MuscleMeat

I'm back

Bezoekers in dit topic

Leuk om te lezen, ik heb vroeger ook veel gemountainbiked. Mijn neef is profwielrenner en zijn zus deed mee aan het NK veldrijden. Altijd samen gedaan met voetbal, maar na een tijdje werd dat laatste belangrijker, toen vond ik de gym en idem gebeurde.

in de zomer pak ik ‘s avonds nog wel eens de mtb van pa om een rondje om het dorp te fietsen. Kon altijd hard fietsen, nog steeds. Erg rustgevend :)

edit: is ook trouwens zeker iets wat ik na bodybuilding wil oppakken. Balletje trappen, golf, zwemmen, vechtsport, staat me allemaal wel aan ..
Jij hebt de benen van een baanwielrenner. Ik ook trouwens, mag van geluk spreken als ik een 3XL fietsbroek vind die past.
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
:sd: trainingen all over the place!
 
Gisteren heen en weer naar de Kennemerduinen gefietst op de stadsfiets van mijn moeder (mijn andere fietsen worden spontaan gestolen als ik die daar parkeer). 10km gewandeld met een date (lekker wijf van 60), word vervolgd.

Vandaag met de mtb op de NoordBikers trails bij De Zilk gereden. Mijn conditie gaat vooruit, het hart protesteert minder, kan weer een paar uur rammen op de onverharde en verharde fietspaden.
 
Hard gevallen met mountainbiken. Ging weer super en ik kon jongelui makkelijk achter me houden, maar werd weer eens te enthousiast. In een bochtje met gladde klei verloor ik de grip van mijn voorband. Schouder uit de kom, is onder narcose in het ZH teruggeplaatst. Door de ongelofelijke pijn en omdat mijn arm helemaal verkeerd stond en zelfs langer was geworden, dacht ik mijn gewricht te hebben gebroken. Nog nooit zulke pijn meegemaakt, kreeg alle morfine die ze me in de ambulance en het ZH mochten geven, maar het werd alleen erger. Personeel zei dat dat door mijn hypertrofie kwam, spieren probeerden de boel te beschermen door onwillekeurig aan te spannen. Geen botbreuken, maar minstens 1 maand geen sport. Het is helaas ook de kant van mijn favoriete hand...
 
Hard gevallen met mountainbiken. Ging weer super en ik kon jongelui makkelijk achter me houden, maar werd weer eens te enthousiast. In een bochtje met gladde klei verloor ik de grip van mijn voorband. Schouder uit de kom, is onder narcose in het ZH teruggeplaatst. Door de ongelofelijke pijn en omdat mijn arm helemaal verkeerd stond en zelfs langer was geworden, dacht ik mijn gewricht te hebben gebroken. Nog nooit zulke pijn meegemaakt, kreeg alle morfine die ze me in de ambulance en het ZH mochten geven, maar het werd alleen erger. Personeel zei dat dat door mijn hypertrofie kwam, spieren probeerden de boel te beschermen door onwillekeurig aan te spannen. Geen botbreuken, maar minstens 1 maand geen sport. Het is helaas ook de kant van mijn favoriete hand...
Wow, sterkte man. En je werk?
 
Wow, sterkte man. En je werk?
Sterkte man

heb je een gym in de buurt? Beetje handsfree hometrainer?
Bedankt jongens. Zeker een maand niet werken. Helaas geen gym open in de buurt, maar hou het toch niet langer dan 10 minuten vol op zo'n ding. Beetje wandelen maar, net als de andere oudjes.
 
  • Sad
Waarderingen: TT&A
Bedankt jongens. Zeker een maand niet werken. Helaas geen gym open in de buurt, maar hou het toch niet langer dan 10 minuten vol op zo'n ding. Beetje wandelen maar, net als de andere oudjes.
1618164458498.png
 
Eerste keer van die schouder?
Dat doet idd enorm veel pijn. Sterkte oude beer!
 
Eerste keer van die schouder?
Dat doet idd enorm veel pijn. Sterkte oude beer!
Dank je jonge beer.

Nee, niet eerste keer, maar wel dat de arm er helemaal uitlag. Met schaatsen had ik dat vroeger ook al een paar keer zo'n luxatie en een gebroken sleutelbeen. Maar nooit veel pijn. Weet nu wat jij bedoelt.

De ambulanceverpleegkundige kon de arm niet terugzetten. Was bizar hoever die eruit lag, ik dacht zelf dat het gewricht ook gebroken was, mijn arm hing er helemaal bij. Met hardrijden op de mountainbike val ik vaak en kneus dan meestal ribben. Eerste keer dat ik weer hard kon, viel ik weer. Deze keer stak ik bewust mijn arm uit om mijn hoofd te beschermen ivm gebruik bloedverdunners.
 
Veel sterkte! Hopelijk ben je snel weer de oude.
 
Bedankt jongens. Zeker een maand niet werken. Helaas geen gym open in de buurt, maar hou het toch niet langer dan 10 minuten vol op zo'n ding. Beetje wandelen maar, net als de andere oudjes.
Wandelen is veilig en daarmee bereik je ook je doel. En val niet van de stoeprand hé :D ouwe
 
Hard gevallen met mountainbiken. Ging weer super en ik kon jongelui makkelijk achter me houden, maar werd weer eens te enthousiast. In een bochtje met gladde klei verloor ik de grip van mijn voorband. Schouder uit de kom, is onder narcose in het ZH teruggeplaatst. Door de ongelofelijke pijn en omdat mijn arm helemaal verkeerd stond en zelfs langer was geworden, dacht ik mijn gewricht te hebben gebroken. Nog nooit zulke pijn meegemaakt, kreeg alle morfine die ze me in de ambulance en het ZH mochten geven, maar het werd alleen erger. Personeel zei dat dat door mijn hypertrofie kwam, spieren probeerden de boel te beschermen door onwillekeurig aan te spannen. Geen botbreuken, maar minstens 1 maand geen sport. Het is helaas ook de kant van mijn favoriete hand...
dan maar wandelen three times a day keeps the doctor away....:o
sterkte en een goed herstel!!
 
Nogmaals bedankt (ouwe) jongens voor alle steun. Hoewel ik jullie nooit ontmoet heb, heb ik wel het gevoel ondertussen een aantal van jullie tot op zekere hoogte te kennen, dat maakt die steun des te waardevoller.

Er is een complicatie vastgesteld, de schouder staat misschien niet helemaal goed en er is mogelijk toch een breuk. Van de week een CT scan om dat uit te zoeken.

Leerde ik hier nou maar van, als het goed gaat heb ik de neiging alles eruit te willen halen en onvoorzichtig te worden. Ik liet me deze keer opjutten door een paar andere fietsers die hetzelfde traject reden en steeds dichterbij kwamen op de asfaltgedeeltes die de onverharde gedeeltes verbinden. Daar reed ik ze steeds weer los. Volgens mij waren ze al afgeslagen toen ik maximaal trappend en sturend het single track reed waar ik viel. Vrij hopeloos als ik erop terugkijk, had al een paar keer voorwielslip gehad en met iets minder risico was ik niet gevallen.
 
Back
Naar boven