Fitness Seller

Contest Log Imnewhere's exit from Auschwitz-mode

Bezoekers in dit topic

Wat is jouw aversie tegen elke dag gewoon tracken wat je eet? Eerste week is het even veel moeite maar daarna kan je zoveel dingen automatiseren dat het je misschien 5 minuten op de dag hooguit kost
 
Vind het echt heel complex man en vind echt dat je het jezelf moeilijk maakt. Dus jij weegt iedere week je pak rijst op zondags ofzo? Misschien dat je het altijd zo gedaan hebt en het easy voor je is. Maar als je doet wat je altijd hebt gedaan zul je krijgen wat je altijd hebt gekregen. Dus misschien ipv alleen het doel lichamelijk te groeien ook te gaan voor groeien in nieuwe gewoontes. Tips te over iig

Met rijst zet ik gewoon de pan op de weegschaal. Zet hem terug op 0 met 1 knop en voila gram aan rijst etc. Zo ook met havermout kwark etc.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: RLS
Zolang het werkt voor je, prima!
Heb je een complete week in je App die je kunt laten zien hier? Zo'n weektotaal zegmaar waar jij het over hebt?
Hoeft niet per se tot zondag te wachten, als je al zo iets hebt van eerdere weken.

Ik als autist kan de methode wel waarderen. Al zou ik het aan begin van de week geprept hebben (dus niet verpakking wegen maandag en dan verpakking wegen zondag, maar 'wat heb ik nodig maandag tm zondag en dat in een bak op aanrecht'.. if that makes sense).

Hmm ga ik misschien zelf ook doen.. :o
 
Zolang het werkt voor je, prima!
Heb je een complete week in je App die je kunt laten zien hier? Zo'n weektotaal zegmaar waar jij het over hebt?
Hoeft niet per se tot zondag te wachten, als je al zo iets hebt van eerdere weken.

Ik als autist kan de methode wel waarderen. Al zou ik het aan begin van de week geprept hebben (dus niet verpakking wegen maandag en dan verpakking wegen zondag, maar 'wat heb ik nodig maandag tm zondag en dat in een bak op aanrecht'.. if that makes sense).

Hmm ga ik misschien zelf ook doen.. :o
Je kunt het afwegen ook zo serieus nemen als je zelf wilt. Vaak tel ik het tot op de korrel exact na als ik voor meerdere maaltijden kook, maar het is ook prima om het gewoon op het oog in porties te delen.
Maar dan weet ik van te voren wel hoeveel gram ik in de pan ga gooien😂
Dat zou ik alleen niet voor al je maaltijden doen, want dat gaat in potentie echt honderden kcals schelen.
 
Ik wil niet in herhaling vallen, maar wat doe je als je er op zondagavond achter komt dat je de hele week eigenlijk 5000Kcal te weinig hebt gegeten? Of juist andersom (in theorie).

Dagelijks invoeren kun je toch veel beter bijsturen?!

Als je toch iedere dag dezelfde dingen eet is het een kwestie van het voedingsmiddel selecteren, kopieren, en het gewicht invullen.
Indien nieuw product gewoon de barcode scannen.
 
Er moet me even iets van het hart. Toen ik me inschreef voor deze contest had ik niet verwacht dat er zo veel reacties los zouden komen in mijn log. Ook vind ik het netjes, of eigenlijk voelt het ook als een verplichting (druk), om alle reacties netjes en zorgvuldig te beantwoorden. Maar met de hoeveelheid vragen en opmerkingen die er gisteren en vandaag binnenkomen, heb ik daar eerlijk gezegd niet de tijd voor. Zeker niet op werkdagen. Hopelijk komt er straks weer wat meer rust in dit log, anders ga ik dit niet trekken tot eind augustus... We'll see.

Anyways, ik ben dit weekend even weg met de fam. en zal maandagavond de nog openstaande vragen en opmerkingen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben en dus nog even kunnen wachten op antwoord. Ik waardeer alle input, en weet dat het goed bedoeld is.
 
Laatst bewerkt:
Hier mijn beloofde ontbijt
330g muesli, 90g fine oats, en 1 liter melk
IMG_1483.jpeg


IMG_1484.jpeg


IMG_1485.jpeg
 
Je hoeft niet iedereen te beantwoorden, maar gewoon meer eten en tracken wat je eet. Het gaat om jezelf, en je hoeft geen verantwoording af te leggen, maar het lijkt of je angst hebt om aan te komen. Leden zetten zich nog voor je in met tips, ook al is dat ook in je log al gebeurt, met fout resultaat. Nu moet je gewoon door barrière en knallen.
 
Ieder zijn ding maar naar mijn mening maak je het jezelf wel zo onnodig moeilijk met deze manier van tracken
 
Ik heb alle posts met tips, adviezen en opmerkingen afgelopen weekend goed doorgelezen en overdacht en heb besloten een paar aanpassingen te toen. Tracken ga ik weer op dagbasis doen i.p.v. op weekbasis. Verder heb ik de rekenmethode aangepast die bepaalt hoe ik mijn intake elke week ga aanpassen. Die komt er nu op neer dat ik 300 KCal ga verhogen, naar 3750 KCal. Achterliggend doel is een 1 kilo per 4 weken aankomen.

