hij dacht waarschijnlijk dat hij voorrang had omdat hij in een stomme grote auto met geblindeerde ramen reed, bleef maar doorgaan met een steeds hoger wordende zeikstem en die hond maar a capella blaffen tegen me door het geopende raam. Gelukkig voor alle betrokkenen moest ik aan mijn bloeddruk denken en gaf hem de tip mee om maar weer eens de regels door te nemen, wat hij kinderachtig herhaalde om toch de morele overwinning te hebben..
 
Back van een rondje Haarlemmermeerpolder, op de reet. Was behoorlijk koud, met mijn huidige conditie kan ik me niet goed warmfietsen. Ff snel douchen, eten en dan naar het gekkenhuis.
 
Weer warm ondertussen? Succes in het gekkenhuis 🙃
 
100% herkenbaar. "Moet" je? Of kan je geen zin gewoon als excuus gebruiken?
Ik had daarnet een kleine afkorting genomen met de fiets om niet weer meer dan 3 uur bezig te zijn. En toen verdwaalde ik bij Schiphol. Had dus inderdaad al een mooie smoes klaar, vooral toen iemand bij Schiphol riep dat ik weer helemaal terug moest. Maar helaas, de kortere route bestond toch en nu ga ik maar mijn motorpak aantrekken...

Prettige avond!
 
Back van een rondje Haarlemmermeerpolder, op de reet. Was behoorlijk koud, met mijn huidige conditie kan ik me niet goed warmfietsen. Ff snel douchen, eten en dan naar het gekkenhuis.
Hopelijk een beetje gezellig gekkenhuis, of alleen leuke collega's? Op arbeids therapie basis of al weer vol aan de bak ?
 
Ik had daarnet een kleine afkorting genomen met de fiets om niet weer meer dan 3 uur bezig te zijn. En toen verdwaalde ik bij Schiphol. Had dus inderdaad al een mooie smoes klaar, vooral toen iemand bij Schiphol riep dat ik weer helemaal terug moest. Maar helaas, de kortere route bestond toch en nu ga ik maar mijn motorpak aantrekken...

Prettige avond!
Dankjewel. Jij ook en Werkse!
 
Hopelijk een beetje gezellig gekkenhuis, of alleen leuke collega's? Op arbeids therapie basis of al weer vol aan de bak ?
Gelukkig op therapeutische basis, ik heb veel hartschade opgelopen en moet echt van heel ver terugkomen. Leuke patiënten, de collega´s (sommige dan) zijn veel lastiger. Naast hands-on werk coördineer ik ook de zorg en kan nu gelukkig eens in alle rust die stomme dossiers bijwerken. Ga dit werk waarschijnlijk niet meer heel lang volhouden, de stress is abnormaal hoog. Kijk daarom ook weer naar mogelijkheden in het onderzoek en/of onderwijs in Afrika, als bioloog.
 
Laatst bewerkt:
Hier beelden van de wedstrijd van 2013:
Op 5:40 kom ik langs (no. 65). Op een omgebouwde Azonic dirt jump fiets, want het frame van mijn superlichte cross country (Cube carbon) fiets was weer eens gebroken.
Ik heb in 2008 (denk ik) eens meegereden, toen was het voor "jullie" dacht ik meer als voorbereiding op de vijf van Amerongen.
 
Ik heb in 2008 (denk ik) eens meegereden, toen was het voor "jullie" dacht ik meer als voorbereiding op de vijf van Amerongen.
Leuk. 2008 zal 1 van de eerste zijn geweest. Hoogstens een paar jaar daarvoor hebben we met letterlijk een paar fietsvrienden de NoordBikers (her)opgericht, inclusief de woensdagavondtraining en 8vN. Misschien dat het evenement daarvoor al bestond, maar toen was ik zelf niet eens in Nederland.

De 8 was zowel een open clubkampioenschap als de ultieme test voor een marathoncup over meer dan 5 marathonwedstrijden (naam is me even ontschoten); de meeste van die marathons werden in Duitsland verreden, 5 van Amerongen hoorde daar misschien ook wel bij.
 
Leuk. 2008 zal 1 van de eerste zijn geweest. Hoogstens een paar jaar daarvoor hebben we met letterlijk een paar fietsvrienden de NoordBikers (her)opgericht, inclusief de woensdagavondtraining en 8vN. Misschien dat het evenement daarvoor al bestond, maar toen was ik zelf niet eens in Nederland.

De 8 was zowel een open clubkampioenschap als de ultieme test voor een marathoncup over meer dan 5 marathonwedstrijden (naam is me even ontschoten); de meeste van die marathons werden in Duitsland verreden, 5 van Amerongen hoorde daar misschien ook wel bij.
Ik heb even zitten graven in mijn geheugen het is in 2007 geweest, ik had mijn VanNicholas en was nog niet op mijn schouder gevallen. Het was volgens mij de 2de of 3de keer dat het georganiseerd werd.
 
