AndroidHealthClinic

I'm back (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben niet zo van het reizen en vakanties, maar Canada is geweldig vijf jaar geleden zijn we nog terug gegaan voor de oostkant, maar het westen geniet mijn voorkeur.

De gids was een vrouw die ook competitief aan dowhill wedstrijden meedeed. ‘S ochtends reden we een betrekkelijk eenvoudige single track samen met mijn vrouw en daar maakte ze dan gelijk een soort van clinic van en na de lunch ging ik vaak met haar alleen naar een wat moeilijkere trail. Eén keer zijn we met de pickup een rot eind omhoog gereden, en dan grotendeels alleen maar op glooiende single tracks naar beneden gegleden. Het is echt heel apart om minuten lang niet te hoeven trappen.
De fietsen die we huurden hadden de minste travel die ze in hun assortiment hadden en dan standaard gewoon flatpadels.
O wat gaaf man. Mooie Kona. En ook heel cool dat je vrouw daar ook bij was. Mijn eerste echtgenote en ik hadden ooit het plan om in Malawi een hotelletje te beginnen in het dorp (Zomba) waar we toen woonden, aan de voet van de gelijknamige berg, als uitvalsbasis voor begeleide mountainbiketochten. Dat plan is helaas niet gerealiseerd. Vlak voor de corona-uitbraak wilde ik het weer oppakken, maar weer helaas.

Weet je nog hoe die gids heette? Vroeger volgde ik die scene.
 
Angie Ho, maar ik kan niet echt meer wat over haar vinden, ze zal nu rond de 50 zijn. Ze heeft ook een tijdje een kledinglijn gehad.


Ik denk dat dit ze is:
 
Nee, die kan ik me niet herinneren.
 
De drank is weer gezakt, zie dat haast niemand meer traint, iemand moet het doen, dan maar naar buiten in de waterkoude fietsenstalling wat gewicht verplaatsen. Kijken of 110kg lukt.
 
Aan het einde van de dag leverden we de fietsen hier in en de volgende dag stonden ze weer schoon en gesmeerd klaar.
13035D34-3F08-4577-82A0-19CE50C951CF.jpeg


En dan een hele dag in zo’n omgeving fietsen is geweldig.

Ik ben absoluut niet avontuurlijk, maar we hebben toen echt een tijdje redelijk serieus gezocht naar mogelijkheden om daar te gaan wonen en werken.
 
Nog een beetje zat, deed maar wat

-BW chest dips
3x8x103kg
.-bankdrukken
10x80kg
3x6x100kg
-military press
8x50kg
3x8x60kg
-bb curls
3x8x50kg
3x8x50kg met reverse grip
db flys
3 sets
db bent over raises
3 sets
 
Laatst bewerkt:
2 uur op de reet, wilde eigenlijk deze keer een volledig rondje Haarlemmermeerpolder doen. 3 lagen bovenkleding aan tegen de gure wind, banaan in achterzak en verlichting gemonteerd.

Zo in je eentje op de racefiets gaan je gedachtes toch wel dwalen. Zo vroeg ik me af waarom ik in het verleden zo weinig op dit ding zat, bv. slechts 1 keer nadat ik nieuwe wielen had aangeschaft. En waarom we op de mountainbikeclub, zelfs in ons eentje, echte lange duurtrainingen van 4-6 uur steeds minder vaak op de racefiets deden. En waarom we op woensdagavond, als we als trainingsgroep 1 keer per jaar op onze reet verschenen op het gemeenschappelijke verzamelpunt van alle trainingsgroepen, niet alleen misprijzende opmerkingen moesten trotseren maar zelfs een officiële waarschuwing van de voorzitter kregen?

Omdat het gewoon niet vol te houden is op zo'n ding, zelfs zonder echte ADHD zoals in mijn geval. Het fysieke ongemak is nog daar aan toe, maar geestelijk is dit niet voor iemand als ik weggelegd. Mijn Tacx Satori had ik daarom al lang geleden weggegooid, dat hield ik geen 15 minuten vol, maar na ruim een half uur kreeg ik nu ook genoeg van recht toe recht aan langs het water fietsen. Dus weer terug langs de dijkweg en maar een beetje binnendoor gefietst.
 
