MuscleMeat

in 1 jaar en 9 maanden van 110KG naar 75KG

Bezoekers in dit topic

MuscleArmy

Novice
Lid geworden
6 mei 2021
Berichten
18
Waardering
55
Lengte
1m79
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Hallo Allemaal,

na lang Lurken en twijfelen toch maar eens een post maken.
Tijdje geleden is de knop omgegaan en ben ik begonnen aan een traject om wat fitter te worden.
Ik heb begeleiding genomen op basis van voeding (later ook wat trainingsadvies) bij 100% fitgym van Marly Nooijen en de hier vast wel bekende Wesley Vissers.
Mede door hun is bij mij volledig de knop omgegaan en wil ik gaan kijken of ik richting de 8% kan gaan van de zomer.
Het feit dat sinds ik begonnen ben de sportschool meer dicht dan open is geweest helpt niet mee, Maar het mag ook zeker geen excuus zijn we gaan gestaag door.

Hopelijk motiveert het andere weer om er lekker hard voor te gaan.

foto 1 dik .jpg
dik 1.jpg
foto 2 mooi.jpg
gespierd 2.jpg
gespierd 1.jpg
 
Mooie progressie!
 
Idd top progressie, hoe was je dieet toen je al die kilo’s ben verloren?
 
Goede progressie, hou je een logje bij? Ben wel benieuwd naar je journey naar 8%.
Veel succes
 
Lekker gedaan, mooi resultaat alvast.
 
Zekers, een keer in de maand een vet meting samen met progressie foto’s en gewicht etc. Verder bekijken we dan ook opnieuw de macro’s en of ik iets anders wil eten
 
Super simpel ik ben ontzettend gemakzuchtig, ik eet al sinds day 1 rijst,kip,broccoli,wraps en in de ochtend en avond eet ik kwark met noten. Als je wil kan ik wel een eet schema delen.
 
Netjes man. Dat je zoveel spiermassa hebt opgebouwd terwijl je ook nog zoveel bent afgevallen is best indrukwekkend. Heb je nog middeltjes gebruikt om spiermassa op te bouwen of volledig natuurlijk?
 
Volledig natuurlijk, ben vanaf moment een onder begeleiding gegaan en dus ontzettend het roer omgegooid maar zonder een crash dieet. Ontzettend bro eating en vooral heel veel fitnessen. Oooh en geen alcohol. maar Als je het goed aanpakt is je spierverlies minimaal en behoud je wat je hebt.
 
Volledig natuurlijk, ben vanaf moment een onder begeleiding gegaan en dus ontzettend het roer omgegooid maar zonder een crash dieet. Ontzettend bro eating en vooral heel veel fitnessen. Oooh en geen alcohol. maar Als je het goed aanpakt is je spierverlies minimaal en behoud je wat je hebt.
Netjes man. Ik heb eerst vol ingezet op afvallen en nou de focus op spiermassa. Achteraf had ik beter ook langzamer kunnen afvallen en tijdens het afvallen zelfs nog een beetje spiermassa opbouwen. Maar heb niet echt de discipline om rustig af te vallen
 
Lekker man. Goeie progressie en goed gebruikt gemaakt van de beginnergains icm vetverlies. Is gewoon top als je als beginner de sport serieus neemt en dan ziet wat voor je progressie kan boeken. Na zo'n 1,5-2 jaar merk je wel dat het nog meer knokken voor elke kg spier wordt, maar dat mag de pret niet drukken. Doe zo voort.
 
Kleine update :

dit is mijn progressie sinds ik daar ben begonnen, Daarvoor ook al afgevallen maar zonder ooit iet's te laten bijhouden.
ze meten daar altijd netjes met een huidplooi meter, toch verdenk ik een typ fout bij de 11 procent. dit ben ik nog even aan het uitzoeken :P.
Ik zie zeer lichte definitie bij mijn buik maar niks wat überhaupt op abs ofzo lijkt. Als ik ergens geen aanleg voor heb is het dat. al hoe wel nu eindelijk de love handels weg aan het zijn.
het gaat traag maar de aanhouder wint, als ik eenmaal laag in VP zit wil ik echt serieuzer gaan gainen!!



1622049386650.png
back shot.jpg
 
Vetpercentage doet er qua getal niet zo toe. Maak regelmatig foto's en meet je quads, middel, buik en armen in omvang. Zolang je maar flink naar beneden gaat in omvang van buik en middel en niet al teveel in de rest (vooral armen) zit je goed.
 
