Fitness Seller

I'm Back!

Bezoekers in dit topic

Mighty

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
10.072
Waardering
8
Lengte
1m95
Massa
99kg
Vetpercentage
10%
Het begin
Rond mijn 17e jaar begon ik met ongeveer 72 kilogram en een lengte van rond de 1.93m met trainen. Ik ben al vanaf mijn jeugd besmet geraakt, omdat mijn ouders vroeger ook allebei trainden. Ik ben vanaf mijn 13-14e ongeveer begonnen met lichte oefeningen doen. Echt noemenswaardig was het niet, maar ik kreeg wel het gevoel met en van trainen. Zoals ik al schreef begon ik dus op mijn 17e met het "echte" werk. Het was weliswaar in een fitnessschooltje in Schagen, waar ik alleen kon trainen met apparaten op lucht :rolleyes: en met dumbbells. Ik was daar na een jaar klaar, want ik kon toen niet verder. Ik woog na dat jaar ongeveer 89-90 kilo, dus ik had flink progressie gemaakt. Vetpercentages meten en voedingsschema's daar had ik nog niet van gehoord, dus ik kan niets vertellen over hoeveel mijn vetpercentage was. Ik at wel veel, maar dat zal niet allemaal "schone" voeding geweest zijn.

Het vervolg
Aangezien ik in Schagen niet meer verder kwam, ben ik op zoek gegaan naar een sportschool waar ik wel verder kon en ik kwam terecht bij een sportschool in Anna Paulowna. Ik weet nog, dat ik de eerste keer daar binnenkwam. Een aardige beul zat er achter de balie en er liepen er ook flink wat rond. Dit was het voor mij, dacht ik en dat werd het ook. Ik begon er te trainen en ging behoorlijk vooruit. Na een paar jaar (rond mijn 21e) woog ik 112 kilo en ik kon ook mijn vetpercentage laten meten. Die was 11%, wat in mijn ogen redelijk was. Qua kracht was ik ook behoorlijk tevreden. Vooral mijn benen kon ik behoorlijk zwaar pakken. Ik squatte 8x200 kilo en de legpress deed ik 8 x 550 kilo. Deadliften deed ik pas na een aantal jaren trainen en daar heb ik 8 x 220 kilo mee gehaald. Bankdrukken was niet mijn sterkste punt, maar ik heb een keer een setje van 8 x 110 kilo gehaald. Daar was ik dan ook supertrots op.
Aangezien ik toen nog niet echt bekend was met het internet en ik de kennis, die ik toch wel had (qua training dan) niet echt goed toepaste heb ik behoorlijk lang op plateaus gezeten. Tevens was de lokroep van de kroeg en dat soort zaken nog te groot om mezelf goed toe te wijden aan de sport. Ik ben daarom ook in mijn "sportcarriëre" redelijk vaak gestopt met trainen of heb periodes gehad waarin ik er weinig aan deed. Zonde, vind ik nu, maja ik kan de tijd niet terugdraaien.

De tussenfase
Rond mijn 22-23e is het trainen voor mij echt een beetje gaan sloffen. Ik ging wel, maar niet regelmatig en het was eigenlijk meer onderhoudstraining dan opbouwend trainen. Tevens vond ik het stappen belangrijker en tevens werkte ik onregelmatig waardoor ik toen vaak "geen tijd" :rolleyes: had om te trainen. Ik ging op mezelf wonen en daarna samenwonen en ik trainde helemaal niet meer. Zonde, zonde, zonde, maja mijn prioriteiten lagen nu ergens anders. Ik ging verhuizen van Schagen naar Heerhugowaard (2004) en besloot om thuis te gaan trainen.
Ik schafte een powerrack aan en 2 olympische halters. Tevens kocht ik er 330 kilo aan olympische schijven bij (Irongrips). Mijn intentie om weer te gaan trainen was er. De eerste poging ging lekker. De spiermassa kwam redelijk snel weer terug, vond ik zelf vooral.
Ik ben al die jaren niet meer onder de 100 kilo gekomen, maar ik kreeg toch wel een klein buikje. Niet echt veel vet op mijn buik, maar wel op mijn onderrug en een beetje het gevoel alsof je los in je vel zit, omdat al die spiermassa was geslonken.
Door het trainen werd ik weer strakker en de massa kwam ook weer terug. Echter, ik at veel te weinig en merkte tevens, dat je met thuistrainen ook een ijzeren discipline moet hebben. Die ontbrak, dus na een paar maanden raakte de klad er al weer in.
Toen kocht ik het boek van Ellington Darden en vond het H.I.T.-principe, dat werd beschreven in het boek wel iets voor mij. 3x in de week een full-body training van ongeveer een half uur. Ik ging ervoor! En het ging eigenlijk best lekker. Ik werd weer sterker en ook weer zwaarder.
Toen gebeurde het!
Een van mijn beste maten vertelde me over dit forum en ik dacht; "Ik ga daar maar eens kijken". In eerste instantie om al de wilde verhalen eens te lezen en om de filmpjes te kijken waar hij het over had. :D Ik meldde me aan en begon te lezen.
En ik raakte niet uitgelezen. Ik werd weer enthousiaster en heb informatie opgezogen! Ik dacht, dat ik al aardig wat wist, maar ik kan nog veel leren hier.

