XXL Nutrition

Imbalans hand & krachtverdeling vingers

Bezoekers in dit topic

Shawn90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
22 aug 2016
Berichten
346
Waardering
61
Lengte
1m67
Vetpercentage
10%
Mijn doelen liggen anders dan de meeste mensen hier, mijn perspectief baseert zich niet op wetenschap, maar op hetgeen wat ik probeer en wat voor mij werkt.

En wat voor mij werkt hoeft niet voor jou te werken. Wat ik vind is niet relevant voor jou. Wat jij doet kan mij niks schelen, en wat ik doe moet ik zelf weten :)

Maar wat voor ons allemaal fijn is, is dat onze lijven gewoon functioneren zoals het hoort.
Dat we kunnen doen wat we willen in onze vrije tijd, of het nou krachttraining is of breien.

In beide gevallen hebben we onze handen nodig.
Op mijn eigen handen heb ik nooit echt gelet, aangezien ik meer bezig was met rug, nek, schouder, knie.. de opvallende delen. De delen waar je de meeste klachten over te horen krijgt.

Je kan het praktisch gezien niet voorkomen, een imbalans, hoe goed je ook bezig bent met je training. Je wristcurls, reverse wrist curls, plate pinching, crushing grip, grip holds, fingertip push ups, hangen, handdoek hangen, touwklimmen. Afgezien van slijtage/verouderen is het doorgaans werk wat ons kapot maakt. Fysiek werk of kantoor werk, maakt niet uit. Beide verkloten je op een of andere manier.

Ik heb een foto toegevoegd van beide van mijn handen. Ze staan op deze manier in de meest comfortabele positie (ontspannen) Kijk hoe gebogen mijn vingers staan, misschien hoort dit zo geen idee eigenlijk. Maar de linkerhand/vingers zijn echt niet goed. De oorzaak ligt hem in fysiek zwaar werk, veel dingen oppakken. Hetzelfde zie ik bij mijn collega's, vooral de ouderen (50+) als ze gaan zitten om uit te puffen dan hebben ze altijd flink gebogen vingers.

Nou heb ik een aantal aanpassingen gemaakt in mijn routines. Een ervan komt uit een filmpje die ik vanmorgen tegenkwam op youtube. En zoals jullie misschien al gemerkt hebben ben ik dol op 'broscience'...... vooral als het werkt. Of het werkt weet ik nog niet, maar het gaat om 2 stretches die ik dagelijks ga uitvoeren de komende maand, voor elke vorm van grip training. Dus voor hang oefeningen, voor (fingertip) push ups e.d.

Ik post hieronder het filmpje, misschien heeft iemand er wat aan, zo niet, helaas. Ik ga het in ieder geval ook laten zien aan me pa die ook altijd overal last van heeft (fabrieksarbeider, 5 ploegen xd) waaronder ze vingers.


De eerste stretch is bij mij niet geheel pijnvrij. De tweede voel ik erg in mijn polsen en de druk verdeling ligt voornamelijk op de duim en wijsvinger. Ringvinger/pink worden bij mij ontzien. Het is de bedoeling dat bij de eerste stretch je vingers allemaal gestrekt zijn. Bij de tweede ook, en de kracht/druk moet gelijkmatig verdeelt zijn over alle 5 de vingers in beide handen.

Cheers

27-4-17 open hand (1).jpg


27-4-17 open hand (2).jpg
 
Ik wilde eerst reageren maar door de manier waarop dit topic getikt is ben ik gestopt halverwege met lezen. Kun je met een paar duidelijke zinnen in 4 zinnen duidelijk maken wat je wil weten?
 
Back
Naar boven