Intake afgelopen twee weken:

week 1week 2
KCal34163450
vet8781
eiwit128127
koolhydraten486509

Rekentool:

Clipboard02.jpg


Het model is gebaseerd op de aanname dat een overschot van 250 KCal resulteert in een gewichtstoename van 0,25 kilo per week. Aangezien de trendlijn over de afgelopen 2 weken een gewichtsafname van 0,05 kilo per week laat zien, moet er dus 300 KCal bij. Blijkbaar ligt mijn onderhoud nu dus rond de 3500 KCal.
 
Laatst bewerkt:
Succes! Dit gaat je lichaam vast leuk vinden 😊
 
Succes nogmaals!
Benieuwd hoe het gaat voor je, de 'per dag', hoop voor je dat het soepel gaat.

Wel 1 vraagje, als je het niet erg vindt;
Waarom is het doel/target om 1 kg per 4 weken aan te komen?
 
Goed dat je wat met de adviezen doet.
Ik denk wel dat je jezelf onterecht classificeert als advanced trainee en daardoor voor te weinig gewichtstoename per week kiest.
Kan echt wel wat sneller, zeker omdat je al eerder 70+kg bent geweest.
Zou zonde zijn om nu weer een week (of langer) je wheels te spinnen. Hop naar die 4k, zou ik zeggen.
 
Achterliggend doel is een 1 kilo per 4 weken aankomen.
Ik vind dit trouwens een heel prima doel. En als je je kcal daadwerkelijk zodanig verhoogt dat je deze lijn ook vasthoudt doe je het qua gewicht winnen prima. Meer gewicht bijkomen zal alleen zorgen voor onnodige vet toename.
 
Gewoon zo snel mogelijk een paar kg aankomen. Dat dat niet alleen maar spiermassa zal zij is in jouw geval geen probleem. Het geeft je zelfs een buffer voor als je in het proces weer eens je gewenst calorie inname niet haalt.
 
Ik vind dit trouwens een heel prima doel. En als je je kcal daadwerkelijk zodanig verhoogt dat je deze lijn ook vasthoudt doe je het qua gewicht winnen prima. Meer gewicht bijkomen zal alleen zorgen voor onnodige vet toename.
Voor een normaal persoon heb je misschien gelijk, maar hij laat zelf een plaatje zien met een dalende trendlijn de afgelopen 2 weken en is dan van plan zijn inname met 300 kcal per dag te gaan verhogen.
 
Ik vind dit trouwens een heel prima doel. En als je je kcal daadwerkelijk zodanig verhoogt dat je deze lijn ook vasthoudt doe je het qua gewicht winnen prima. Meer gewicht bijkomen zal alleen zorgen voor onnodige vet toename.
Dat hij de 1e weken sneller aankomt maakt geen F uit !

imnewhere maar de hamvraag blijft wat je voedingsschema nu is .

Verder ben ik nog steeds van mening dat je vet en eiwit te laag ligt
 
Dat hij de 1e weken sneller aankomt maakt geen F uit !

imnewhere maar de hamvraag blijft wat je voedingsschema nu is .

Verder ben ik nog steeds van mening dat je vet en eiwit te laag ligt
Met zijn vegetarische dieet zouden de eiwitten eerder hoger dan lager moeten zitten. Dan kom je er niet met de 1,6g/kg van Henselmans.
 
Waarom is het doel/target om 1 kg per 4 weken aan te komen?
Eigenlijk heeft wovano het antwoord al gegeven:
Ik vind dit trouwens een heel prima doel. En als je je kcal daadwerkelijk zodanig verhoogt dat je deze lijn ook vasthoudt doe je het qua gewicht winnen prima. Meer gewicht bijkomen zal alleen zorgen voor onnodige vet toename.
Zelf ben hierop uitgekomen op basis van alles wat ik er tot nu toe van weet, rekening houdend met mijn leeftijd, trainingsverleden, natty status en vetpercentage.
Ik denk wel dat je jezelf onterecht classificeert als advanced trainee en daardoor voor te weinig gewichtstoename per week kiest.
Waar classificeer ik mezelf als 'advanced trainee'? :dunno:
 
Eigenlijk heeft wovano het antwoord al gegeven:

Zelf ben hierop uitgekomen op basis van alles wat ik er tot nu toe van weet, rekening houdend met mijn leeftijd, trainingsverleden, natty status en vetpercentage.

Waar classificeer ik mezelf als 'advanced trainee'? :dunno:
Reageer nu eens op de rest wat hij zei. Ik ben niet de enige die zegt dat je naar 4000kcals kunt, en sneller op 70kg kan komen.

Je negeert mij, en ontwijkt een ander die hetzelfde denkt. Als je eenmaal weer 70-72kg weegt, zet je het gainen op een iets lager pitje. Nogmaals je moet door barrière heen, en ik ben, voor jou misschien, wat hard. Maar je bent ook stronteigenwijs en denkt het allemaal wel te weten.

Ook moet je rekening houden dat je niet op een wielrenner/hardloper forum zit,
Maar Bodybuilding.nl
 
Back
Naar boven