AndroidHealthClinic

Imam geeft raad aan verkracht meisje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 jun 2005
Berichten
36.950
Waardering
279
16-05-08 Budak over verkrachting


Veel moslims zitten met vragen over hun geloof of twijfelen over hoe ze bepaalde regels moeten toepassen. Veel niet-moslims begrijpen de islamitische regels niet of zijn gewoon nieuwsgierig naar de islam. Elke week gaat Nioweb bij een imam langs die vervolgens een ingestuurde vraag beantwoordt. Deze week beantwoordt imam Bahaeddin Budak voor ons de volgende vraag:
Ik ben een Turks meisje van 17 jaar. Ik heb een groot probleem en weet niet wat ik ermee aan moet. Ik ben onlangs verkracht door mijn neef. Ik kan hier met niemand over praten en al helemaal niet met mijn familie. Zij zullen mij verstoten. Wat is het islamitische oordeel hierover?
Beste zuster,
Dat wat je is overkomen is een zeer treurige zaak. Ik begrijp dat je dit probleem niet zo maar aan je familie kunt vertellen. Ik weet niet wat jouw relatie is met je neef en hoe het zo ver is gekomen dat hij het lef heeft gekregen om je te verkrachten. Ik zal proberen je vraag vanuit verschillende invalshoeken te beantwoorden.
Allah swt zegt in de Qur’an: “en benadert ontucht niet. Dit is iets gruwelijks en een slechte manier van doen.” Surat al-isra 32.
De profeet Muhammed (vrede zij met hem) zegt: iedereen die in Allah en de laatste dag gelooft mag niet alleen met een vrouw zijn zonder mahram, want anders zal de Satan de derde persoon zijn.”
Uit de bovenstaande citaten wil ik zeggen dat we als mens worden gevraagd om ons zelf te beschermen tegen seksueelmisbruik, verkrachting en ontucht. Voorzichtigheid geldt niet alleen tegen onbekenden maar ook tegen bekenden, want de mens of hij nou een bekende of geen bekende is heeft zijn slechte en goede eigenschappen. Als de slechte eigenschappen van een persoon veel sterker zijn ontwikkeld dan maakt het niet uit wie hij of zij tegenover zich heeft. Je doet je zelf goed om niet in een gesloten ruimte te verblijven met een man waar een derde niet makkelijk binnen kan komen.
In de islam is het duidelijk dat coïtus voor de nikah niet is toegestaan. Dit is een grote zonde. Als de persoon dit ook nog in de vorm van verkrachting begaat is het bij Allah swt alleen maar een grotere zonde. Zolang jij hem niet vergeeft zal Allah swt hem in het hiernamaals hiervoor straffen.
Je kunt het volgende doen;
a) Gezien we in een land leven dat verkrachting strafbaar stelt kun je naar de rechter gaan en hem aanklagen.


b) Als je bang bent dat jouw familie je gaat verstoten voor iets waaraan jij geen schuld hebt is het wellicht beter om dit niet aan je familie te vertellen. Wel moet je opletten dat je neef hiervan verder geen misbruik maakt. Op het moment dat hij dit wel wil doen raad ik je toch aan om je probleem aan iemand te vertellen zodat je neef hiervoor vreest. Laat je zeker niet misbruiken en wees niet bang om dit probleem toch met iemand te bespreken die je vertrouwt.


c) Je kunt hem vergeven en afspreken dat dit nooit meer gebeurd. Dit is natuurlijk het moeilijkste wat je kunt doen.
Moge Allah swt je sterkte en wijsheid geven.



bron: http://www.nioweb.nl/2008/05/16/imam-budak-over-verkrachting/

:orly:
 
Dat zelf beschermen tegen verkrachting en ontucht mag dat dan volgens de koran met alle middelen?:)
 
tsja, wat moet je hier nou van zeggen....hij spreekt namens het geloof, dus wat dat betreft vind ik het nog niet heel raar wat hij zegt.

Op persoonlijke titel zou ik zeggen....doodtrappen die kk hond!
 
Het is inderdaad jammer dat ze altijd namens geloof redeneren en niet als mens kunnen functioneren :(
 
Een vrouw is bij "hun" sowiezo niet veel waard .. wat een heeeeeeeerlijk geloof hé

mijn geloof zou zeggen " schop die tyfus neef zijn teelballen naar de maan", of huur iemand in om dat te laten doen als je het zelf niet kan.
 
dat is nog netjes

Mijn geloof zegt, kielhaal em, en laat em doodbloeden.

Nuttig het bloed wel met je broeders.
 
mijn geloof zou zeggen " schop die tyfus neef zijn teelballen naar de maan", of huur iemand in om dat te laten doen als je het zelf niet kan.

Puntje voor Dutch. :D
 
Toffe gasten die Imams...:thumbs:
 
dat is zielig voor dat meisje
 
Politiek correct antwoord. Ze heeft inderdaad nog een vierde keus, maar daar begaat ze zelf een strafbaar feit mee. Wat de imam zegt is dus zo gek nog niet.
 
Politiek correct antwoord. Ze heeft inderdaad nog een vierde keus, maar daar begaat ze zelf een strafbaar feit mee. Wat de imam zegt is dus zo gek nog niet.

:roflol: Ben jij soms ook een herder die met zijn kont naar mekka bid?
 
:roflol: Ben jij soms ook een herder die met zijn kont naar mekka bid?

Nee.

De imam zegt toch duidelijk dat ze ook gewoon aangifte kan doen? Daarnaast geeft hij haar twee andere opties, maar die erg lastig voor haar kunnen zijn.
Wat had hij dan moeten doen? Fatwa uitspreken over die neef?
 
Die baardmans moest vertellen dat zij dat aan zijn pappa moest vertellen en dat pappa dan de ballen van het neefje afhakt. En dat ze maar even voor een paar dagen van hun geloof moeten afstappen.
 
Die baardmans moest vertellen dat zij dat aan zijn pappa moest vertellen en dat pappa dan de ballen van het neefje afhakt. En dat ze maar even voor een paar dagen van hun geloof moeten afstappen.

Dus jij wil dat een imam mensen gaat aansporen tot het plegen van strafbare feiten? Oh brother, kijk eens verder dan je neus lang is.
 
Geen coïtus ervoor is de regel, allah zal straffen.Ze kan niks zeggen anders frees ik voor haar leven.;)
 
Back
Naar boven