AndroidHealthClinic

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running) (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Bedoel je deze, waarin je beweerde dat ik de mind-muscle-connection van een aardappel heb?

Ik zou persoonlijk iets meer archen zodat je steviger ligt, schouders naar achter en dan naar beneden. Bar path is niet slecht, maar idd je polsen recht onder de bar, vooral dat laatste beetje rom oogt niet helemaal solid. Misschien armen tikkeltje meer “tucked in” proberen hoe dat voelt.

Voor de rest is het in mijn ogen geen slechte bench, maar paar schoonheidsfoutjes om het te perfectioneren.
 
BigGuy84 hij lijkt zijn rug wel vast te zetten, tempo lijkt me goed, die hoeken had ik niet zo op gelet, ook lastig te zien, vanuit die hoek.
 
Hij lijkt zijn rug wel vast te zetten, tempo lijkt me goed, die hoeken had ik niet zo op gelet, ook lastig te zien, vanuit die hoek.
Hij doet ook zeker dingen goed.. helemaal mee eens.
 
Allemaal irrelevante adviezen zolang hij niet boven onderhoud eet.
 
Allemaal irrelevante adviezen zolang hij niet boven onderhoud eet.
Je hebt helemaal gelijk.. als je niet boven onderhoud eet kan je onmogelijk ergens beter in worden.
 
Je hebt helemaal gelijk.. als je niet boven onderhoud eet kan je onmogelijk ergens beter in worden.
Dat niet, maar constant te veel doen en bij een zeer laag vetpercentage en lichaamsgewicht vergroot de kans op blessures aanzienlijk.
 
Dat niet, maar constant te veel doen en bij een zeer laag vetpercentage en lichaamsgewicht vergroot de kans op blessures aanzienlijk.
Vooral bij een goede techniek inderdaad..
 
Aaahhh... damn, dit voelt lekker zeg! Zojuist die fucking quadratus lumborum gemasseerd met een massagebal. Instant relief in 30 seconden! Alsof de spanning helemaal wegvloeit en de spier weer ontspant.

Geïnspireerd door dit filmpje, maar ik masseer liever staand, met bal tussen muur en rug.

 
Kwartiertje infraroodlamp op de quadratus lumborum gezet. Voelt wel lekker. Baadt het niet, dat schaadt het niet.
 
Kwartiertje infraroodlamp op de quadratus lumborum gezet. Voelt wel lekker. Baadt het niet, dat schaadt het niet.
Ik las: "Braadt het niet dan schaadt het niet."
:roflol:

Vond ik erg geestig van je gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Ik las: "Braadt het niet dan schaad het niet."
Als je de lamp te dicht op de huid zet, zou het kunnen gaan braden....
Gelukkig heb ik de handleiding goed doorgelezen. ;)
 
Godver, ik zie het nu pas: baadt met dt. Ik zou me diep moeten schamen als hooggeleide...

Awkward Season 4 GIF by The Office
 
Inmiddels al twee weken geen trainingsupdate meer. Vanwege (alweer) een onderrugblessure vandaag precies 2 weken geleden (zie deze post), besloot ik maar even te lijden in stilte en er geen klaaglog van te maken. Gelukkig gaat het sinds zaterdag weer langzaam de goede kant. Dat was ook de laatste dag dat ik met 500 mg paracetamol in m'n lijf ben gaan trainen. Het is nu zaak om nog even met de rem er op te blijven trainen tot de onderrug weer helemaal pijnvrij is. Ik ben overigens wel blijven trainen de afgelopen 2 weken, want stilzitten kan ik niet. Uiteraard met een aangepast schema. Cardio (hardlopen) uiteraard volledig geschrapt. Ik fiets en wandel wel, maar dat tel ik niet mee als training.

Krachttraining afgelopen 2 weken:

weekdagweek 10 (4-10 maart)week 11 (11-17 maart)
malower + core
dilower + core
woupperupper
do
vrlower + core
zalower + coreupper
zoupper
 
Damn, wat is het toch heerlijk om pijnvrij te kunnen bewegen! Door zo'n periode met onderrugpijn ga je dat des te meer waarderen. Het herstel is vanaf zaterdag van dag tot dag steeds sneller gegaan en de pijn is nu voor 80-90% weg. Ik ga er nu nog scherper op zijn om vooral pijn- en blessurevrij te blijven. Misschien betekent dat wel dat ik failure of tot het uiterste gaan gewoon moet laten op sommige oefeningen en een veiligheidsmarge moet inbouwen.
 
Laatst bewerkt:
Fuck it! De gifbeker is nog niet leeg! Nadat mijn onderrug op links de afgelopen week vlotjes vrijwel volledig is hersteld, heb ik sinds gisterochtend pijn op rechts bij sommige houdingen/bewegingen. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat ik die kant de afgelopen weken te veel heb belast door de andere kant te ontzien.
 
. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat ik die kant de afgelopen weken te veel heb belast door de andere kant te ontzien.

Hoevaak ik dit in de praktijk zie (wat logisch is) is abnormaal hahaha

Flink vervelend wel
 
Hoevaak ik dit in de praktijk zie (wat logisch is) is abnormaal hahaha

Flink vervelend wel
Je bent fysio o.i.d.?

Goed om te horen dat ik in de juiste richting zat te denken.
 
Je bent fysio o.i.d.?

Goed om te horen dat ik in de juiste richting zat te denken.
Nee ben Personal Trainer (doelgroep 40-50 jaar) waarvan velen wel klachten/pijntjes hebben en dit is wel iets wat ik vaak voorbij hoor komen
 
Nee ben Personal Trainer (doelgroep 40-50 jaar) waarvan velen wel klachten/pijntjes hebben en dit is wel iets wat ik vaak voorbij hoor komen
Ik ben 54. jij doet aan discriminatie :D
 
Back
Naar boven