Fitness Seller

In België 'fascistoïde', in Nederland gewoon aanvaardbaar

Bezoekers in dit topic

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2003
Berichten
1.092
Waardering
69
Om het demoniseren van het Vlaams Belang in België nog maar eens aan te tonen dit actueel bericht:

Hypocrisie over criminaliteit

12.07.2008 08.15u - Toen het Vlaams Belang de webstek www.criminaliteit.org lanceerde, regende het bakken kritiek. ‘Schending van de privacy,’ zo klonk het her en der. In een debat met Filip Dewinter noemde VLD-politicus Ludo Van Campenhout de criminaliteitswebstek van het Vlaams Belang zelfs “fascistoïde”. In Nederland denkt men daar blijkbaar anders over, want vorige week lanceerde de Amsterdamse politie een webstek waarop foto’s en videobeelden van criminelen te zien zijn. Volgens de hoofdcommissaris van Amsterdam wil www.overvallersgezocht.nl een halt toeroepen aan de vele gewapende overvallen in de stad. De politie doet daarbij een beroep op de bevolking.

Het Nederlandse initiatief toont andermaal aan dat België inzake criminaliteitsbestrijding hopeloos achterop hinkt. Terwijl men in Amsterdam de bevolking inschakelt om overvallers te klissen, wordt in dit land de ‘privacy’ van criminelen beschermd.

Pwnd 'Ludo Van Campenhout' met je VB haat. Liever criminelen beschermen dan de burger.
 
is het in belgie zo links dan? schending van privacy :rolfol: ze willen toch zelf met die kop voor de camera staan, niemand dwingt hun daartoe. als ze gewoon gaan werken ipv anders eigendom jatten of vernielen dat verdien je niet beter
 
Op zich ksn ik het wel begrijpen van de Belgische regering. Zij proberen de scheidslijn duidelijk te houden, tot hoever ze de rechten van burgers willen beschermen.
In Nederland wordt die scheidslijn steeds meer verlegd en vraag ik me af, hoever we over 5 jaar staan bijvoorbeeld. Misschien is het dan al "normaal" hier, dat je allemaal elke dag een bekertje urine inlevert, om te zien of je wel rookvrij bent, o.i.d..

In feite houdt België dus meer rekening met zijn burgers en diens rechten.

Aan de andere kant, kun je je afvragen of je bepaalde rechten idd moet beperken om, bijvoorbeeld, criminaliteit tegen te gaan.
Hoe ver ben je dan bereid te gaan? Dat is de vraag.
 
Maar VB zijn toch fascisten / nazi's ???
 
Maar VB zijn toch fascisten / nazi's ???
Dat is wat de media en linkse organisaties je willen laten geloven. VB is extreem, maar dan alleen extreem-rechts, meer niet.
 
Op sommige foto's kun je inderdaad twijfelen, op anderen dan weer niet.
Ik heb wel nooit een tegenbericht gelezen van VB of extreem rechts sympathisanten die gans de boel onderuit haalde. Moest het onzin zijn, zou het toch al lang opduiken ?(of ikheb het gemist... :s)
 
De Winter heeft in elk interview altijd de betichtingen tegengesproken. Als ik me niet vergis was zijn eigen vader trouwens slachtoffer van het nazisme. Ik denk dus dat het allemaal linkse leugens zijn in dit geval. Maar goed verder ben ik geen VB'r voor de duidelijkheid.
 
Ohw Jesus,

als je het verschil tussen die twee sites niet ziet...
 
Ohw Jesus,

als je het verschil tussen die twee sites niet ziet...
Leg uit? Ok de ene is door politie en de andere door een politieke partij, maar het doel en de middelen zijn identiek.
 
Dat is wat de media en linkse organisaties je willen laten geloven. VB is extreem, maar dan alleen extreem-rechts, meer niet.

Je gaat toch niet ontkennen dat de link tussen VB en neo-nazisme niet snel gemaakt kan worden ? Zitten serieus wat herrieschoppers bij hoor . En ik heb ooit eens een filmpje gezien van Dewinter tijdens een nazibijeenkomst . Maar ook de rest van de partij is niet helemaal koosher .
 
Je gaat toch niet ontkennen dat de link tussen VB en neo-nazisme niet snel gemaakt kan worden ? Zitten serieus wat herrieschoppers bij hoor . En ik heb ooit eens een filmpje gezien van Dewinter tijdens een nazibijeenkomst . Maar ook de rest van de partij is niet helemaal koosher .
Ik heb er nog nooit hard bewijs van gezien. Ook totaal zinloos voor hen om achter het nazisme te gaan staan, dat is hun doel/ideologie helemaal niet. Ze zijn trouwens eerder bevriend met de Joden in Antwerpen bijvoorbeeld.
 
Tzijn dan fascisten, waarbij de nieuwe vijanden moslims zijn ipv jews.
 
Ik ontken verder niets, maar zal het ook niet beweren zonder bewijs. Feit is dat de partij voor mij op dit moment een te slechte reputatie heeft en om die reden kan ik er niet voor stemmen, ook al zijn bepaalde programmapunten gewoon prima voor mij. Dan liever een andere centrum-rechtse partij zoals NVA, LDD, ...
 
Ik ontken verder niets, maar zal het ook niet beweren zonder bewijs. Feit is dat de partij voor mij op dit moment een te slechte reputatie heeft en om die reden kan ik er niet voor stemmen, ook al zijn bepaalde programmapunten gewoon prima voor mij. Dan liever een andere centrum-rechtse partij zoals NVA, LDD, ...

dit kan je toch niet menen? De Decker weer zo een nepfiguur met veel
geblaat en weinig actie
 
Je gaat toch niet ontkennen dat de link tussen VB en neo-nazisme niet snel gemaakt kan worden ? Zitten serieus wat herrieschoppers bij hoor . En ik heb ooit eens een filmpje gezien van Dewinter tijdens een nazibijeenkomst . Maar ook de rest van de partij is niet helemaal koosher .

Deze herrieschoppers zal je ooit nog nodig hebben, of dacht je dat er binnen
50 jaar nog meer belgen dan buitenlanders hier zullen wonen?
 
dit kan je toch niet menen? De Decker weer zo een nepfiguur met veel
geblaat en weinig actie
Ik stem zelf NVA, maar ik kan goed begrijpen dat mensen LDD als enige uitweg zien soms.
 
Deze herrieschoppers zal je ooit nog nodig hebben, of dacht je dat er binnen
50 jaar nog meer belgen dan buitenlanders hier zullen wonen?

:roflol:
Dit meen je toch niet serieus...
 
Back
Naar boven