Ik heb even zitten graven in mijn geheugen het is in 2007 geweest, ik had mijn VanNicholas en was nog niet op mijn schouder gevallen. Het was volgens mij de 2de of 3de keer dat het georganiseerd werd.
Hoe was je bij het evenement betrokken geraakt?

In die tijd waren we nog zo klein dat de harde kern meestal het verkeer stond te regelen op de kruispunten en de rondentelling bij te houden. Later kwamen er gelukkig steeds meer mensen bij die dat aspect graag op zich namen. Mede door heel veel mechanische pech heb ik er misschien maar 5 zelf gereden. In die eerste jaren gingen we ook overal in de regio kijken of er nog meer parcours in de buurt konden worden aangelegd, daartoe werd veel overleg gepleegd met de betrokken gemeentes. Bleek uiteindelijk alleen bij Hoofddorp te kunnen en daar is nu niet veel meer van over. Ik woon daar tegenwoordig slechts 1km vandaan maar ga toch liever naar Noordwijk, bijna 20km verderop. Doet me weer terugdenken aan de goede oude tijden, toen gingen we soms met dat kleine groepje een rondje rijden op Schoorl met de heen- en terugreis ook op de mtb.
 
Hoe was je bij het evenement betrokken geraakt?
Ik reed in die periode veel in Noordwijk, Bergschenhoek, Dorst en Burghaamstede en in die periode was ik met een schuin oog van plan om eens een 6-uurs marathon te fietsen in Assen, of zelfs 24uur in een ploegje en daarna eens een Transalp. Ik reed in die tijd vooral veel km's op de weg op mijn ligfiets en wilde wel eens kijken hoe dat op de mtb ging. Ik kwam op internet toen die acht van Noordwijk tegen, zelf reed ik toen vaak een rondje of 4 a 5 dus wilde ik het wel eens proberen hoe het was om er 8 te doen, dat viel toch wel goed tegen, maar ik heb het toch als laatste volbracht. In de zomer van 2008 ben ik nog naar Canada gegaan en heb ik zes dagen een prive gids in Squamish (boven Vancouver) ingehuurd, kort na die vakantie ben ik heel lomp op een simpel heuveltje gevallen en mijn schouder goed beschadigd (pianotoets) en daarna is het mtb’en een beetje in de vergetelheid geraakt.
 
Laatst bewerkt:
.
 
Laatst bewerkt:
Ik reed in die periode veel in Noordwijk, Bergschenhoek, Dorst en Burghaamstede en in die periode was ik met een schuin oog van plan om eens een 6-uurs marathon te fietsen in Assen, of zelfs 24uur in een ploegje en daarna eens een Transalp. Ik reed in die tijd vooral veel km's op de weg op mijn ligfiets en wilde wel eens kijken hoe dat op de mtb ging. Ik kwam op internet toen die acht van Noordwijk tegen, zelf reed ik toen vaak een rondje of 4 a 5 dus wilde ik het wel eens proberen hoe het was om er 8 te doen, dat viel toch wel goed tegen, maar ik heb het toch als laatste volbracht. In de zomer van 2008 ben ik nog naar Canada gegaan en heb ik zes dagen een prive gids in Squamish (boven Vancouver) ingehuurd, kort na die vakantie ben ik heel lomp op een simpel heuveltje gevallen en mijn schouder goed beschadigd (pianotoets) en daarna is het mtb’en een beetje in de vergetelheid geraakt.
Mooi verhaal, jammer van die rotblessure. Over dat mtb Mekka in Canada heb ik alleen maar gelezen (in het Duitse blad Freeride) en erover gedroomd. Was vast erg mooi, zeker met een gids.
 
Ik ben niet zo van het reizen en vakanties, maar Canada is geweldig vijf jaar geleden zijn we nog terug gegaan voor de oostkant, maar het westen geniet mijn voorkeur.

De gids was een vrouw die ook competitief aan dowhill wedstrijden meedeed. ‘S ochtends reden we een betrekkelijk eenvoudige single track samen met mijn vrouw en daar maakte ze dan gelijk een soort van clinic van en na de lunch ging ik vaak met haar alleen naar een wat moeilijkere trail. Eén keer zijn we met de pickup een rot eind omhoog gereden, en dan grotendeels alleen maar op glooiende single tracks naar beneden gegleden. Het is echt heel apart om minuten lang niet te hoeven trappen.
De fietsen die we huurden hadden de minste travel die ze in hun assortiment hadden en dan standaard gewoon flatpadels.
 

Bijlagen

  • 06D3FB1C-A487-4A88-AF7D-CE43C6DD5851.jpeg
    06D3FB1C-A487-4A88-AF7D-CE43C6DD5851.jpeg
    331,7 KB · Weergaven: 48
  • 7A67C932-B633-4CD2-A844-69C9A017967A.jpeg
    7A67C932-B633-4CD2-A844-69C9A017967A.jpeg
    308,2 KB · Weergaven: 50
Back
Naar boven