XXL Nutrition

IM Injecteren

Bezoekers in dit topic

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2011
Berichten
1.879
Waardering
115
Vraag me af, hoe groot is de kans dat je bij IM injecteren in je bovenbeen een bloedvat raakt? Is dit meer regel of uitzondering?
Ben hier best nerveus over, en alhoewel ik weet dat er niks fout gaat, toch nog maar even vragen.

Hoe vaak hebben jullie moeten de naald moeten terugtrekken omdat er bloed in de spuit zat na t terugtrekken?

Edit;

Lees net 't volgende; 'In het laterale gedeelte van het dijbeen lopen geen zenuwbanen en bloedvaten en de spiermassa is vrij groot'. Kans is vrijwel 0 dus lijkt me in t bovenbeen?

http://www.leerwiki.nl/Wat_is_Intramusculair_injecteren
 
Dit is mij nog nooit overkomen. Ik vind het de beste plek want je komt er het makkelijkste bij.
 
eerste keer
2 keer boed met aspireren
zat gewoon te laag

daarna nooit meer last van gehad
 
Nooit bloed getrokken bij aspireren. Kan echt bijna niet fout gaan, zorg dat je op de juiste plek diep genoeg inject don't worry.

In de buitenste boven hoek en boven de bilspleet blijven:

p128-001.jpg
 
1 gehele kuur met 14 injecties geen enkele keer bloed gehad met aspireren. Ik vind het wel k*t om in de been te prikken. Glutes gaan veel makkelijker.
Trouwens de Vastus Lateralis loopt toch meer aan de zijkant dan bovenop het been?
 
Toch al wel ruim 100 + injecties gehad ( krijg je als je 10 weken ED zet hehe ) en heb nog nooit bloed getrokken. Zelfde als die AAS-hoest, ook nog nooit gehad.
 
Toch al wel ruim 100 + injecties gehad ( krijg je als je 10 weken ED zet hehe ) en heb nog nooit bloed getrokken. Zelfde als die AAS-hoest, ook nog nooit gehad.
Bloed heb ik ook nooit getrokken, maar hoest heb ik 1 keer gehad met test. Er kwam toen ook een flinke druppel bloed uit. Waarschijnlijk dus toch een ader geraakt.
 
paar keer tren hoest gehad maar bij mezelf nog nooit bloed getrokken, bij iemand anders wel 2 keer
 
Back
Naar boven