XXL Nutrition

in 1 week (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Ik werk in 1 week 500 gram druivensuiker naar binnen, is dat gezond ?
 
Niet als je heel zwaar weegt..ik gebruik rond de 250g per week en ik weeg maar 78.3kg
 
Wat je waarschijnlijk bedoelt is of het gezond is je bloedsuikerspiegel te manipuleren via voeding.
Medisch gezien wordt beweerd dat je je suikerspiegel zo weinig mogelijk zou moeten laten schommelen (hoge en laage pieken).
Daarom raden ze ook af aan kinderen om veel te snoepen. Dit zou kunnen leiden tot diabetis en obesitas, hoge bloeddruk, enz....
Of 500gr per week nu schadelijk is voor je gezondheid?
? ? ?
 
Hoe werk je zoveel naar binnen? Ik doe 50gram in mijn postworkout shake en dat 4 maal per week... dus 200gram per week. Wanneer gebruik jij dat nog meer dan?
 
door kwark of met water na de training

ik weeg 67 kilo en ik ben 1.80
 
Ik bedoel zoveel... 500gram, hoeveel neem je per keer en hoevaak per week dan?
 
ik doe dat gewoon wannneer ik het wil, en als ik ga trainen dus iniedergeval 4 keer per week
 
Originally posted by TrainingFreak
ik doe dat gewoon wannneer ik het wil, en als ik ga trainen dus iniedergeval 4 keer per week

Ik zou het in elk geval nooit doen als je GAAT trainen. Je hebt dat even energie, maar al snel in je training krijg je een insuline piek --> lage bloedsuiker --> weinig fut om te trainen. En dat zonder extra voordelen.

Na de training is het wél verstandig om te nemen. Je spieren hebben dat een tekort aan suikers, dus die vul je direct aan. En daarbij zorgt de insuline piek ervoor dat eventueel creatine en eiwitten beter opgenomen worden.

Ook zou het goed zijn om 's ochtends wat dextrose te nemen omdat je lichaam dan ook suikers te kort komt. Maar dat weet ik niet zeker.
iemand???
 
's ochtends zou je toch beter complexere KH kunnen nemen, die geven minder snel energie maar wel langduriger. TrainingFreak, probeer gewoon het druivensuiker te beperken tot NA je training... af en toe ervan snoepen komt je insulinegevoeligheid niet ten goede.
 
zou alleen na je training nemen en evt. in een oplossing tijdens je training kleine slokjes nemen en dan eigenlijk pas na een half uur mee beginnen, vanuitgaande dat je een uur traint..
 
Ik zelf ga niet hoger dan 300gram/wk. Vind het wel teveel worden die halve kilo.
 
Ik neem in 1 week 4x 40 gram dus 160 gram.
Vind ik wel welletjes. (Cut-fase)
 
die druivensuiker los ik op in water en dat neem ik na de training hoor
 
Originally posted by TrainingFreak
die druivensuiker los ik op in water en dat neem ik na de training hoor
Dan moet je dat gewoon blijven doen :D
 
Originally posted by TrainingFreak
die druivensuiker los ik op in water en dat neem ik na de training hoor

Hoeveel doe je dan per keer?? Voor iemand van beginnend gewicht is 50gram voor je postworkout shake voldoende... Ik krijg je de indruk dat jij 100gram per keer doet (5x trainen) of zelfs 125gram (4x trainen).
 
ik let er niet echt hoeveel ik per keer gebruik de ene keer meer dan de andere keer.
 
Back
Naar boven