XXL Nutrition

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running)

Bezoekers in dit topic

De vorige keer dat je dit trainde zat er een rustdag, met herstel training tussen.
Dat heb je scherp gezien! Toch denk ik niet dat het daar iets mee te maken heeft. Vorige week donderdag ging de squat prima zonder rustdag ervoor. Dit heb ik soms, heel typisch alleen met squatten, de rest ging prima. Heb er nog steeds geen verklaring voor waarom alleen de squat soms niet lekker gaan.

Chinup's gingen wel goed.
Doe jij die schouder breedte of breder ?
Breder vind ik fijner voor de ontwikkeling rug, maar dan krijg ik mezelf niet fatsoenlijk omhoog.
Ik doe assisted pull up's.
Chinups doe ik op schouderbreedte, dat is voor mij gevoelsmatig de sterkste positie. Ik betwijfel of een bredere grip een betere ontwikkeling geeft en zou gewoon de positie aannemen die goed aanvoelt in de beweging.
 
Laatst bewerkt:
Training 84.
Full body B.
Vrijdag 24-1-2020

Oefeningreps,gewicht
1. Barbell bench press, close grip, paused9,8,8x57½, 12x50
2. Leg press, 45°, unilateral, plate loaded (lege machine = 47,6 kg)10,10,10,10x42½
3. Machine, plate loaded, chest supported, seated row (gewicht per arm)12,12,11,10x40
4. Barbell hip thrust, paused at top10,10,10,10x105
5. Barbell incline bench press, close grip, paused10,10,9,9x45
6. Cable side raise (losse katrol)15,14,13,12x25 lbs
7. Cable rope overhead triceps extension (vaste katrol)14,14,13,13x55 lbs

Biceps isolatie vervangen door triceps isolatie.
 
Conditietraining 21.
Zaterdag 25-1-2020.
Duur: 59 minuten.

Oefening:sets/reps/kg/afstand
1. Farmer's walk with trapbar, no straps, with chalk416m x 100kg (totaalafstand over 7 sets)
2. Sled push5x20m x 25kg
3. Rope sled pull5x20m x 25kg
4. Ball to wall3x25x8kg
5. Kettlebell swing3x30x24kg

Moe. Morgen rustdag. Eigenlijk is 6 trainingen per week ook belachelijk veel voor een iemand van 50...
 
Conditietraining 21.
Zaterdag 25-1-2020.
Duur: 59 minuten.

Oefening:sets/reps/kg/afstand
1. Farmer's walk with trapbar, no straps, with chalk416m x 100kg (totaalafstand over 7 sets)
2. Sled push5x20m x 25kg
3. Rope sled pull5x20m x 25kg
4. Ball to wall3x25x8kg
5. Kettlebell swing3x30x24kg

Moe. Morgen rustdag. Eigenlijk is 6 trainingen per week ook belachelijk veel voor een iemand van 50...

Knap hoor! En inderdaad, je traint hard en zwaar. Petje af!!
 
Moe. Morgen rustdag. Eigenlijk is 6 trainingen per week ook belachelijk veel voor een iemand van 50...
As promised, vandaag rustdag. Als herstel bijna 8 km gewandeld bij een twijfelend zonnetje en weinig wind, dus lekker buitenweer. Zeurend gevoel in de quads op het eind van de wandeling, dus deze rustdag was echt nodig!
 
As promised, vandaag rustdag. Als herstel bijna 8 km gewandeld bij een twijfelend zonnetje en weinig wind, dus lekker buitenweer. Zeurend gevoel in de quads op het eind van de wandeling, dus deze rustdag was echt nodig!

Goed om je lichaam te kennen. Fijne avond!
 
Training 85.
Full-body A.
Maandag 27-1-2020

Oefeningreps/gewicht
1. Leg press, 45°, unilateral, plate loaded (lege machine = 47,6 kg)13x40, 11,11,11x42½
2. Barbell deadlift, conventional5,5,5,5,6x125
3. Barbell press, paused at upper chest12,12,11,11x35
4. Chinup12,12,11,10xBW
5. Machine lying leg curl, unilateral10,10,10,10x20
6. Dumbbell rear delt fly16,16,16,16x9
7. Machine biceps curl 17,17,16,16x20

Alle cages en racks (8 in totaal!) waren bezet, dus vandaag geen squats gedaan maar leg press. Morgen dus squats i.p.v. leg press...
 