Laatst bewerkt:
Ik fiets alleen nog bij lekker weer op de race. Nu fietsen wil wel, maar op de mtb blijf je lekker warm in het bos, uurtje is genoeg.
Die eerder genoemde marathon cup, Duitsland en België, heb ik ook een aantal jaren gereden, ook de bergwedstrijden rondom Arnhem
Misschien eens een let's ride organiseren, beetje centraal in Nederland. Als het beter weer is, korte mouwen dikke armen weer :)
 
Ik fiets alleen nog bij lekker weer op de race. Nu fietsen wil wel, maar op de mtb blijf je lekker warm in het bos, uurtje is genoeg.
Die eerder genoemde marathon cup, Duitsland en België, heb ik ook een aantal jaren gereden, ook de bergwedstrijden rondom Arnhem
Misschien eens een let's ride organiseren, beetje centraal in Nederland. Als het beter weer is, korte mouwen dikke armen weer :)
Erg leuk plan, alleen heb ik geen auto en kan er zo gauw geen lenen.

Dat is ook de reden dat mijn mtb trainingen minstens 3 uur duren, moet eerst naar de parcours bij Noordwijk peddelen - en dan een vreselijke rit terug, als mijn accu (figuurlijk) helemaal leeg is . Zandvoort is iets dichterbij, maar helaas gesloten. Spaarnwoude is een k-eind door de stad en nu een modderpoel.

En de reden dat ik überhaupt op de race zit, daarmee kan ik meteen 'aan de slag'. Zoals vandaag, toen ik 'uitgeslapen' had en nog een beetje lam tot 15:00.

Op het moment is trouwens alleen mijn tong dik (hoewel dat nu ook weer is weggetrokken), armen slechts 42cm.

Maar nogmaals, leuk plan, moeten we ff goed over nadenken.
 
Laatst bewerkt:
Doelloos op de weg fietsen is ook echt een martelgang. Ik woonde langere tijd 45km van mijn werk, zo kwam ik dan aan mijn weg km’s.
 
-bankdrukken
opwarmen: 10x20, 50, 70, 80kg
5x10x85kg
-bb curls
opwarmen: 8x30kg
-skullcrushers SS bb curls
4x8x50kg
-bb curls
10x40kg
Ik warm goed op omdat ik buiten train en 's avonds, het is dan net boven het vriespunt de laatste tijd.
 
Net terug van een ritje in de Kennemerduinen. Over warm gesproken, mijn kracht/vermogen op de racefiets is nu wel zo ver toegenomen, dat ik me op heuvelachtige parcours weer warm kan fietsen. Heb dan wel de kleding aan die ik vroeger bij -5 in een sneeuwstorm op het strand veel te warm vond (Six2 merinowollen ondershirt en zo'n rubberachtig jasje, warme lange broek, bandana en dikke handschoenen en overschoenen) dus ik ben er nog niet. Vaak weer even op het buitenblad vaart maken ging lekker en het Kopje van Bloemendaal zou ik nu ook op een zwaardere versnelling dan de 39x23 kunnen (dat is de lichtste, vroeger op 53x18).

Beetje rustig aan blijven doen is het devies, van het weekeind was ik aangeschoten van de drank en wilde weer 100kg+ op de bank gaan proberen. De fysiotherapeut die me bij de revalidatie begeleidde, en ook zelf met gewichten traint, vond lange setjes met 100 een mooi einddoel. Gisteren dus met opzet wat aan de lichte kant gebleven bij het bankdrukken, toen ik behoorlijk veel sets met veel reps deed werd het uiteindelijk vanzelf weer uitdagend.
 
Lekker weertje, beetje gefietst op de Gazelle van mijn moeder. Dalijk een korte avonddienst en dan rond 23:00 nog een PUSH training.
 
Brab0 dank je kerel, nog even volhouden wat jou betreft.
 
Net gebeld door mijn werk: hoef voorlopig niet meer fysiek aanwezig te zijn, in het kader van optimale bescherming tegen besmetting met corona. De komende tijd maar een beetje administratie doen dan, de dossiers lopen hopeloos achter. En morgen een afspraak maken voor vaccinatie.
 
Brab0 : heb ik iets gemist....gaat alles wel goed met je?
Volgens mij heeft hij, nu zijn sportschool dicht is, verder geen mogelijkheid om te trainen.

Mijn eigen droevige set up in een open fietsenstalling lijkt nu wel het toppunt van luxe. Mijn oude olympische halter en schijven heb ik al aan een trainingspartner gegeven die er op het moment meer mee kan dan ik. Zelf heb ik nog genoeg 30mm schijven voor een halter, verstelbare dumbbells en een EZ bar in dat vochtige donkere hok staan, alsmede een drukbankje, verstelbaar bankje en haltersteunen voor squats.
 
Back
Naar boven