Vanaf nu
Sinds vorige week ben ik begonnen met mijn nieuwe schema, dat ik met behulp van het excel-programma van Big_T heb kunnen maken. Dat houdt in, dat ik niet meer 3x per week alles train, maar 5x per week en elke trainingsdag een spiergroep. Dus alle spiergroepen 1x per week. Ik ben er afgelopen maandag mee begonnen en mijn eerste stats staan in mijn handtekening. Ik zal proberen het hier bij te houden, zodat ik kan zien wat mijn vooruitgang is en jullie er van kunnen mee genieten. :D
Tevens let ik nu meer op mijn voeding, maar daar moet ik nog wat meer over bijleren. Ik heb de afgelopen week superlekker getraind en heb in sommige spiergroepen een pomp gehad, die ik daar nog nooit eerder heb gehad. Lekker dus! Ik wil jullie daar dus alvast enorm voor bedanken, want door dit forum (jullie dus) heb ik mijn inspiratie weer terug en kan ik hem hopelijk beter vasthouden.
Ik heb er weer zin in en heb het gevoel, dat ik weer terug ben! Mijn doel is nu om nog groter en sterker te worden dan ik ben geweest. Tevens hoop ik door jullie kennis eindelijk eens een vetpercentage te halen van onder de 10% (als ik groot genoeg ben uiteraard). Dat is dus nu nog toekomstmuziek. Eerst maar weer eens trainingsritme en groei verkrijgen.

In ieder geval alvast bedankt allemaal en hopelijk kom ik jullie nog eens tegen op een van de meetings! ;)

Groet Robert
 
flink verhaal, maar t gaat erom dat je weer hard bezig wil gaan!

keep it up!!

en welkom natuurlijk :D
 
Inderdaad Builder! :D Bedankt voor je reactie. Ik ben ondertussen al weer bijna 4 weken aan het trainen en ben reeds 3 kilo gegroeid. Ik baal er alleen van, dat ik mijn vetpercentage niet kan meten. Ik word wel droger, maar kan het nu alleen bepalen aan de hand van mijn spiegelbeeld. Een huidplooimeter staat dus op mijn verlanglijstje. :D
Groet Robert
 
heel mooi verhaal. Nu doorknallen!!!!
 
Haha, leuk verhaaltje om te lezen. Welkom bro!
En over welke filmpjes heb je het? :D

Mighty zei:
Een van mijn beste maten vertelde me over dit forum en ik dacht; "Ik ga daar maar eens kijken". In eerste instantie om al de wilde verhalen eens te lezen en om de filmpjes te kijken waar hij het over had.
 
Burn like The Flame it once did !

RAmmuh als een gek Succes jongen!
 
Mr.Mike zei:
Haha, leuk verhaaltje om te lezen. Welkom bro!
En over welke filmpjes heb je het? :D
Ik weet nu, dat ze in het Geile Hanenhok staan!:D

Thanx all en ik ga zeker weer knallen. Sterker nog, het gaat al weer lekker!:cool:
Groet Robert
 
heb je ook pica's van jezelf?

ik ben ook 1.95 en wil eens weten hoe je er uit ziet bij die stats.
 
Ik zal binnenkort even wat pics shooten!:D
Groet Robert
 
Back
Naar boven