Ook die worden gemeten en dat is precies wat er gebeurt. Alles blijft ongeveer gelijk en de buik is flink kleiner aan het worden. Ik doe eens per maand een meeting en kijken we meteen naar voeding. Het feit dat de sportschool weer open is help ook. Vooral de motivatie is daardoor hoger.
 
Goed bezig, mooi resultaat tot nu toe!
 
Mooie progressie waar je trots op moet zijn.

Qua voeding en motivatie, hoe heb je de volgende dingen ervaren:
- Kip/broccoli/rijst/kwark/noten meer niet? Weinig genoten van eten dan in de laatste maanden/jaren?
- Met gewicht omlaag, ging je intake dan ook omlaag?
- Wat deed je wanneer je honger had of trek in een snack?
- Überhaupt veel honger gehad?
- Hoe hou je je motivatie hoog wanneer je voeding zo basic is? Puur door de progressie die je zag?
- Heb je dips gehad of breaks genomen? Zo ja, hoe ervoer je dat? (ervoer???)

Denk dat antwoorden daarop voor anderen ook wel interessant kunnen zijn en natuurlijk ook voor mijzelf ;)

Vooral ook het stukje van wat PT's adviseren en de haalbaarheid daarvan. Ikzelf heb namelijk nog wel mijn bedenkingen bij basic voeding (eentonig bedoel ik dan vooral).
 
Toffe vragen en geef er graag antwoord op.
laat ik beginnen bij wat pt’s adviseren en daarbij meteen wat voedings dagen delen.
In beide groene dagen (kracht dag zelfde cals en macro’s maar totaal anders eten). Ik kan iedere dag lekker en anders eten maar daar ben ik echt te lui voor. Ik ben een gemaks mens. Mijn pt adviseert te doen wat mij helpt het vol te houden.

-vraag 1 : tja genieten doe ik eens in de 3 maanden middels een echte cheat day. Een dag eet ik alles en veel. Voor mij werkt dit
Vraag 2 : ja intake ging zeker omlaag toen ook mijn gewicht dropte. Andere macro’s over het algemeen verbrand je meer als je zwaarder bent omdat alles meer moeit kost. Vandaar dat afvallen ook zo snel gaat in het begin.
vraag 3 : als ik honger had? Dan beet ik daar door heen en begon ik gewoon met water drinken. Voor iedereen WATER WATER WATER. Ik drink belachelijk veel water en daar langs zwarte koffie. Als je voldoende drinkt heb je nauwlijks honger. Hooguit trek in iets lekkers.
vraag 4 : nee in het begin kreeg ik het niet eens op. Nu is er af en honger maar goed te overzien eet op echt vaste tijden dus dat zorgt ervoor dat de honger vaak voor korte duur is.
vraag 5 : motivatie tja, ik ben daarin echt gek, als ik iets in mijn hoofd heb ga ik er echt mega voor. Ben nu aan het cutten naar 8% ofzo omdat ik eens echt lean wil zijn. (Omdat ik dan zie dat het haalbaar is en dan max kan bulken). Tevens helpen foto’s vergelijken heel erg. Dan is er een bewustwordingsmoment en die zorgen voor motivatie.
vraag 6 : geen breaks! Ofja kerst en oud en nieuwe waren slechte dagen. Maar daarna meteen weer gegaan.

Voor iedereen :
De BASICS cal in vs cal out!!! Wil je afvallen minder cal in dan je verbrand. Wil je aankomen gooi je er meer in trail and error. Die kleine micro dingen zijn voor latere zorg.

en

als je hieraan begint ben serieus, ik ben van de ene op de andere dag gestopt met alchohol drinken. Tevens moet je schijt hebben aan je omgeving. Ja ik eet altijd bakjes en het zelfde who cares. Ik denk overigens dat het negeren van je omgeving nog het moeilijkste is sociale druk.

ik zal later als ik achter de pc zit hier beter naar kijken en aanvullen waar nodig

089FB188-2BD2-4743-83CF-EBEEAB658D4E.jpeg
85C1295A-764B-421D-991F-B4A29FE412A7.jpeg
3089328C-F790-4CB5-867D-2C063998A35B.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Aanvulling : ik zou graag een wat langere post maken over food preppen. Want een goede prep helpt zoooooo erg.

verwacht deze ergens zondag middag!!
 
Back
Naar boven