AndroidHealthClinic

I'm back (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Als je tijdens zo’n zuippartij ook genoeg water erbij drinkt zou het niet daaraan moeten liggen. Ik snap niet hoe sommigen het doen, na lichamelijke inspanning naar het terras of al in de middag beginnen met zuipen, al is het bier, ik drink altijd pas wanneer de zon ondergaat.
 
Laatst bewerkt:
Als je tijdens zo’n zuippartij ook genoeg water erbij drinkt zou het niet daaraan moeten liggen. Ik snap niet hoe sommigen het doen, na lichamelijke inspanning naar het terras of al in de middag beginnen met zuipen, al is het bier, ik drink altijd pas wanneer de zon ondergaat.
Water bij de wijn, in dit geval bier, daar doe ik nooit aan. Drink ook niet zoveel hoor, maar als ik zeg voor 3 dagen boodschappen doe met ook alcoholische consumpties, gaan die laatste allemaal de eerste dag al op. Mijn fietsmaats moesten vroeger altijd lachen als ik bij de koffiestop van de zaterdagochtendtraining snel een paar witbiertjes wegwerkte bij de appeltaart met slagroom, maar ik won dan wel altijd de eindsprint over het hoge duin bij Scheveningen (Col der Ellende).

Ook bij mijn mountainbikeclub de NoordBikers in de Bollenstreek werd er aanvankelijk onwennig op mij gereageerd. Als Poolse arbeiders blikjes goedkoop bier na consumptie langs onze paadjes hadden achtergelaten, werd er steevast een foto neergezet op de website met "Scharzeneggertje was hier". Mijn outfit (o.a. baggy fietsbroek) werd een zwembroek genoemd en om bv. mijn brede downhillstuur en te pas en te onpas op het achterwiel rijden en sprongetjes maken werden flauwe grappen gemaakt. Tegenwoordig drinken ze allemaal en moet iedereen dat op social media zien; worden die "zwembroeken" ook met clublogo verkocht en bouwt iedereen mee aan stunts zoals schansen en rockgardens, die ook nog eens verplichte stof zijn voor de jeugd; en ze rijden nu allemaal ook met een breed stuur.
 
Laatst bewerkt:
Ook bij mijn mountainbikeclub de NoordBikers in de Bollenstreek werd er aanvankelijk onwennig op mij gereageerd. Als Poolse arbeiders blikjes goedkoop bier na consumptie langs onze paadjes hadden achtergelaten, werd er steevast een foto neergezet op de website met "Scharzeneggertje was hier". Mijn outfit (o.a. baggy fietsbroek) werd een zwembroek genoemd en om bv. mijn brede downhillstuur en te pas en te onpas op het achterwiel rijden en sprongetjes maken werden flauwe grappen gemaakt. Tegenwoordig drinken ze allemaal en moet iedereen dat op social media zien; worden die "zwembroeken" ook met clublogo verkocht en bouwt iedereen mee aan stunts zoals schansen en rockgardens, die ook nog eens verplichte stof zijn voor de jeugd; en ze rijden nu allemaal ook met een breed stuur.

Erg omslachtige manier om te zeggen dat je fietsmaten bij de mountainbikeclub ook oude mannen zijn geworden.
 
Dit verhaal doet mij denken aan die ene keer toen ik in Bolivia op safari was in juni 2003. Ik werd toen, precies op het moment dat ik naar een baby olifantje aan het kijken was, gebeld door mijn toenmalige buurman, wiens vrouw destijds bij de buurtsuper om de hoek als caissière werkzwaam was. Wel leuk overigens… de eigenaar van die buurtsuper had een rode BMW, die hij later inruilde voor een zilvere Mercedes. Toevalligerwijze had mijn overbuurman echt précies dezelfde Mercedes. Maar dan in het blauw. Maar ja, die reed er dus na een avondje net iets te veel gedronken te hebben mee tegen een boom. En wat denk je? Helemaal total loss die auto! Maar goed, dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Henk (die overbuurman met de blauwe Mercedes die hij dus tegen die boom reed) drinkt sinds dat ongeluk ook geen druppel meer. Toch knap he… Zelfs tijdens ons buurtfeest in augustus 2012, toen iedereen helemaal lam was, was Henk zo nuchter als wat.

Maar goed, waar was ik gebleven… Die safari ja… Snikheet was het. Ik had ook helemaal verkeerde schoenen meegenomen. Geox, de schoen die ademt. Nou, daar heb je in de Boliviaanse jungle dus helemaal niks aan. En dat terwijl die verkoopster dus echt beweerde dat de kleindochter van de burgermeester van onze gemeente met dezelfde schoenen was gaan backpacken in Australie. Vergelijkbare omstandigheden, zou je zeggen. Maar niet heus…
 
Erg omslachtige manier om te zeggen dat je fietsmaten bij de mountainbikeclub ook oude mannen zijn geworden.
Een aantal van ons rijdt met de driekleur om de einden van de mouwen en broekspijpen.
 