1. Barbell back squat, high bar

Training 86.
Full body B.
Dinsdag 28-1-2020

Oefeningreps, gewicht
1. Barbell back squat, high bar6x70, 6,6,6,6x72½
2. Barbell bench press, close grip, paused9,8,8,7x57½, 13x50
3. Barbell Pendlay row10,10,10,13x60
4. Barbell hip thrust, paused at top10,10,10,10x105
5. Barbell incline bench press, close grip, paused10,10,10,10Fx45
6. Cable side raise (losse katrol)16x25, 10,10x30, 13x25 lbs
7. Cable face pull (vaste katrol)16,16,16x40, 12x45 lbs

Shit, shit, shit tijdens het squatten heb ik blijkbaar iets diep in mijn rechter bil overprikkeld. Tijdens het squatten zelf nergens last van, maar toen ik wegliep van het rek, voelde ik dat er iets niet lekker zat. Het is in ieder geval niet de grote bilspier, want wonder boven wonder kon ik nog steeds de hip thrust met normaal gewicht doen. Maar daarna wel steeds met een zeurende bil rondgelopen en nu zit ik thuis met een infraroodlamp erop. Hopen dat dit het wat verzacht. Ik heb het gevoel dat dit niet iets is wat morgen weer verdwenen is... :(
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat de bilblessure serieus is. Vannacht om 3 uur begonnen met ibuprofen, om de pijn wat te dempen. Bye bye (booty)gainzzz... :(
 
Aii..... beterschap ermee!
Thanks! De warmte van de infraroodlamp lijkt wel een positief effect te hebben. Ik probeer ook zoveel mogelijk in beweging te blijven. Misschien vanavond wat rustige cardio. Als het even kan hoop ik ook van de pijnstillers af te blijven, want ik ken mezelf; dan ga ik door de pijn heen trainen...
 
Thanks! De warmte van de infraroodlamp lijkt wel een positief effect te hebben. Ik probeer ook zoveel mogelijk in beweging te blijven. Misschien vanavond wat rustige cardio. Als het even kan hoop ik ook van de pijnstillers af te blijven, want ik ken mezelf; dan ga ik door de pijn heen trainen...

Een dooddoener: luister naar je lichaam (doe ik ook niet altijd maar helpt wel).

Misschien stretch oefeningen?
 
Een dooddoener: luister naar je lichaam (doe ik ook niet altijd maar helpt wel).
Is inderdaad een doodoener en doe ik zeker. Maar het is altijd moeilijk om te bepalen tot hoever je kunt gaan. Waar stopt het bevorderen van het herstel en begint het erger maken van de blessure.

Misschien stretch oefeningen?
Doe ik al. Zoals deze:
iu
 
Is inderdaad een doodoener en doe ik zeker. Maar het is altijd moeilijk om te bepalen tot hoever je kunt gaan. Waar stopt het bevorderen van het herstel en begint het erger maken van de blessure.


Doe ik al. Zoals deze:
iu

Klopt helemaal. Is ook niet makkelijk om aan te voelen waar te ‘stoppen’.

Die stretch oefening doe ik ook wel eens, is een goede :thumb:
 
Woensdag 29-1-2020
Revalidatiecardio:
15 min. crosstrainer
15 min. stairclimber
15 min. fiets
15 min. loopband (5.5 km/h, 10% helling)

Voelde goed. Zonder pijnstillers.
 
En weer terug naar af. :( Vannacht is alles weer helemaal vast gaan zitten. Steeds weer zoeken naar een pijnloze houding dus ook slecht geslapen. Wat een doffe ellende... Gisteren overdag was ik nog zo positief omdat het steeds beter ging en de cardio ging ook prima.
 
En weer terug naar af. :( Vannacht is alles weer helemaal vast gaan zitten. Steeds weer zoeken naar een pijnloze houding dus ook slecht geslapen. Wat een doffe ellende... Gisteren overdag was ik nog zo positief omdat het steeds beter ging en de cardio ging ook prima.

Hmm..... dat is niet best. Toch maar even langs de huisarts of fysio?
 
Hmm..... dat is niet best. Toch maar even langs de huisarts of fysio?
Denk niet dat ik daar verder mee kom. Ik moet gewoon rust houden. Ben bovendien niet aanvullend verzekerd voor fysiotherapie.
 
Nog steeds k#t. Met paracetamol kan ik me in het dagelijks leven redelijk voortbewegen. Als ik mijn bekken voorover kantel, schiet er pijn in rondom het SI-gewricht. :(
 
Back
Naar boven