Zelfs de prof’s jouw invloed is ongekend.
Als jij nou eens naar mij zou luisteren, reed je niet om de laatste plaats bij het mountainbiken en was je met krachtsport ook een held van 100kg.
 
Dit verhaal doet mij denken aan die ene keer toen ik in Bolivia op safari was in juni 2003. Ik werd toen, precies op het moment dat ik naar een baby olifantje aan het kijken was, gebeld door mijn toenmalige buurman, wiens vrouw destijds bij de buurtsuper om de hoek als caissière werkzwaam was. Wel leuk overigens… de eigenaar van die buurtsuper had een rode BMW, die hij later inruilde voor een zilvere Mercedes. Toevalligerwijze had mijn overbuurman echt précies dezelfde Mercedes. Maar dan in het blauw. Maar ja, die reed er dus na een avondje net iets te veel gedronken te hebben mee tegen een boom. En wat denk je? Helemaal total loss die auto! Maar goed, dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Henk (die overbuurman met de blauwe Mercedes die hij dus tegen die boom reed) drinkt sinds dat ongeluk ook geen druppel meer. Toch knap he… Zelfs tijdens ons buurtfeest in augustus 2012, toen iedereen helemaal lam was, was Henk zo nuchter als wat.

Maar goed, waar was ik gebleven… Die safari ja… Snikheet was het. Ik had ook helemaal verkeerde schoenen meegenomen. Geox, de schoen die ademt. Nou, daar heb je in de Boliviaanse jungle dus helemaal niks aan. En dat terwijl die verkoopster dus echt beweerde dat de kleindochter van de burgermeester van onze gemeente met dezelfde schoenen was gaan backpacken in Australie. Vergelijkbare omstandigheden, zou je zeggen. Maar niet heus…
Nu ben ik wel benieuwd hoe die penisverkleining in dit verhaal past (of past ie nergens in)?
 
De powerhooks uitgeprobeerd op de db bench press:
opwarmen
4x8x40kg
10x40kg

Gaat veel beter dan bij opgooien vanaf de benen (schroefdumbbells, die uitstekende punten veroorzaakten flinke kneuzingen, vooral bij terugbrengen na de set). Het probleem met de powerhooks is het terughangen aan de halterstang. Volgende keer hang ik daar schijven aan, nu kon een kleine fout bij het synchroon terughangen een soort middeleeuwse belegering van mijn spulletjes (links mijn racefiets, rechts mijn motor) betekenen.

seated bent over db raises SS flyes
3x10/15X15kg
 
Maar met die hooks, zit je dan te pushen met die brijnaalden eraan? Da‘s toch kut?
 
Maar met die hooks, zit je dan te pushen met die brijnaalden eraan? Da‘s toch kut?
Vind ze best wel geniaal bedacht, maar zoals gezegd moet het halter aan beide kanten met flink wat gewicht gestabiliseerd worden om niet onverhoopt in een blijde te veranderen. De dumbbells zitten geborgd om een haak met klittenband wat de diameter van de handgreep flink doet toenemen.

De hooks blijven inderdaad gewoon naar boven steken. Je kan waarschijnlijk de dumbbells niet laten vallen zonder het framepje van de haken te beschadigen, maar met 40kg kan ik ze nog gewoon terughangen aan het halter.
 
Luie train (veel rust tussen sets):

bankdrukken
opwarmen
8x70kg
8x80kg
3x8x90kg

CGBP SS db concentration curls (curls from the knee in Robby Robinson speek)
70kg/15kg, 8reps
3x75kg/15kg, 8 reps
70/15kg, 15/8 reps
 
Weer door de buurman uitgenodigd, samen armen en wat schouders getraind.

Alternate db curls, zeer strikt
8x12, 16, 20, 22, 20kg

Scott db curls
4x8x16kg

Triceps pushdowns
8x30, 40, 50, 40, 45, 40kg

Plate loaded machine shoulder presses
12x20, 40, 50, 60, 50kg (licht want steekje in re triceps)
 
Laatst bewerkt:
Db bench press met power hooks
opwarmen
8x40kg
8,7x45kg
10x40kg

bb curls
10x40kg
2x8x45kg
12x40kg
 
Sterker geworden met db press, maar weer wat slapper met bankdrukken (na oververmoeid te zijn geweest bij revalideren op werk en weekje vakantie):
opwarmen
8x90kg
5x100kg (viel tegen, had op 8 reps gehoopt)
8x95kg
12x90kg

bb curls
8x40kg
2x8x50kg
10x45kg
 
bankdrukken
4x8x45kg (db)

bb curls
4x8x45kg
 
Back
Naar boven